Gå til innhold

John A Riise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på farmen. Prater ikke han egentlig dialekt til vanlig? 🤨

Anonymkode: bf151...3b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, han knoter som f...

Anonymkode: 2cdbe...d0a

Skrevet

Er jo bedre å holde på dialekten enn å prate sånn her 😳 Er han flau over opphavet sitt kanskje? En østlending vil han aldri bli med den klangen der 😳

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Er jo bedre å holde på dialekten enn å prate sånn her 😳 Er han flau over opphavet sitt kanskje? En østlending vil han aldri bli med den klangen der 😳

Hvorfor bryr du deg om det egentlig? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor bryr du deg om det egentlig? 

Hvorfor bryr du deg om at noen bryr seg med det?

Skrevet

Ufattelig patetisk fyr. 

Anonymkode: d30cf...bab

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor bryr du deg om at noen bryr seg med det?

Ok, du kjeder deg. Du er en av mange her som ikke kan diskutere. Ha det. 

Skrevet

Haha, han er bare pinlig hele fyren. Hans forsøk på å bytte dialekt topper bare hele skiten 😂

Anonymkode: d52a7...7c0

Skrevet

Han er vel fra Ålesund.  

Anonymkode: 04b26...06e

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Haha, han er bare pinlig hele fyren. Hans forsøk på å bytte dialekt topper bare hele skiten 😂

Anonymkode: d52a7...7c0

Han er ikke min favoritt, heller. Synd egentlig, for i utgangspunktet kunne jeg godt ha likt ham. Jeg liker litt frampå folk med selvtillit som ikke er helt A4-formaterte.

Men når det gjelder språket, er det ganske naturlig at det forandrer seg når man bor lenge borte fra morsmålsdialekten. Jeg har flyttet mye, har aldri gjort noe som helst for å forandre dialekten min, men det skjer av seg selv. I dag snakker jeg en merkelig "dialekt" som forandrer seg alt etter hvem jeg snakker med. Og konsentrer jeg meg veldig om å ikke gjøre det, ender jeg opp med en bokmållignende, fisefin dialekt som bare er enda dummere.

Anonymkode: 2bb6b...85a

Skrevet

Noen påvirkes av dialekter mer enn andre.. De merker ikke at de endrer dialekten sin. Kjenner flere av dem. 

Jeg har ikke endret dialekt så veldig mye - er også ålesunder på Østlandet- men får høre at de som fortsatt bor hjemme hører litt på tonefall og at jeg bytter ut ord. Det klarer jeg ikke å høre selv. Eller - det med bytte av ord hører jeg jo.. men ikke endring i tonefall. 

Anonymkode: 15228...780

Skrevet

Somme klarar ikkje verken halde på den dialekten dei har, eller snakke den nye skikkeleg når dei flyttar langt fra si eiga. Då blir det slik. Men det er ikkje noko folk kan noko for. Ein blir jo påvirka av dei ein er mest saman med. Sjeldan eg forsvarar John A. Riise altså. Men blir for dumt å kalle han pingle fordi han ikkje held på dialekta. Somme kan, og somme kan ikkje. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...