Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 Er det vektøkning med disse p-pillene? Har plutselig fått akne i voksen alder. Anonymkode: 38430...f84
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #2 Skrevet 21. januar 2021 Jeg gikk på Diane, hadde aldri gjort det igjen. Ble bare litt bedre, men det kom tilbake når jeg sluttet. Og i mellomtiden hadde jeg, uten at jeg hadde forstått sammenhengen, fått pms (som jeg aldri hadde hatt før) og "bekkenløsningssmerter" (uten å ha født. Bekkenet er blitt bedre, men aldri helt bra etter dette. Når Diane ikke virket satte de meg på flere år med tetrasykliner i stadig høyere doser. Som heller aldri gjorde meg helt bra, og når jeg sluttet på dem så kom det tilbake. Og i mellomtiden hadde tarmfloraen min blitt helt forstyrret, noe som heller aldri er blitt bra. Jeg har lært meg å leve med det. Kosthold, søvn og aktivitet påvirker det omtrent like mye som preparatene over + ytre medikamenter for huden gjorde. Så da velger jeg heller det som er uten bivirkninger. Basiron og en del andre kremer gjorde overhuden min forferdelig tørr, var aldri det før, og det har heller aldri blitt bra, fikk sensitiv hud etter alle de hudproduktene (kremer +) som den gang var reseptbelagte. Vektøkning slapp jeg på Diane, men det var vel også det eneste Mener det var Yasmin jeg forsøkte etter Diane, men hoppet raskt av dem også, for så at de ikke hadde mer effekt på min hud. Bor du i nærheten av Oslo så har jeg hørt mye bra om hudspesialist (dr.) Bondevik. Anonymkode: c3239...b60
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #3 Skrevet 21. januar 2021 Tusen takk for et utfyllende og godt svar! Mulig jeg dropper diane da, tåler ikke hormoner så godt. Anonymkode: 38430...f84
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #4 Skrevet 21. januar 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Tusen takk for et utfyllende og godt svar! Mulig jeg dropper diane da, tåler ikke hormoner så godt. Anonymkode: 38430...f84 Det er jo de som har god og varig effekt av dem også, men siden du allerede vet at du ikke tåler tilførte hormoner så godt, så hadde ikke jeg tatt sjansen. Det er ordentlig kjipt med kviser, men jeg ser at jeg kan holde det på et noenlunde levelig nivå med kosthold, nok søvn (som du forstår jeg sliter med, som sitter her på denne tiden ) og nok aktivitet. Det som fungerer best for meg ang. hudpleie er kjemisk peeling (skrubbing blir for tøft for huden) og masse fuktighet i form av krem og ev. serum under. (Jeg bruker fersk ananassaft som peeling, det er det billigste, og fungerer suverent. Skjærer av en liten bit av ananasen, skviser ut saften av den og har på huden i ansiktet, hals og bryst. Prøv deg frem, begynn bare med få minutter, for det er ganske sterkt, og unngå leppene, munnvikene og huden rundt øynene. Det tar forresten pigmentflekker også.) Jeg har også effekt av å ta tilskudd med omega3 (i tillegg til å spise nok fisk), sink, B-vitaminer og D-vit., men det kan sikkert være individuelt hva man ev. trenger. Har hørt at dr. Bondevik, som jeg nevnte over, nå i stor grad jobber etter prinsipper som jeg snakker om her (kosthold, livsstil, riktige tilskudd). Jeg gikk hos ham for veldig mange år siden, og jeg antar at han så at den behandlingen som da ble gitt med Diane og tetrasykliner ikke hadde god nok effekt på mange, men altfor mange bivirkninger. Anonymkode: c3239...b60
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2021 #5 Skrevet 22. januar 2021 Jeg gikk først på Yasmin, men mistet all sexlyst. Prøvde Diane og gikk på den i mange år. Var veldig fornøyd. Fikk kjempefin hud og ingen bivirkninger. Når jeg passerte 40 ville ikke gynekologen gi meg mer av Diane fordi hun mente det var for risikabelt for blodpropp. Prøvde da hormonspiral og det er den verste opplevelsen jeg har hatt. Fikk veldig mye kviser, humørsvingninger og blødninger. Går nå på Cerazette, men huden er ikke bra. Savner Diane. Anonymkode: 5c0b8...a87
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2021 #6 Skrevet 22. januar 2021 47 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg gikk først på Yasmin, men mistet all sexlyst. Prøvde Diane og gikk på den i mange år. Var veldig fornøyd. Fikk kjempefin hud og ingen bivirkninger. Når jeg passerte 40 ville ikke gynekologen gi meg mer av Diane fordi hun mente det var for risikabelt for blodpropp. Prøvde da hormonspiral og det er den verste opplevelsen jeg har hatt. Fikk veldig mye kviser, humørsvingninger og blødninger. Går nå på Cerazette, men huden er ikke bra. Savner Diane. Anonymkode: 5c0b8...a87 Har du vurdert Yasmin? Den er ikke så sterk.. Hi, jeg bruker Yasmin. Den hjelper litt, men ikke så bra som jeg hadde håpet.. Merker ikke bivirkninger. Kanskje til og med en positiv bivirkning ved at jeg har mindre lyst på sjokolade.. Ellers tror jeg at melk kan være en synder, men så vanskelig å kutte ut! Anonymkode: 4e369...7a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå