Gå til innhold

Krymper hettegensere med bomull mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, kjøpe noen hettegenser til kjæresten på HM. De var ekstermt fine der og da, men nå føler jeg de er brått ekstremt utslitt og har gått ned en str. Er 60% bomull, 40% polyester.

Er det normalt? Eller er kvaliteten på HM rett og slett elendig?

Må jeg kjøpe hettegensere som har mye poleyster for at den ikke skal krympe?

Ja, den ble vasket etter boka :) 

Anonymkode: 0f385...6a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, billige hettegensere krymper. Ihvertfall her hvor de tørkes i tørketrommel. Etter en stund pleier jeg å strekke barnas gensere i form når de er nyvasket og henger de til tørk så varer de noen mnd til, sånn størrelsesmessig. 😊 

Anonymkode: d19c7...3bf

Skrevet

Ikke etter min erfaring. Men jeg har ikke hettegenser fra HM heller tror jeg.

Anonymkode: 44ae4...94f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, billige hettegensere krymper. Ihvertfall her hvor de tørkes i tørketrommel. Etter en stund pleier jeg å strekke barnas gensere i form når de er nyvasket og henger de til tørk så varer de noen mnd til, sånn størrelsesmessig. 😊 

Anonymkode: d19c7...3bf

Ikke snakk om tørking, bare ren vask :) Men allikvell føler jeg den ikke sitter like bra, som rett ut fra butikken. 

Er nok derfor de koster 200,- sikkert.

Skrevet

HM er for de som vil ha mye i kort tid da kvaliteten er så som så. Vil du ha plagg som holder vask etter vask må du gå til litt bedre kjeder.

Anonymkode: b4141...18d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

HM er for de som vil ha mye i kort tid da kvaliteten er så som så. Vil du ha plagg som holder vask etter vask må du gå til litt bedre kjeder.

Anonymkode: b4141...18d

Er Zara å kategorisere som bedre? :) 

Skrevet

hm krymper ofte mye ja .

Anonymkode: 648a6...704

Skrevet

Alle klær, nesten, krymper, og tørk i trommel forsterker problemet. Klær bør strekkes etter sentrifugering og henges pent til tørk. 

Anonymkode: c2173...b1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...