Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #2 Skrevet 23. januar 2021 Hei. -Vet ikke hva som skjedde,iog med overskriften og skriften ble fordelt.. Merkelig.🤔 Det jeg lurer på: Hva er typiske tegn på aspergere?Er det sant at aspergere får mye kjeft og utskjellinger?Hvorfor det.??De’ blir lett-kritisert.! Ha jeg hørt litt om da..:) Er dette’ virkelig sant.? Anonymkode: ee6b0...a19
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #3 Skrevet 23. januar 2021 Asbergere? Man kaller da ikke folk med diagnosen deres... Men nei, jeg kjenner ikke til at de får mye kjeft eller blir utskjelt, men det kan være vanskelig å forstå tankesettet til en som har denne diagnosen så en del misforståelser kan det nok bli. I dag heter det forresten autismespekterforstyrrelse da, og ikke asbergers. Anonymkode: 9abc3...cca
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #4 Skrevet 23. januar 2021 Ja, det stemmer at folk ofte blir irriterte på mange av oss, og syns vi er dumme og plagsomme. Vi kan være litt intense og omstendelige, vi kan snakke for høyt eller for lavt, for mye eller for lite. Negative erfaringer fra tidligere (kommunikasjon er ofte vanskelig for oss) kan gjøre det vanskelig å si ifra hvis vi trenger hjelp/støtte, eller å si vår mening, og vi blir misforstått. Folk blir irriterte og sinte for det også. Og vi senser og føler ofte annerledes/mer enn andre, og hvis vi forsøker å få støtten vi trenger så tror ikke folk på det. En kilde til stor fortvilelse, frustrasjon, og mye angst. Internasjonalt kaller vi oss gjerne Aspies, og selv om «Asperger» ikke lenger er korrekt diagnose, brukes begrepet ennå. Også ved «min» DPS. «Fun» fact: kvinner med Aspergers har ti ganger så stor risiko for å dø ved selvmord som andre kvinner. Anonymkode: e2855...4f3
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #5 Skrevet 23. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hei. -Vet ikke hva som skjedde,iog med overskriften og skriften ble fordelt.. Merkelig.🤔 Det jeg lurer på: Hva er typiske tegn på aspergere?Er det sant at aspergere får mye kjeft og utskjellinger?Hvorfor det.??De’ blir lett-kritisert.! Ha jeg hørt litt om da..:) Er dette’ virkelig sant.? Anonymkode: ee6b0...a19 Nei. De får ikke mye kjeft og folk skjeller de ikke ut. Men de er svært nærtagende og tar all informasjon i verste mening. De tar alt som kritikk.... MISSFORSTÅELSE. Hvorfor lurer? Det heter autismespekterforstyrrelse. (Aspergers het det før) Anonymkode: e7578...84c
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #6 Skrevet 23. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hei. -Vet ikke hva som skjedde,iog med overskriften og skriften ble fordelt.. Merkelig.🤔 Det jeg lurer på: Hva er typiske tegn på aspergere?Er det sant at aspergere får mye kjeft og utskjellinger?Hvorfor det.??De’ blir lett-kritisert.! Ha jeg hørt litt om da..:) Er dette’ virkelig sant.? Anonymkode: ee6b0...a19 Nei. De får ikke mye kjeft og folk skjeller de ikke ut. Men de er svært nærtagende og tar all informasjon i verste mening. De tar alt som kritikk.... MISSFORSTÅELSE. Hvorfor lurer? Det heter autismespekterforstyrrelse. (Aspergers het det før) Typisk for disse med denne diagnosen er at de sliter med kommunikasjon. Samspill med andre. Noen ganger har de få interesser. Avhengig av rutiner og tid for seg selv. Takler stress dårlig. Er som barn innimellom. Tar lite ansvar. Men ingen er lik Anonymkode: e7578...84c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå