Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #1 Skrevet 23. januar 2021 Rotfylte en tann i går. Tannlegen sa det kunne være litt vondt etterpå. Men, i dag er tanna så øm at jeg ikke klarer å bite sammen tennene. Det er vondt bare jeg er borti med tunga. Den verker også noe. Det skal vel ikke være så vondt etter en rotfylling?! Anonymkode: ea34b...ef1
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #2 Skrevet 23. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Rotfylte en tann i går. Tannlegen sa det kunne være litt vondt etterpå. Men, i dag er tanna så øm at jeg ikke klarer å bite sammen tennene. Det er vondt bare jeg er borti med tunga. Den verker også noe. Det skal vel ikke være så vondt etter en rotfylling?! Anonymkode: ea34b...ef1 Joda, det har jeg hatt å. Er jo øm etter en sånn behandling. Fikk beskjed om å ta smertestillende de første dagene og da ble det bedre for min del 😊 Anonymkode: 54fc4...ad9
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #3 Skrevet 23. januar 2021 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Joda, det har jeg hatt å. Er jo øm etter en sånn behandling. Fikk beskjed om å ta smertestillende de første dagene og da ble det bedre for min del 😊 Anonymkode: 54fc4...ad9 Smertestillende har liten effekt. Jeg kan ikke tygge på den siden i det heletatt. Og det er vondt å bite av ting. Er ikke akkurat behagelig å spise mat. Hi Anonymkode: ea34b...ef1
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #4 Skrevet 23. januar 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Smertestillende har liten effekt. Jeg kan ikke tygge på den siden i det heletatt. Og det er vondt å bite av ting. Er ikke akkurat behagelig å spise mat. Hi Anonymkode: ea34b...ef1 Prøv med våt mat som supper osv. Blir bedre 😊 Anonymkode: 54fc4...ad9
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #5 Skrevet 23. januar 2021 Det er nok helt vanlig å ikke kunne tygge på den siden noen dager. Får du feber er det varsel om noe Anonymkode: 64b72...ddf
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #6 Skrevet 23. januar 2021 Jo, det høres helt normalt ut. Det er gjort en relativt heftig jobb i den tanna, så at det gjør vondt noen dager er helt vanlig. Det bør begynne å gå over i løpet av 3-4 dager. Anonymkode: 5f5c6...c36
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #7 Skrevet 23. januar 2021 Kan være vondt i flere dager etterpå, men dersom du får en byll burde du ta kontakt med tannlegen snarest. Dersom smertene ikke begynnet å avta etter 4-5 dager burde du også ringe, men kan være vondt i en uke. Anonymkode: 77eb8...fc1
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #8 Skrevet 23. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Kan være vondt i flere dager etterpå, men dersom du får en byll burde du ta kontakt med tannlegen snarest. Dersom smertene ikke begynnet å avta etter 4-5 dager burde du også ringe, men kan være vondt i en uke. Anonymkode: 77eb8...fc1 Men, er det normalt at det er så vondt da? Det verker egentlig ikke så mye i tanna nå. Den er kun vond ved berøring. Enten at ved at jeg biter sammen tennene, får tygget på noe eller tar på/dunker på den. Da er den veldig øm/vond. Hi Anonymkode: ea34b...ef1
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #9 Skrevet 23. januar 2021 Etter en tannlege som voldtok tannen min så fikk jeg en flink tannlege til å fikse den. Ham sa det første enn bør gjøre er å fjerne nerven. Å når han gjorde det var det helt smertefritt Anonymkode: 51cac...707
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #10 Skrevet 23. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men, er det normalt at det er så vondt da? Det verker egentlig ikke så mye i tanna nå. Den er kun vond ved berøring. Enten at ved at jeg biter sammen tennene, får tygget på noe eller tar på/dunker på den. Da er den veldig øm/vond. Hi Anonymkode: ea34b...ef1 Ja, dessverre en veldig syk tann kan gjøre vondt en periode etter behandling. Ble behandlingen gjort over to behandlingen? Eller gjorde tannlegen det ferdig på en behandling? Der jeg jobber utfører vi rotfylling over en til tre behandlinger, alt etter hvor syk tannen er. For at tannen skal få tid til å leges og for å oppnå et best mulig resultat. Anonymkode: 77eb8...fc1
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #11 Skrevet 24. januar 2021 Ja. Men hvis det ikke gir seg så kan den ene delen av fyllinga være for høy eller for lang og det gir noe helt inni granskauen med smerter. Så ta kontakt med tannlegen hvis det ikke bedrer seg. Anonymkode: 5826f...bca
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #12 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Smertestillende har liten effekt. Jeg kan ikke tygge på den siden i det heletatt. Og det er vondt å bite av ting. Er ikke akkurat behagelig å spise mat. Hi Anonymkode: ea34b...ef1 Helt vanlig. Lover. Det tar noen uker. Jeg. Ar øm kjempelenge etterpå. Helt vanlig sa tannlegen. Anonymkode: 90b93...d63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå