Gå til innhold

11 mnder å sove bare 20 minutter dagtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når en er dagmamma bør jeg gjøre som foreldrene ber meg om? Eller der som er best for barnet? Barnet er 11 månender å sover bare 20 minutt på en hel dag. Hadde jeg gjort det som er best for barnet så hadde han sovet i over en time. Diskusjonen går på hvor barnet skal sove,inne eller ute.

Anonymkode: 47324...7e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En på 11 måneder burde absolutt sove mer enn 20 minutter i løpet av en hel dag. Jeg ville sagt 1,5 til 2 timer søvn på dagtid. 

Men jeg skjønner ikke helt. Er dere uenige om barnet skal sove inne eller ute, og er det avgjørende for hvor lenge barnet sover?

Anonymkode: ecc91...2cb

Skrevet

Sorry feil sted! Skal be om å få flyttet den

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

En på 11 måneder burde absolutt sove mer enn 20 minutter i løpet av en hel dag. Jeg ville sagt 1,5 til 2 timer søvn på dagtid. 

Men jeg skjønner ikke helt. Er dere uenige om barnet skal sove inne eller ute, og er det avgjørende for hvor lenge barnet sover?

Ja foreldrene mener at barnet før sove ute mens inne sover han minst en time.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ja foreldrene mener at barnet før sove ute mens inne sover han minst en time.

Hmm..jeg tror jeg ville gjort det som var best for barnet. 20 minutter er jo alt for lite søvn. Om det er det at de ønsker at barnet skal være ute/få frisk luft kan man jo helle trille en tur ute eller være ute å leke når barnet er våkent

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hmm..jeg tror jeg ville gjort det som var best for barnet. 20 minutter er jo alt for lite søvn. Om det er det at de ønsker at barnet skal være ute/få frisk luft kan man jo helle trille en tur ute eller være ute å leke når barnet er våkent

Har sagt til foreldrene at jeg selvsagt er ute hver dag på trilletur uansett :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har sagt til foreldrene at jeg selvsagt er ute hver dag på trilletur uansett :)

Da synes jeg du skal legge barnet inne om du mener barnet sover bedre og lenger da. 

Skrevet

Mine barn, i tillegg til barnebarn og de jeg har vært dagmamma for, har sovet inne. Dette pga av at jeg ikke har stolt på hundene til svigers i nabohuset, og fordi de sov best i senga si. Fram til de var ca 1 år, sov de gjerne to dubber, mens fra ett års alderen, sov de fra 12 til 14-15, hele gjengen. Selv om de sov inne, var vi jo ute i friskluft i løpet av dagen. Men 2 timers søvn, var minimum.

Anonymkode: 62f51...0d9

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Når en er dagmamma bør jeg gjøre som foreldrene ber meg om? Eller der som er best for barnet? Barnet er 11 månender å sover bare 20 minutt på en hel dag. Hadde jeg gjort det som er best for barnet så hadde han sovet i over en time. Diskusjonen går på hvor barnet skal sove,inne eller ute.

barn er forskjellig, i en periode når han var 11mnd til ca 13 mnd ville ha ikke sove mye ca 20-30 minutter på dagtid,men da sov han hele nattan da og var trøtt kl 18, og sov til 07-08, er nok mest sannsynlig en periode, Fra han under 11mnd sov han ca 1-3 timer og fra 13mnd til 18mnd ca 1 time, fra 19 mnd til ca 2 måtte han ha en halv time i bhg,men sov sjelden hjemme.

er nok best hvis barnet får styre dette selv

Anonymkode: d99d8...ff7

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

barn er forskjellig, i en periode når han var 11mnd til ca 13 mnd ville ha ikke sove mye ca 20-30 minutter på dagtid,men da sov han hele nattan da og var trøtt kl 18, og sov til 07-08, er nok mest sannsynlig en periode, Fra han under 11mnd sov han ca 1-3 timer og fra 13mnd til 18mnd ca 1 time, fra 19 mnd til ca 2 måtte han ha en halv time i bhg,men sov sjelden hjemme.

er nok best hvis barnet får styre dette selv

Anonymkode: d99d8...ff7

Barnet trenger jo mer søvn han er kjempe trøtt på slutten av dagen pga lite søvn. Sover han inne så styrer jo han selv hvor lenge han sover å da er det alltid minst en time.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Barnet trenger jo mer søvn han er kjempe trøtt på slutten av dagen pga lite søvn. Sover han inne så styrer jo han selv hvor lenge han sover å da er det alltid minst en time.

Styrer han det ikke selv ute?

Anonymkode: 76e0d...592

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Styrer han det ikke selv ute?

Anonymkode: 76e0d...592

Joda men da våkner han alltid etter maks 20 minutter selv om det er stille rundt oss og det hele tiden er bevegelse i vognen.

Skrevet

Jeg ville latt barnet sove inne, hadde det samme med mine barn når de var små; la jeg de i vogn ute varierte det veldig hvor lange de sov men la jeg de i senga si sov de godt og lenge. Jobber på småbarnsavdeling og de trenger minimum 1 times søvn, noen sover over 2 timer i den alderen. Uten nok søvn og hvile blir de uoppmerksomme, slitne og klarer ikke ta til seg nye inntrykk og lærdom. 

Anonymkode: 5962b...ef4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...