Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 ...før namsmannen beslaglegger en bil det et tatt pant i? Min (tidligere omtalte, håpløse) eks eier to biler, og det er tatt pant i begge. Jeg synes det er rart at ikke én av de inndras for å dekke noe av gjelden han stadig pådrar seg. Jeg har hatt noen innlegg tidligere ang hans svarte jobbing. Har meldt fra til alle etater, men aner ikke om noe skjer. Jeg har gjort mitt, og gidder ikke bry meg om akkurat det lenger. Men ser at det stadig dukker opp nye saker. De to bilene er alt han eier på papiret. I tillegg til alle nye dingser han kjøper seg da. Mac, ny iphone, tredemølle, skiutstyr, TV-er, elsykkel, PlayStation osv osv.... 🙄 Anonymkode: 4dc00...3c5
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 Det er pant på 80-90 tusen på begge bilene, og ikke noe av det er banklån. Anonymkode: 4dc00...3c5
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 Pant i bil betyr bare at han har lån på den. Så lenge han betjener de lånene han har kan ikke namsmannen ta noe som helst Anonymkode: 4ab82...8ba
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Pant i bil betyr bare at han har lån på den. Så lenge han betjener de lånene han har kan ikke namsmannen ta noe som helst Anonymkode: 4ab82...8ba Nei det er jo det jeg skriver i kommentaren. Det er IKKE banklån. Dokumentene ligger jo der om man søker på Brønnøysundregistrene. Det er hovedsakelig pant fra skatteoppkreveren. Står når utleggsforretning har blitt avholdt osv. Anonymkode: 4dc00...3c5
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 Så ingen som har peiling? Anonymkode: 4dc00...3c5
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Nei det er jo det jeg skriver i kommentaren. Det er IKKE banklån. Dokumentene ligger jo der om man søker på Brønnøysundregistrene. Det er hovedsakelig pant fra skatteoppkreveren. Står når utleggsforretning har blitt avholdt osv. Anonymkode: 4dc00...3c5 Kan likevel hende at han har en nedbetalingsplan med skatteoppkrever, og så lenge han følge den vil selvfølgelig ikke bilen bli beslaglagt og tvangssolgt. Anonymkode: 4ab82...8ba
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kan likevel hende at han har en nedbetalingsplan med skatteoppkrever, og så lenge han følge den vil selvfølgelig ikke bilen bli beslaglagt og tvangssolgt. Anonymkode: 4ab82...8ba Ja, de trekker av hans trygdeytelser. Men ikke mye. Bidrag trekkes først, deretter gjeld til skatteoppkreveren. Anonymkode: 4dc00...3c5
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 Bilene er nok for gamle til at det vil svare seg. Så da vil de heller ha penger. Anonymkode: d22a0...d0e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2021 #9 Skrevet 26. januar 2021 Sitter du og sjekker heftelser på bilene hans på Brønnøysyndregistrene? Nå vet ikke jeg bakgrunnshistorikken, men tenker at så lenge du mottar bidraget du skal, er det ikke din sak. At du melder svart arbeid er bra, men bortsett fra det, syns jeg du "vet" for mye om hans økonomi og syns du bør ligge unna. Anonymkode: c491b...d05
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2021 #10 Skrevet 26. januar 2021 Oioi. Jeg tenker at du er en gal eks jeg hi. Konsentrer deg om eget liv og se fremover. Din bitterhet ovenfor eksen er garantert ikke bra for de stakkars barna dine. Anonymkode: da9b8...d0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå