Gå til innhold

Skolemelk (juice, sjokomelk...) hvor lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge opp i klassetrinn er det vanlig å bestille dette? Har to i 3. og 5. trinn og lurer på om det er greit å kutte ut bestilling snart?! Får drikke etter eget valg 3 dager i uka, som regel drikke på termos/ flaske turdag i tillegg og en dag kun vann. Sender med kaldt vann med isbiter hver dag uansett. Koster ikke så mye pr dag men blir 2500,- i året så ikke helt billig. 

Tar i mot erfaringer og tanker! 

Anonymkode: 2a3b3...417

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine skal få så lenge de drikker opp hver dag.

Anonymkode: bb07f...e61

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Mine skal få så lenge de drikker opp hver dag.

Samme her. Jeg har 2. klassing og 5. klassing, og de får så lenge de vil. 

Anonymkode: bcbd5...ce0

Skrevet

Mine får så lenge de ønsker. 

Anonymkode: c6cc8...19f

Skrevet

Min har kun vann med seg på skolen. Får melk morgen og kveld hjemme.

Anonymkode: 29f09...ca3

Skrevet

Så lenge de ønsker. 

Anonymkode: f4029...1f9

Skrevet

Tenker å høre i klassene/ med foreldrene til sommeren, om det er flere i klassen som har og fortsetter. Vet skolen har automater med melk/ produkter også som jeg antar er for ungdomstrinnet. HI

Skrevet

Her har de bare vann med seg, har 3 barn, og ingen av dem vil ha hverken drikke eller frukt ( mye dårlig frukt på skolen), så tar med vann og frukt/grønt selv

Anonymkode: a6234...720

Skrevet

Alle mine har hatt ut barneskolen, min yngste datter går i syvende nå. De har med vann i tillegg. Min datter sier de kun er tre jenter og en gutt i klassen som har skolemelk i år.

Anonymkode: cacd1...fef

Skrevet

Mine får så lenge de vil ha. Han på 17 fikk ut 10. De i 6. og 8. får fremdeles. Kun melk da. Juice/sjokomelk kan de få hjemme. 
Virker som de fleste her har ut ungdomsskolen.

Skrevet

Så lenge de ønsker. Skal man regne slikt så koster den kaffelatten du kanskje kjøper deg hver dag også? Eller røyken? Snusen?

Anonymkode: 35e37...a6e

Skrevet

De får så lenge skolen tilbyr, ut 7 klasse. Hadde fortsatt hadde det vært mulig på ungdomsskolen også.

Drikke etter eget valg 3 dager i uken? Kun en dag vann? Høres ut som en skikkelig dårlig vane. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Så lenge de ønsker. Skal man regne slikt så koster den kaffelatten du kanskje kjøper deg hver dag også? Eller røyken? Snusen?

Anonymkode: 35e37...a6e

Drikker/ bruker ikke kaffe, snus eller røyk, men blir vel et par 1/2 litere med Pepsi Max i uka! Ingen kiosk el butikk tilgjengelig her vi bor/ jobber. 😅 Var bare at jeg hadde tenkt å være god med penger i januar, og må belage meg på lavere inntekt i årene som kommer. Men så kom flere regninger, men er jo for et 1/2 år av gangen så jevner seg ut. Ble bare litt nysgjerrig. HI 

Skrevet
13 hours ago, Anonym bruker said:

Hvor lenge opp i klassetrinn er det vanlig å bestille dette? Har to i 3. og 5. trinn og lurer på om det er greit å kutte ut bestilling snart?! Får drikke etter eget valg 3 dager i uka, som regel drikke på termos/ flaske turdag i tillegg og en dag kun vann. Sender med kaldt vann med isbiter hver dag uansett. Koster ikke så mye pr dag men blir 2500,- i året så ikke helt billig. 

Tar i mot erfaringer og tanker! 

Jeg sa opp dette før jul, da jeg fikk beskjed av læreren at han aldri drakk melken sin, så sa opp det , han har fortsatt Sjokolademelk hver fredag da, for den drikker han :) han går i 2 klasse

Anonymkode: 2c550...79b

Skrevet

To av mine har hatt skolemelk ut 10. klasse. De fikk så lenge de ville ha, og de fikk velge det de ville ha. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 21.1.2021 den 13.21):

Jeg sa opp dette før jul, da jeg fikk beskjed av læreren at han aldri drakk melken sin, så sa opp det , han har fortsatt Sjokolademelk hver fredag da, for den drikker han :) han går i 2 klasse

Anonymkode: 2c550...79b

Akkurat. Får jeg den beskjeden forsvinner den her også. 

Skrevet

Min har smoothie på mandag og sjokomelk på fredag, litt kos på starten og slutten av uka 😊Vann resten, ev. sukkerfri saft (likevel ikke veldig bra for tennene så begrenser det). Sender med youghurt/skyr/smoothie innimellom + frukt eller grønt. 

Skrevet

Takk for svar alle, blir nok bestilling noen dager i uka i årene fremover også, nå er regninga betalt og jeg har glemt de pengene. 😊 3. klassingen sier at nesten alle i klassen har drikke, 5. klassingen at ca 1/3 har. HI

Skrevet

De får så lenge de vil. Vi har 4 barn på barneskolen, De får kakaomelk eller juice 1 dag i uka, De andre dagene er det vann. Er det tur dager får de varmdrikke på termos. 

Anonymkode: 47f52...e47

Skrevet

5. Klassingen har i år, men det blir siste året tror jeg, han er fornøyd med vannflaska si, han har hatt sukkerfri kakaomelk i år (mest fordi vi ikke har fått i ham så mye meieriprodukter, og «alle» hadde, så da drakk han det i alle fall. Nå spiser han ost, og drikker melk hjemme, så da er det ikke samme behovet... ( for all del, hyggelig med skolemelk, men det er ekstremt dyrt i lengden).

Anonymkode: 8b505...0cd

Skrevet

Så lenge hun vil ha melk på skolen, så skal hun få det. 🙂 Det er da ikke SÅ dyrt? 

Anonymkode: ebce7...28e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så lenge hun vil ha melk på skolen, så skal hun få det. 🙂 Det er da ikke SÅ dyrt? 

20 kroner pr dag for 2 barn, så 60,- pr uke for oss. Er nok mer at det ble 1100,- pr betaling for vårhalvåret i en regning. Som sagt glemt den regninga nå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

20 kroner pr dag for 2 barn, så 60,- pr uke for oss. Er nok mer at det ble 1100,- pr betaling for vårhalvåret i en regning. Som sagt glemt den regninga nå. 

Ok. Kommer vel an på hvilken type melk man har. Kr. 6,22 pr stk for lettmelk som min har.  Du kan også velge å betale hver mnd, da blir det ikke så voldsomme summer om gangen.

Skrevet

Jeg har melkeansvar på skolen hos oss. Det er nok litt flere førsteklassinger enn 7 klassinger som har melk, men det er fremdeles temmelig mange som også har i 7. klasse, mer enn halvparten vanligvis. 

Anonymkode: 277c7...742

Skrevet

Aldri hatt. Tar med drikkeflaske hjemmefra.

Anonymkode: ef9f6...3e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...