Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Mitt barn blir snart 10 år, han har rundt 15 tørre netter i løpet av et helt år. Veldig fortvilt over dette da han er sosial og liker å sove borte, samt ha overnattingsgjester. Jeg er mildt sagt livredd noen av vennene hans skal finne ut av det i tilfelle de havner i en konflikt på et tidspunkt. Uansett; Minirin fungerer ikke. Vi bruker nattshorts fra Pjama, men ofte går det gjennom. Vi får dekket nattbleier og har prøvd alle typer, men det blir stort sett vått gjennom de også. Vekking på natta, unnlate drikking på kvelden er også testet ut. Han våkner ikke av brannalarmen eller annet bråk, så vi har ikke sett poenget med å teste ut alarm. Men nå tror jeg at jeg ønsker å prøve. Det jeg lurer på er hvilje alarmtyper dere har brukt, samt effekt. Hilsen fortvilt mor Anonymkode: 8a318...e71
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 Vi prøvde en hvor selve sensoren lå i et truseinnlegg i underbuksa, fungerte veldig dårlig. Vekket meg to rom bortenfor, men han som brukte alarmen sov like godt og oftest var det ikke tegn til at han hadde begynt å tisse hele, holdt at han var litt svett. Så, dessverre, har vi veldig dårlig erfaring med alarm. Anonymkode: e7764...870
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #3 Skrevet 25. januar 2021 Det er barnet som må være motivert. Rodgers bedwetting alarm anbefales av hvertfall noen poliklinikker. Har han vært vurdert på en barneavdeling? Anonymkode: 70edf...3df
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #4 Skrevet 25. januar 2021 Jeg har ikke det, men har en venninne med en sønn som minner om din. Sov helt enormt tungt. Det som til sist hjalp, var å få ham utredet for overaktiv blære. Han er nå medisinert for det, og det funker. Jeg har selv en tiåring på høyeste dose Minirin, og det fungerer såvidt det er. Han er nede i tre-fire våte netter i måneden nå. Vet hvor fortvilende det er. Anonymkode: 86537...8dd
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #5 Skrevet 25. januar 2021 Takk for tilbakemelding. Mitt barn var til utredning da han var 8 år. Konklusjonen var at han gikk for lite på toalettet i løpet av dagen, og fikk derfor ikke tømt blæra hyppig nok. Så på natta bare "renner den over". Nå etter jul har vi begynt med at han må skifte på senga selv, eller at vi gjør det sammen. I omtrent 25% av nettene tisser han på seg 2-3 ganger i løpet av en natt. Det har blitt mye klesvask for å si det sånn. I tillegg til at vi har måttet kjøpe nye madrasser og sofa flere ganger fordi han har våknet våt og lagt seg andre plasser. Men spørs om vi får det til om det ikke er han som er motivert... Anonymkode: 8a318...e71
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #6 Skrevet 25. januar 2021 Jeg har også en gutt som sover kjempetungt. Da vi prøvde alarm for sengevæting angret jeg umiddelbart på at vi ikke hadde prøv det før. Alarmen løste seg ut ved første tissedråpe. Gutten våknet ikke selv, så vi måtte hjelpe han med det, men kroppen hans reagerte med å slutte å tisse. Det ble med den ene dråpen. Den var knapt synlig i bleien. For han var det nok en assosiasjon i hjernen som manglet. Hvor mye tiss som kan være i blæren før man tisser (små barn tisser gjerne i bleien oftere enn at de fyller blæren til et slikt nivå som eldre barn gjør) og at når man når dette nivået så skal man ikke bare tisse automatisk, man skal våkne og gå på do. Før alarmen tisset han i søvne nesten hver natt og det gikk igjennom bleien så det var fullt skift på sengen. Etter alarmen hadde han et tilbakefall ett ett år. Da han hadde tisset i søvne noen netter på rad, brukte vi alarmen igjen. Den gikk av første natten og etter det var han tørr igjen. For ca 1 år etter dette tisset han i søvne to netter på rad, men det ble med det så da prøvde vi ikke alarmen igjen. Så for oss var alarmen omtrent en mirakelkur Anonymkode: 05b38...19a
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #7 Skrevet 25. januar 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Jeg har også en gutt som sover kjempetungt. Da vi prøvde alarm for sengevæting angret jeg umiddelbart på at vi ikke hadde prøv det før. Alarmen løste seg ut ved første tissedråpe. Gutten våknet ikke selv, så vi måtte hjelpe han med det, men kroppen hans reagerte med å slutte å tisse. Det ble med den ene dråpen. Den var knapt synlig i bleien. For han var det nok en assosiasjon i hjernen som manglet. Hvor mye tiss som kan være i blæren før man tisser (små barn tisser gjerne i bleien oftere enn at de fyller blæren til et slikt nivå som eldre barn gjør) og at når man når dette nivået så skal man ikke bare tisse automatisk, man skal våkne og gå på do. Før alarmen tisset han i søvne nesten hver natt og det gikk igjennom bleien så det var fullt skift på sengen. Etter alarmen hadde han et tilbakefall ett ett år. Da han hadde tisset i søvne noen netter på rad, brukte vi alarmen igjen. Den gikk av første natten og etter det var han tørr igjen. For ca 1 år etter dette tisset han i søvne to netter på rad, men det ble med det så da prøvde vi ikke alarmen igjen. Så for oss var alarmen omtrent en mirakelkur Anonymkode: 05b38...19a Hvor gammel var barnet ditt første gang dere brukte alarmen? Var det ikke slik at blæren rakk å tømme seg helt før dere fikk han på do? Anonymkode: 8a318...e71
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #8 Skrevet 25. januar 2021 Ja det vekket alle i huset untatt barnet som brukte alarmen Anonymkode: b9e77...9e0
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #9 Skrevet 25. januar 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Ja det vekket alle i huset untatt barnet som brukte alarmen Anonymkode: b9e77...9e0 Men hadde dere noe effekt av den? Anonymkode: 8a318...e71
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #10 Skrevet 25. januar 2021 Har dere prøvd kiropraktor? Jeg fikk anbefalt kiropraktor når min jente slet og minirin ikke funket. Hun hadde låsninger i bekkenet, i ryggen og nakken og det kunne gjøre at signalene om at hun måtte på do ikke kom frem..Det tok tid,men det virket. Anonymkode: 63048...331
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #11 Skrevet 25. januar 2021 Brukte alarm på sønnen min da han var 8 år. Hadde prøvd ALT før det. Tok bare noen uker før han var helt tørr på natta. Anonymkode: 245ff...baf
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #12 Skrevet 25. januar 2021 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Har dere prøvd kiropraktor? Jeg fikk anbefalt kiropraktor når min jente slet og minirin ikke funket. Hun hadde låsninger i bekkenet, i ryggen og nakken og det kunne gjøre at signalene om at hun måtte på do ikke kom frem..Det tok tid,men det virket. Anonymkode: 63048...331 Ja. Vi har faktisk prøvd det også. Han har også blitt røntget for å utelukke andre skader/defekter før kiropraktoren begynte å knekke han. Vi hadde flere timer for kiropraktor sa at han nok dessverre ikke kunne hjelpe da vi ikke hadde noen effekt av det. Det var låsninger både i nakke og bekken. Anonymkode: 8a318...e71
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #13 Skrevet 25. januar 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hvor gammel var barnet ditt første gang dere brukte alarmen? Var det ikke slik at blæren rakk å tømme seg helt før dere fikk han på do? Anonymkode: 8a318...e71 Han var ca 9 år. Når alarmen slo seg på så kom bare denne ene dråpen. Selv om gutten selv ikke våknet sluttet han å tisse. Så hjalp vi han med å våkne og tusle på do. Det var ikke noe hastverk. Resten kom i do. Det var bare tre-fire ganger at alarmen slo seg på og det var vel kun én dråpe de fleste gangene. Deretter sov han fortsatt med alarmen i 14 dager uten at den ga lyd fra seg før vi kuttet ut alarmen helt. Anonymkode: 05b38...19a
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #14 Skrevet 25. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Han var ca 9 år. Når alarmen slo seg på så kom bare denne ene dråpen. Selv om gutten selv ikke våknet sluttet han å tisse. Så hjalp vi han med å våkne og tusle på do. Det var ikke noe hastverk. Resten kom i do. Det var bare tre-fire ganger at alarmen slo seg på og det var vel kun én dråpe de fleste gangene. Deretter sov han fortsatt med alarmen i 14 dager uten at den ga lyd fra seg før vi kuttet ut alarmen helt. Anonymkode: 05b38...19a For oss var et en veldig flott og effektiv opplevelse. Fra gjennomvåte senger, sengetøy og dyner, via én dråpe, til ingenting på ca 1 uke. Anonymkode: 05b38...19a
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #15 Skrevet 25. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har dere prøvd kiropraktor? Jeg fikk anbefalt kiropraktor når min jente slet og minirin ikke funket. Hun hadde låsninger i bekkenet, i ryggen og nakken og det kunne gjøre at signalene om at hun måtte på do ikke kom frem..Det tok tid,men det virket. Anonymkode: 63048...331 .. eller så ble det bedre av seg selv, uavhengig av kiropraktikk. Korrelasjon er ikke alltid det samme som kausalitet. Anonymkode: 70edf...3df
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #16 Skrevet 25. januar 2021 Vi prøvde "alt" og ingenting funket over tid. Vi prøvde også alarm av typen matte under lakenet, men siden han svetter endel om natta fikk vi flere falske alarmer som vekket både han og hele huset. Da var han vel 10 år. Da han var 11 gikk det plutselig bare over uten at vi gjorde noe spesielt. Sannsynligvis handler det om modning av nervesystemet og hjernes evne til å forstå signaler om at nå er blæra full. Det er frustrerende så lenge det står på, men for de fleste går det over av seg selv senest i 10-12 årsalderen. Anonymkode: c1a3c...290
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #17 Skrevet 25. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Men hadde dere noe effekt av den? Anonymkode: 8a318...e71 Nei. Får jo ingen effekt når ikke barnet våkner Anonymkode: b9e77...9e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå