Gå til innhold

Dere med fire barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det stor overgang fra tre? 

Anonymkode: 54ed6...bac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, den minste overgangen av de fire 😊 Barn var allerede vår livsstil og travelt var det fra før. Vi fikk fire barn på seks år, så vi var jo allerede i småbarnsfasen. Kommer vel litt an på aldersforskjellen. 

Anonymkode: 1e1ca...9ae

Skrevet

Nei, synes ikke det.

Den største overgangen var fra en til to synes jeg.

Tredje barnet var en blidfis som bare fant seg til rette i flokken, og da nr fire kom var vi så rutinerte at hun bare gled inn hun også ;) 

Den mest hektiske perioden var da alle gikk på grunnskolen og måtte følges opp med skole, fritidsaktiviteter, venner osv, da savnet jeg i perioder barnehagetiden hvor man bare henter ungene i barnehagen og kan være hjemme resten av kvelden.

Vi har i underkant av 8 år mellom eldste og yngste, nå er de fra 12 til 19 år.

Anonymkode: c7607...e9b

Skrevet

Nei, merket det knapt. Eneste overgangen var at vi måtte kjøpe oss 7-seter 😁

Anonymkode: 7bd6d...88b

Skrevet

Har aldri hatt tre... Fikk tvillingar då nr tre skulle kome. Det var iallefall ein stor overgang. På den andre side var dei to andre små, 2 og 4. Så det vart eigentleg berre mykje meir av det same🤣

Anonymkode: ecc51...5e3

Skrevet

Jeg synes faktisk overgangen var ganske stor. Hos oss gikk det fra håndterbart med 3, til kaos med 4. Før hadde vi kontroll på klesvask, nå flommer det over, før klarte vi å holde det ganske ryddig og rent, nå er det kaos. Før hadde vi god tid, nå henger vi i stroppen hele tiden. Men det kommer nok også av at livet er travlere når de tre eldste har fritidsaktiviteter nesten hver dag. Våre er nå 4, 9, 11 og 13. det begynner å bli bedre nå som minste er litt større. 

Anonymkode: 63dee...609

Skrevet

Ja veldig stor 

Anonymkode: 098df...896

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jeg synes faktisk overgangen var ganske stor. Hos oss gikk det fra håndterbart med 3, til kaos med 4. Før hadde vi kontroll på klesvask, nå flommer det over, før klarte vi å holde det ganske ryddig og rent, nå er det kaos. Før hadde vi god tid, nå henger vi i stroppen hele tiden. Men det kommer nok også av at livet er travlere når de tre eldste har fritidsaktiviteter nesten hver dag. Våre er nå 4, 9, 11 og 13. det begynner å bli bedre nå som minste er litt større. 

Anonymkode: 63dee...609

Jeg signerer denne 

Skrevet

Jeg har fem, men er ikke enig i at det blir mindre jobb (per barn) etter hvert som man får flere. De er alle individer som skal sees og følges opp. De første årene er det kanskje ikke så mye ekstra, men når man skal hjelpe noen med lekser, trøste gjennom kjærlighetssorg, skysse til treninger, lage sunn mat, ha en rolig leggestund med lesing og tid for prat på sengekanten og smøre mange matpakker tar det tid. Når barna har perioder som er tunge er det ekstra tøft (en av våre har vært utsatt for alvorlig mobbing over lang tid, en annen var gjennom flere operasjoner). Det er mye jobb på morgenen for å få alle ut av sengen, klare for bhg og skole, og ut av huset. Men må være på hele tiden, natt og dag. Jeg elsker barna mine til evigheten og forbi, og hadde lett valgt det samme igjen, men noe slaraffenliv er det definitivt ikke. Fordelen er at det føles som ferie når man er på jobb. 

Anonymkode: 3f31f...b62

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har aldri hatt tre... Fikk tvillingar då nr tre skulle kome. Det var iallefall ein stor overgang. På den andre side var dei to andre små, 2 og 4. Så det vart eigentleg berre mykje meir av det same🤣

Haha, samme her. Var trebarnsforeldre i 3 min.😂

Anonymkode: 9905d...775

Skrevet

Jeg synes i overgangen fra to til tre var langt større enn fra tre til fire barn. 

Vi hadde både 7 seter og 5 soverom fra før eller er jo det ting som kanskje måtte ordnes. 

Anonymkode: 7ccc1...91b

Skrevet

Hos oss var overgangen stor. Nr 4 har vært krevende hele tiden (12 år nå). Det er nok mye av årsaken til at overgangen ble mye større enn forventet.

Anonymkode: cff34...68c

Skrevet

Her var det minst overgang fra 3 til 4, men vi har 16 år mellom eldste og yngste så det spiller jo selvsagt inn. Nummer 3 var 7 år da yngste ble født. Her er det mange ekstra sett med hender og vi koser oss alle sammen.

Anonymkode: 0a1db...476

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Det blir tenkeboksen her.. 

Anonymkode: 54ed6...bac

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hos oss var overgangen stor. Nr 4 har vært krevende hele tiden (12 år nå). Det er nok mye av årsaken til at overgangen ble mye større enn forventet.

Vår er verdens roligste og snilleste, men hos oss var det nok til å tippe lasset. Kan bare tenke meg om hun hadde vært noe annet enn rolig. 

Anonymkode: 098df...896

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Samme her. Er 11 år nå og fikk adhd-diagnosen for et år siden. Var mange brikker som falt på plass da. Søvnvansker, raseriutbrudd, spinnvill, aldri hørte etter osv. Vi fikk barnevakt innimellom med tre barn, men ingen ville passe minsten da hun var liten fordi hun var så ekstremt krevende. Nå går heldigvis alt bedre.

Anonymkode: 8b605...f9a

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Haha, samme her. Var trebarnsforeldre i 3 min.😂

Anonymkode: 9905d...775

Vi var faktisk var 3-barnsforeldre i heile 4 minutt vi! Men eg rakk ikkje gjere meg så mange erfaringar 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...