GĂ„ til innhold

Ditt beste slanketips?🍜

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ned 6 kilo(veier 66 nÄ) og trenger sÄrt noen gode tips?Jeg gÄr hele dagen pÄ jobb og er sliten nÄr jeg kommer hjem(litt helseplager i tillegg nÄ). 
Jeg spiser smÄ porsjoner, men hva mer?

Anonymkode: c7ffa...60d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faste i 16 timer i dÞgnet 

Anonymkode: d9223...eb2

Skrevet

NÄr hadde du idealvekten sist? Hva gjÞr du annerledes nÄ enn da? 
Jeg tror pÄ at det Ä finne ut av hvorfor vekten har Þkt er viktig for Ä legge en plan for Ä komme tilbake til normalvekt. 

Er det forbrenningen som har gÄtt ned pga alder? Kanskje det Ä legge inn en liten styrketreningsÞkt et par ganger i uka er nok. 

Har du kosespist/trÞstespist i lÞpet av hÞsten? Pass pÄ nok sÞvn og kroppskontakt i lÞpet av dÞgnet, Finn ut av Ärsakene til at du «trenger en kos» pÄ kvelden, og adresser dem. 

Hvorfor Þnsker du Ä gÄ ned i vekt? Finn ut av hvorfor, sÄ kan du gÄ lÞs pÄ hvordan du skal gjennomfÞre det... 

Anonymkode: e088c...2b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Faste i 16 timer i dÞgnet 

Hvert dÞgn? 

Anonymkode: d05f5...951

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvert dÞgn? 

Anonymkode: d05f5...951

Nei, jeg faster 16 timer i dÞgnet ca 3-4 dager i uken. 

Skrevet

Jeg spiser tre sunne mÄltider om dagen, ikke hvitt mel, fete sauser eller pasta men grovt brÞd og fullkorn. Har kuttet ut alt av brus og godterier, spiser frukt eller grÞnnsaker hvis jeg er litt sulten mellom mÄltider. 
ned 4 kilo siden 4. januar, gÄr for varig endring av kosthold og lager ukemeny hver sÞndag. 

Anonymkode: 7a683...1bd

Skrevet

Ha alltid frukt og grÞnt tilgjengelig. Jeg spiser alltid frukt eller grÞnnsaker FØR mat sammen med et stort glass vann. Da blir jeg raskere mett pÄ vanlig mat. Mange mener man ikke skal spise sÄ mye frukt. Jeg gjÞr det og har nÄ gÄtt ned 25 kg. Spiser minst ett eple, en pÊre, en banan og fire/fem gulrÞtter hver dag. For meg handler det om Ä ikke vÊre sulten, blir jeg for sulten sÄ sprekker jeg. 

Anonymkode: 11167...e59

Skrevet

Ete mindre, springe meir sa alltid bestemor. BÄde kjempeenkelt og kjempevanskeleg... 

Anonymkode: 4340c...389

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Nei, jeg faster 16 timer i dÞgnet ca 3-4 dager i uken. 

Hva og hvor mye spiser du et dĂžgn hvor du faster 16 timer?

Anonymkode: a575c...a02

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ete mindre, springe meir sa alltid bestemor. BÄde kjempeenkelt og kjempevanskeleg... 

Anonymkode: 4340c...389

Lett i teorien ,men vanskelig i praksis 🙈

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg starter pĂ„ jobb kl 6, sĂ„ vi har en liten pause kl 9 og da spiser jeg 1 knekkebrĂžd. Lunsj kl 11.30 og da spiser jeg 2 knekkebrĂžd og frukt eller satat. Kl 14 kommer jeg hjem og da tar jeg litt frukt eller yoghurt. Middag kl 17 og da spiser jeg vanlig middag. De dagene jeg ikke faster kan jeg spise litt kveldsmat og da som regel knekkebrĂžd. Er veldig glad i knekkebrĂžd 😉

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg starter pĂ„ jobb kl 6, sĂ„ vi har en liten pause kl 9 og da spiser jeg 1 knekkebrĂžd. Lunsj kl 11.30 og da spiser jeg 2 knekkebrĂžd og frukt eller satat. Kl 14 kommer jeg hjem og da tar jeg litt frukt eller yoghurt. Middag kl 17 og da spiser jeg vanlig middag. De dagene jeg ikke faster kan jeg spise litt kveldsmat og da som regel knekkebrĂžd. Er veldig glad i knekkebrĂžd 😉

Men faste er jo kun flytende? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nÄ):

Men faste er jo kun flytende? 

Ja, fra kl 17 til kl 9 er det kun flytende 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Sþk opp 16:8 diett 😉

Skrevet

Mitt tips er Ă„ spise litt mindre porsjoner. Man trenger mindre kalorier enn man tror. Jeg vil anbefale appen Lifesum. Den har hjulpet meg masse med motivasjon omkring spising, samt gitt meg noen aha-opplevelser😊 

Anonymkode: 9eacd...c96

Skrevet

Logge alt du spiser/drikker i app over en periode. Det gir mange aha-opplevelser og en annen bevissthet pÄ inntak. 

For meg fungerer det best med grovkarbo. Droppe poteter, ris, pasta...bytter med grÞnnsaker. FÄr jevnere blodsukker og mindre sÞtsug nÄr jeg kutter karbo. 

Anonymkode: 05ef5...9ad

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...