Gå til innhold

Endometriose - noen som har tanker å dele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fått diagnosen og den forklarer stort sett det meste for min del, men det har ALDRI blitt nevnt at dette kan være noe jeg har. 
Så det kom egentlig litt overraskende på. 
Noen som har erfaring med provera medisin, bivirkning og oppfølging for veien videre ?

Anonymkode: 3bf69...d58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sannsynligvis hatt dette lenge uten å vite om det. Fikk diagnosen for snart et år siden da jeg selv fant ut at det virket sannsynlig og oppsøkte privat gynekolog. Hun var enig, men sa at jeg var et litt uvanlig tilfelle fordi jeg var 39 år og hadde fire barn (ble lett gravid), der er jo ofte unge damer som er rammet. Etter at jeg fortalte om tenårene osv, mente hun at jeg nok har hatt det siden jeg var ung. Ble operert i august og da fjernet de tre oppsamlinger. Jeg har ikke fått noen medisiner, men har heller ikke noe videre med blødninger nå pga spiral. 

Anonymkode: c9ea5...6f5

Skrevet

Jeg har prøvd mye av behandling, fikk først ordentlig lindring i det jeg fjernet livmor. Det var en helt ny tilværelse (men det har man jo ingen garanti for). 

Anonymkode: b8c86...8b6

Skrevet

Jeg hadde heller aldri hørt om det før en overlege på sykehuset nevnte det, da var jeg 35 år og hadde slitt med sterke smerter siden jeg var 16. Jeg gikk lenge på p-sprøyter hver 4 uke for å ikke få mensen, etterhvert kunne det gå lengre tid mellom hver gang. Men jeg fjernet livmor for to år siden, og etter det har jeg ingen problemer og ingen mens heller. Så jeg nyter det. Jeg hadde adenomyse, så det satt i livmora, derfor har det fungert bra for meg. Ikke fjernet eggstokker, så har ikke kommet i overgangsalder 🙂 Hadde jeg visst om alternativet, så hadde jeg fjernet den mye tidligere.

Anonymkode: 7697f...1ba

Skrevet

Takk for svar :) 

noen som har prøvd provera ?

Anonymkode: 3bf69...d58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...