Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Jeg er i et vikariat. De har ikke lovet meg noe fast, vikariatet kan i verste fall opphøre i sommer. Men de skal gi meg 6 uker opplæring straks, slik at jeg kan brukes til alle oppgavene. Nå kom jeg over en fast stilling jeg kunne tenke meg. Men føler meg så råtten om jeg søker, siden de nå vil opplære meg i 6 uker der min lønn nå kun er ekstrautgift. Det ligger litt mellom linjene at får jeg denne opplæringen nå, så søker jeg ikke på andre stillinger. Kontrakten min der jeg er nå er frem til 1 juli. Hadde du søkt? Anonymkode: bdc62...ac8
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 Søk! Så tar du enten jobben, eller får en lovnad om fortsettelse. 1 juli er ingenting. Et pressmiddel mao Med så kort vikariat skylder du virkelig ikke jobben noe. Anonymkode: ad0da...2a4
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 Selvfølgelig så må du søke når det er mulighet for fast jobb. Det er en risiko arbeidsgiver må ta når det bare er vikariat hvor du ikke kan loves noe mer, og noe de burde ha full forståelse for. Anonymkode: 563a1...c5d
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 Ville søkt og om du får tilbod om den andre jobben, så ville eg snakka med den jobben du har og sagt at enten får du lovnad på fast jodd der du er, eller så går du vidare. Alle har forståing for at du vil ha fast jobb!!! Anonymkode: 27e06...063
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 Jeg hadde søkt jobben og hvis jeg hadde fått den hadde jeg ikke godtatt lovnad om fortsatt jobb det du er nå for å bli, jeg måtte fått kontakt. Anonymkode: b0335...21d
*Miss Marple* Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 Selvsagt søker du fast jobb. Får du den så får nåværende arbeidsgiver gi deg fast stilling om de vil beholde deg.
Leverpostei Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 Som de andre sier - det er klart du må søke! Det er ikke noe å lure på en gang. Er du heldig får du fast der du er nå med en gang, fordi de ikke vil miste deg.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 Takk! Litt dominerende sjef, så redd han gir meg dårlig referanse. Anonymkode: bdc62...ac8
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 Søk! Er ikke naturlig å oppgi din nye sjef som referanse da du akkurat har startet og denne sjefen ikke kjenner deg. Anonymkode: a4dcb...2da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå