Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Vi er en liten familie på 3 som har bodd i blokk i alle år. Vi har per dags dato 65kvm. Om to år er barnet ungdom. Vi har nå muligheten til å flytte ut av byen og inn i en enebolig. Føler 65 kvm er altfor lite for tre stk. Er dere enige? Har nemlig familie som mener at 65kvm må vel være mer enn nok for tre stk. Hver gang vi nevner at vi leter etter ett nytt sted får jeg følelsen av at de mener vi er for kravstore som ønsker 120kvm +. Skal sies at familiemedlemmene som sier dette bor i enebolig selv... Anonymkode: bf9c3...515
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 Hvis dere ønsker det, hvorfor betyr det noe hva andre måtte mene? Jeg kunne aldri bodd i blokk, men broren min elsker det. Jeg har ingen mening med hans ønsker. Flytt om dere ønsker det og har muligheten. Anonymkode: d3133...886
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 Kan ramse opp mange grunner til at jeg ikke ønsker å bo i blokk, størrelse er egentlig langt nede på lista.... Godt utnyttede 65 kvm kan være nok det, men jeg hadde nok ønsket noe bedre plass ja. Anonymkode: 6345a...07b
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvis dere ønsker det, hvorfor betyr det noe hva andre måtte mene? Jeg kunne aldri bodd i blokk, men broren min elsker det. Jeg har ingen mening med hans ønsker. Flytt om dere ønsker det og har muligheten. Anonymkode: d3133...886 Takk! Jeg tror kanskje det bunner i at vi flytter en liten kjøretur fra familien og at de derfor vil prøve å holde oss her. Jeg derimot føler blokka vokser nærmere og nærmere meg for hver dag. Særlig nå i disse tider hvor alle skal være mest mulig hjemme. Anonymkode: bf9c3...515
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Kan ramse opp mange grunner til at jeg ikke ønsker å bo i blokk, størrelse er egentlig langt nede på lista.... Godt utnyttede 65 kvm kan være nok det, men jeg hadde nok ønsket noe bedre plass ja. Anonymkode: 6345a...07b Jeg er selv født og oppvokst i enebolig, så for meg er det liten plass, men det har gått greit.. til nå. Anonymkode: bf9c3...515
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 Etter denne pandemien, med hjemmekontor på spisebordet i åpen stue og kjøkken, har jeg endret mening. Hvis du spurte meg sommeren 2019 da vi gikk fra enebolig til rekkehus med idealistisk tanke om å bo sentralt og kutte ut en bil, ville jeg svart at lite plass er helt greit. Nå savner jeg enebolig og skal flytte igjen så snart tiden er riktig. Anonymkode: 04d28...75b
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Etter denne pandemien, med hjemmekontor på spisebordet i åpen stue og kjøkken, har jeg endret mening. Hvis du spurte meg sommeren 2019 da vi gikk fra enebolig til rekkehus med idealistisk tanke om å bo sentralt og kutte ut en bil, ville jeg svart at lite plass er helt greit. Nå savner jeg enebolig og skal flytte igjen så snart tiden er riktig. Anonymkode: 04d28...75b Ikke sant! Har også hatt endel hjemmekontor og det er så liten plass til alt. Savnet etter noe større kom dette året, vi har på en måte klart oss før. Anonymkode: bf9c3...515
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 De tror ikke dere klarer det økonomiske og praktiske. De kjenner dere. Anonymkode: 32d43...4af
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ikke sant! Har også hatt endel hjemmekontor og det er så liten plass til alt. Savnet etter noe større kom dette året, vi har på en måte klart oss før. Anonymkode: bf9c3...515 Veldig upraktisk. Vant til å jobbe med flere skjermer, men det er umulig når mannen også skal ha plass. Ny erfaring også er at han er skikkelig irriterende å sitte ved siden av når han prater i telefon 😂 Og han er i telefonen mange timer hver dag 🤯 Anonymkode: 04d28...75b
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #10 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): De tror ikke dere klarer det økonomiske og praktiske. De kjenner dere. Anonymkode: 32d43...4af Hehe Joda. Det gjør vi. Vi har god økonomi og vi er ganske Ok i forhold til det praktiske. Anonymkode: bf9c3...515
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #11 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Veldig upraktisk. Vant til å jobbe med flere skjermer, men det er umulig når mannen også skal ha plass. Ny erfaring også er at han er skikkelig irriterende å sitte ved siden av når han prater i telefon 😂 Og han er i telefonen mange timer hver dag 🤯 Anonymkode: 04d28...75b Hehe, kjenner igjen følelsen Anonymkode: bf9c3...515
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #12 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): De tror ikke dere klarer det økonomiske og praktiske. De kjenner dere. Anonymkode: 32d43...4af Det tok du ut fra alt hi har skrevet? 🤣 Hjelpes. Hi. Drit i hva andre mener, det er deres liv ikke dems. Anonymkode: f919d...3ab
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #13 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det tok du ut fra alt hi har skrevet? 🤣 Hjelpes. Hi. Drit i hva andre mener, det er deres liv ikke dems. Anonymkode: f919d...3ab Takk ❤️ Anonymkode: bf9c3...515
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #14 Skrevet 24. januar 2021 For oss ble det enebolig en gang til da vi flytta nå sist høst. Orker ikke tanken på hvor trangt det kan bli i en leilighet, enda vi også er "bare" tre. Leilighet får det ev bli når vi blir gamle... O Anonymkode: 05c22...ef4
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #15 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): For oss ble det enebolig en gang til da vi flytta nå sist høst. Orker ikke tanken på hvor trangt det kan bli i en leilighet, enda vi også er "bare" tre. Leilighet får det ev bli når vi blir gamle... O Anonymkode: 05c22...ef4 Ikke sant. Selvom man «bare» er tre føles blokkleiligheter som veldig små Anonymkode: bf9c3...515
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #16 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ikke sant. Selvom man «bare» er tre føles blokkleiligheter som veldig små Anonymkode: bf9c3...515 Ok, leiligheten vår er på 202 m2, god plass til oss tre, tv-stue har vi også Anonymkode: f940e...373
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #17 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ok, leiligheten vår er på 202 m2, god plass til oss tre, tv-stue har vi også Anonymkode: f940e...373 Oi! Ja da snakker man! Da hadde jeg nok ikke klagd over plassen. Anonymkode: bf9c3...515
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #18 Skrevet 24. januar 2021 Vi har bodd i leilighet, deretter tomannsbolig og nå i stor enebolig med stor uforstyrret hage. Elsker huset vårt nå! Og vi har flere ganger den siste tiden snakket om at huset vårt har gjort det siste året lettere. Hva andre mener må du bare ikke bry deg om! Anonymkode: 3c492...4d3
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #19 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Ok, leiligheten vår er på 202 m2, god plass til oss tre, tv-stue har vi også Anonymkode: f940e...373 Skjønner! Men med begrepet "blokkleilighet", så tenker nok de fleste mer i retning av den størrelsen HI beskriver. Anonymkode: 05c22...ef4
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #20 Skrevet 24. januar 2021 Jeg har bodd i blokk, enebolig og rekkehus. Bor nå i halvparten av tomannsbolig, og jeg trives best her. Enebolig vil jeg ikke ha igjen, og blokk blir det nok da jeg blir gammel. Anonymkode: c2964...cbe
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #21 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Skjønner! Men med begrepet "blokkleilighet", så tenker nok de fleste mer i retning av den størrelsen HI beskriver. Anonymkode: 05c22...ef4 Ja, på denne siden av Oslo kan vi drømme om den størrelsen på leiligheter. Her er 67kvm «stort» Anonymkode: bf9c3...515
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #22 Skrevet 25. januar 2021 Har bodd i blokk, rekkehus og bor nå i enebolig. Liker aller best å bo i enebolig, men var ikke helt forberedt på hvor mye vedlikehold som fulgte med. Vi har alltid noe å drive med. Anonymkode: 9c086...797
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #23 Skrevet 25. januar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Har bodd i blokk, rekkehus og bor nå i enebolig. Liker aller best å bo i enebolig, men var ikke helt forberedt på hvor mye vedlikehold som fulgte med. Vi har alltid noe å drive med. Anonymkode: 9c086...797 Takk for svar. Ja, det kan være både positivt og negativt jeg tenker vi drar på litt visninger og er åpne for å flytte litt vekk fra Oslo. Anonymkode: bf9c3...515
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #24 Skrevet 25. januar 2021 Jeg forstår ønsket om enebolig. Bor i liten leilighet selv med min sønn på 13 år. Vi har hvert vårt soverom, men de er knøttesmå, så når sønnen har venner på besøk trenger de stuen og jeg kryper da oppi senga mi og leser bok. Dette går ikke når jeg selv har besøk av venninne eller kjæresten min. Da vil jo vi også ha stuen. Jeg drømmer om å flytte sammen med kjæresten og få så stor bolig at sønnen har egen boltreplass for venner som ikke er stua. Enten at rommet hans er stort nok eller aller helst at han har en loftstue eller kjellerstue. Nå bor vi også så tett på folk at hele gatas katter og hunder tisser på parkeringsplassen min. Ved postkasseststivet også. Så ny bolig skal også være mest mulig nabofritt 🤩 Anonymkode: e4273...cb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå