Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Bor i en kommune med uhyre lite smitte, men jobber i et yrke der vi er veldig nære. Står kun cm fra kolllega og pasient. Jobber veldig tett på sjefen min hver dag. I vinterferien skal han, sjefen, reise til en kommune med mye smitte, nødvendig reise. Har plan på å være uhyre forsiktig og derfor trenger ikke han teste seg når han kommer hjem. Vi er ikke komfirtabel med det, vi vil at han skal teste seg uansett. Da var vi unøvendig hysterisk og dersom det var så stor fare så burde vel han ikke reise da, og vi jobber gjennom vinterferien isteden, helt greit for oss. Han skal reise, så tom trussel, men mener fortsatt at det ikke er nødvendig å teste seg. Kan jeg si dette og be om 14 dager sykemelding på grunnlag av smittefrykt, bor sammen med en i risikogruppen? Er ikke den som sykemelder meg uten grunn ellers, men dette er ekte frykt. Anonymkode: 121ad...f0c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 Selvfølgelig ikke. Herre. Skal du skulke jobb får du ta utgiftene fra noe annet enn felleskassa. Anonymkode: bdc4d...58f
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 Du kan ta det opp med legen din. Det er han som sykemelder deg, ikke du. Er ganske sikker på at du gir han en god latter da, men det er jo bare en bonus. Anonymkode: a2d88...18a
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 Nei, det kan du ikke.hvis de er veldig viktig for deg kan du eventuelt spørre sjefn om du kan få ta ut ferie akkurat da. Anonymkode: 65131...86b
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 Du kan jo alltids alle fri uten lønn. Men du er jo ikke syk, så sykemelding vil jeg bli svært overrasket hvis det er en lege som skriver ut.. Anonymkode: 3fee8...dfc
Blondzilla Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 Haha nei. Uansett ikke du som sykemelder, det er det legen som gjør
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 Nei selvfølgelig ikke Og det er helt bortkastet at sjefen din tester seg, han kan jo være smittet uten å ha blitt syk enda og testen vise falskt negativ også blir han syk noen dager senere... Anonymkode: bea8e...520
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 Nei det kan du ikke, du er hysterisk Selv kommuner som etter norsk standard har mye smitte, har de veldig lite smitte i forhold til resten av verden. Så lenge han skal være forsiktig og ta de nødvendige forehåndsreglene skal du dra på jobb som normalt. Begynn å pust med magen Anonymkode: 9d4e4...a97
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 Hvorfor skal legen le? Her er det en som trosser anbefalingene og drar til en kommuneledelsen høy smitte. Og dermed utsetter seg ,og andre for unødvendig risiko. Men om legen vil sykemelde deg er en annen sak, men helt greitt å snakke med legen om dine tanker. Reisen bør kanselleres eller utsettes! Skjønner deg godt HI. Anonymkode: 2c841...085
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #10 Skrevet 24. januar 2021 Nei, det kan du ikke. Men med den nye varianten av virus er det mange kommuner som anbefaler at folk ikke reiser til Oslo og Follo. Hva skal han? Du kan snakke med kommuneoverlege om dette Anonymkode: 45c72...0f4
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #11 Skrevet 24. januar 2021 Jeg bor i et land med mye smitte. Sønnen min tilbrakte en hel dag med en som var smittet. Vi har fortsatt ikke fått dette viruset. Av over 5 millioner nordmenn, er det totalt 60.000 som har vært smittet av viruset. 49.000 av disse er allerede friskmeldt. Mye smitte, betyr ikke at en hel kommune med smitte løper rundt å hoster på hverandre. Anonymkode: 9f990...0f1
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #12 Skrevet 24. januar 2021 Du får be om 14 dagers ferie etter han kommer hjem. dere bruker vel munnbind, antibac, holder avstand når dere kan ogholder dere hjemme når dere er syke? jobber dere som tannlege? Anonymkode: 9204f...99a
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #13 Skrevet 24. januar 2021 Bor i Oslo, og jobber som lærer. Har ennå ikke blitt smittet eller hatt karantene. Vi hadde ett tilfelle på skolen, men ingen andre ble smittet. Selv om Oslo har mye smitte, er største delen av Oslo helt friske Siden det bor ett stort antall mennesker her så får vi høye smittetall, samt at vi bor tettere her enn andre steder. Det går nok fint Anonymkode: 36f9c...7c1
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #14 Skrevet 24. januar 2021 Men når dere er så tett på hverandre så skal jo dere bruke munnbind. Du får ta ut ferie da, får ikke sykemelding på det grunnlaget😂 herregud. Tenk på alle lærerne og barnehage ansatte da, de har jobbet siden i vår og ikke snakk om at de kan holde avstand eller bruke munnbind. Tenk hvis alle disse skulle sykemelde seg fordi de kanskje kunne blitt smittet av en eller annen som hadde vært et sted med mye smitte 🙄 ta ut ferie, enkelt og greit. Anonymkode: f60a0...7cb
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #15 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal legen le? Her er det en som trosser anbefalingene og drar til en kommuneledelsen høy smitte. Og dermed utsetter seg ,og andre for unødvendig risiko. Men om legen vil sykemelde deg er en annen sak, men helt greitt å snakke med legen om dine tanker. Reisen bør kanselleres eller utsettes! Skjønner deg godt HI. Anonymkode: 2c841...085 Noen reiser er nødvendige (som døende foreldre osv). Og det er ikke mye smitte noe sted i Norge, selv om noen steder har mer. Selv jobbreise går u der nødvendige reiser. Sånn er livet. Sjefen kan da line gjerne ha korona nå uten symptomer. Eller HI kan ha det. Skal man teste seg hver dag for sikkerhetsskyld? Anonymkode: fce21...6e8
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #16 Skrevet 24. januar 2021 Dette innlegget er garantert tull! Hvis ikke, du kan ikke sykemelde deg. Legen kan - er du syk? Nei? Svaret ligger der! Anonymkode: a4361...1fe
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #17 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal legen le? Her er det en som trosser anbefalingene og drar til en kommuneledelsen høy smitte. Og dermed utsetter seg ,og andre for unødvendig risiko. Men om legen vil sykemelde deg er en annen sak, men helt greitt å snakke med legen om dine tanker. Reisen bør kanselleres eller utsettes! Skjønner deg godt HI. Anonymkode: 2c841...085 Fordi man får ikke sykemelding hvis man ikke er syk, Anonymkode: 04a32...707
TinaK 1990 Skrevet 24. januar 2021 #18 Skrevet 24. januar 2021 Utrolig hva skattepenger skal dekke...
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #19 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Bor i en kommune med uhyre lite smitte, men jobber i et yrke der vi er veldig nære. Står kun cm fra kolllega og pasient. Jobber veldig tett på sjefen min hver dag. I vinterferien skal han, sjefen, reise til en kommune med mye smitte, nødvendig reise. Har plan på å være uhyre forsiktig og derfor trenger ikke han teste seg når han kommer hjem. Vi er ikke komfirtabel med det, vi vil at han skal teste seg uansett. Da var vi unøvendig hysterisk og dersom det var så stor fare så burde vel han ikke reise da, og vi jobber gjennom vinterferien isteden, helt greit for oss. Han skal reise, så tom trussel, men mener fortsatt at det ikke er nødvendig å teste seg. Kan jeg si dette og be om 14 dager sykemelding på grunnlag av smittefrykt, bor sammen med en i risikogruppen? Er ikke den som sykemelder meg uten grunn ellers, men dette er ekte frykt. Anonymkode: 121ad...f0c Selvfølgelig ikke. Jeg jobber som renholder på en vidergående skole. Jeg har ikke kontroll på hva ungdommen gjør i fritiden. Min mann er i risikogruppen. Men jeg er på jobb Anonymkode: d05c1...ba6
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #20 Skrevet 24. januar 2021 TinaK 1990 skrev (1 minutt siden): Utrolig hva skattepenger skal dekke... 14 dager så er det jo arbeidsgiver som skal dekke. Noe jeg tviler på at han er interesert i. Anonymkode: 04a32...707
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå