Anonym bruker Skrevet 22. januar 2021 #1 Skrevet 22. januar 2021 Dere som fører timer i timeregnskap. Hvordan fører dere timene dagene der dere er trøtte, slitne eller ukonsentrerte? Jeg har en del alvorlig sykdom i familien og det hender det f.eks. går utover nattesøvnen (ved at jeg har oppgaver slik at jeg ikke kan legge meg før sent, får forstyrret nattesøvn, eller må tidlig opp dagen etter). Jeg har en jobb som krever mye tankevirksomhet så arbeidstempoet mitt er redusert slike dager. Så langt har jeg kun ført timer der jeg er 100% fit for fight. Dvs at om jeg jobber i redusert tempo (og kan kjenne at jeg ikke er uthvilt) så trekker jeg dra timer. Det er ikke slik at jeg tar mer pauser, men jeg jobber ikke i et like høyt tempo som når jeg er uthvilt. I perioder med mye sykdom/redusert nattesøvn på meg, blir det en ond sirkel der jeg føler jeg omtrent konstant jobber. I tillegg har jeg oppfølging av syke familiemedlemmer. Uten fritid bidrar det til at jeg blir enda mer sliten neste dag og må trekke fra/jobb inn enda flere timer. Enkelte dager kan jeg gjerne være på jobb/hjemmekontot dobbelt så lenge som det jeg fører. Hvordan løser dere lavere arbeidstempo i løpet av en dag? Anonymkode: b7a9b...0bf
Listedamen Skrevet 22. januar 2021 #2 Skrevet 22. januar 2021 Her syns jeg rett og slett at du er FOR snill med arbeidsgiver. Alle kan ha dårlige dager hvor tempoet ikke er like høyt som vanlig. Du er jo likevel på jobb og bør føre de timene. Det er ikke rart du sliter deg ut og har problemer med søvn når du er på jobb dobbelt så lenge som det du fører opp.
Kjerringa med agurken Skrevet 22. januar 2021 #3 Skrevet 22. januar 2021 Du skal føre timene du er på jobb. En ting er om du holdt på med Facebook/klesvask/annet privat, men her er det kun snakk om dårlige dager med lite søvn o.l.
Himmel og hav Skrevet 22. januar 2021 #4 Skrevet 22. januar 2021 Ingen har bare dager der man er 100% og jobber i topp tempo. Jeg skriver timer for det tiden jeg er tilgjengelig for arbeidsgiver og driver med oppgaver som har med jobb å gjøre, selv om ikke tempoet er på topp alltid, selv om møtet jeg satt i en time bare var delvis nyttig for meg eller selv om datasystemet streiker og jeg ender med å tørke støv på kontoret og rydde i gamle permer. Jeg tror at du gjør både deg selv og arbeidsgiver en bjørnetjeneste på denne måten, for du ender med å slite deg ut til et punkt hvor du ikke orker alt det livet ditt er fullt av, og da er faktisk jobben det eneste du kan sykemeldes fra. Snakk heller med arbeidsgiver og si hvordan du har tenkt og hvor mye du har jobbet, men ikke skrevet timer for, og om du har en rimelig god sjef så bør vedkommende fortelle deg det samme som oss som har svart deg her. Alternativet er å snakke med legen din En gradert sykemelding kan brukes til å jobbe fulle dager men med f. eks halve arbeidsmengden.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2021 #5 Skrevet 22. januar 2021 Tar betalt for den tiden jeg er tilgjengelig og jobber for sjefen. Anonymkode: d5a8a...e20
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2021 #6 Skrevet 22. januar 2021 Jeg fører alle timer jeg jobber uavhengig av tempo. Men jeg fakturere ikke kundene fullt de dagene det går sakte, da tar jeg mye på egentid. Anonymkode: 2ab04...fd6
Tipp topp Skrevet 22. januar 2021 #7 Skrevet 22. januar 2021 Hvorfor fører du kun timer hvor du er 100% fit for fight? Du er et menneske og ikke er robot. Du fører de timene du faktisk jobber selv om det er perioder hvor du ikke er like effektiv som i andre. Det er bare tullete å holde på slik du gjør og fører til at du snart kommer til å møte veggen. Tror du virkelig at alle andre er 100% fit for fight hele tiden?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #8 Skrevet 25. januar 2021 Dette er dumt gjort av deg. Alle har dårlige dager. Skriv alle timer som du jobber selv om tempoet er lavere. Du er ingen maskin!!! Det er ingen mennesker. Anonymkode: 9b9ca...3bc
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #9 Skrevet 25. januar 2021 Om jeg bare er litt trøtt en dag men får jobbet ganskegreit fører jeg 100% timer. Hvis jeg derimot er "amøbe" etter å ha bært mange ganger oppe med små barn eller har hjulået moren min så det ble alt for sent trekker jeg fra timer. Hvis jeg er syk har jeg en avtale med sjefen om at jeg skriver 50% av tiden som egenmelding/sykmelding hvis jeg får gjort ca 50% av det jeg får p en vanlig dag. Anonymkode: e2def...499
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå