Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 Treningssenteret varslet at de ville livestreame alle gruppetimer fremover, og at instruktør samt de som trener i salen kommer til å synes på filmen, men at filmen slettes etterpå. Dette vil jeg ikke og jeg har protestert på dette. Da vil de at jeg sier opp mitt abonnement, men er det ingen lov som tilsier at de ikke bare kan ta seg rettigheter til dette? Anonymkode: 4d93c...9e1
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #2 Skrevet 20. januar 2021 Nå sa de meg opp siden jeg nektet å bli filmet mens jeg trener? Anonymkode: 4d93c...9e1
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #3 Skrevet 20. januar 2021 Kan jeg ta dette med noen? Synes det er skikkelig råttent gjort Anonymkode: 4d93c...9e1
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 Hør med forbrukerombudet? Du har kjøpt en tjeneste, og de endrer vilkårene for avtalen? (hvis ikke det sto med liten skrift i avtalen) Anonymkode: e1385...a94
frk Nilsen Skrevet 20. januar 2021 #5 Skrevet 20. januar 2021 Datatilsynet og forbrukerombudet/rådet.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #6 Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Nå sa de meg opp siden jeg nektet å bli filmet mens jeg trener? Anonymkode: 4d93c...9e1 De kan vel ikke si deg opp hvis du ikke har brutt noen regler? Anonymkode: f23ef...82a
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #7 Skrevet 20. januar 2021 Jeg aner ikke hva loven sier, men antar at det ikke er ulovlig så lenge alle har som er med på filmen har gitt samtykke til filming og til at filmen blir vist. Men jeg tror at jeg hadde blitt så forbannet på at senteret gjør sånn, at jeg hadde meldt meg ut og aldri satt mine bein der igjen. Hadde nok lagd litt bråk også, og kanskje prøvd meg på å kreve pengene jeg hadde betalt tilbake, Det var ikke denne tjenesten jeg hadde investert i. En ting hadde vært om de hadde sagt at "På tirsdager klokken 10.00 livestreamer vi en time, de som ikke vil være mer på filmen bør finne et annet tidspunkt for trening. Men at alle timer skulle streames, hadde jeg reagert sterkt og negativt på. Men ta kontakt med forbrukerrådet og spør dem. Anonymkode: 324b2...0db
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #8 Skrevet 20. januar 2021 Ta kontakt med både Forbrukerrådet og Datatilsynet, Hi. Du bør også ta en kikk på den kontrakten du en gang signerte da du ble medlem der. Det ironiske er jo at de fleste treningssentre i dag har skriftlige regler som går på at man ikke har lov å filme i lokalene deres, i hvert fall ikke slik at andre vises. Og nå skal de plutselig si opp medlemmer som ikke vil filmes når de trener Jeg hadde nok også laget litt rabalder om jeg hadde opplevd dette. Og jeg hadde uansett sluttet å trene der, om de ikke gikk tilbake på filmingen. Jeg tenker at skal de filme slik, da bør kun instruktøren filmes, og da må heller ikke andre være synlige i ev. speil bak instruktøren. Anonymkode: 4370a...4c2
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #9 Skrevet 21. januar 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Ta kontakt med både Forbrukerrådet og Datatilsynet, Hi. Du bør også ta en kikk på den kontrakten du en gang signerte da du ble medlem der. Det ironiske er jo at de fleste treningssentre i dag har skriftlige regler som går på at man ikke har lov å filme i lokalene deres, i hvert fall ikke slik at andre vises. Og nå skal de plutselig si opp medlemmer som ikke vil filmes når de trener Jeg hadde nok også laget litt rabalder om jeg hadde opplevd dette. Og jeg hadde uansett sluttet å trene der, om de ikke gikk tilbake på filmingen. Jeg tenker at skal de filme slik, da bør kun instruktøren filmes, og da må heller ikke andre være synlige i ev. speil bak instruktøren. Anonymkode: 4370a...4c2 Alle skulle visst være synlig og jeg av 50 stk de hadde spurt var den eneste som var negativ til det. Altså synes faktisk ikke noe om det. Visste ikke at de hadde lov til slikt jeg. Anonymkode: 4d93c...9e1
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #10 Skrevet 21. januar 2021 Dette er eneste treningstilbudet som fungerer der jeg bor. Anonymkode: 4d93c...9e1
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #11 Skrevet 21. januar 2021 Burde da være null problem å livestreame slike timer uten at de som fysisk deltar kommer med. De som ser overføringen vil da se instruktøren, ikke de som trener. Å bli filmet mens en svetter og sliter er da unødvendig. Anonymkode: d5d6b...d12
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #12 Skrevet 21. januar 2021 Da skal du nevne 4 bokstaver til dem: GDPR Dette har de ikke lov til Anonymkode: fb4a1...1c2
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #13 Skrevet 21. januar 2021 Trodde de måtte varsle alle sine medlemmer jeg? De har bare varslet 50 stk om dette? Alle de 49 unntatt meg mente de sa ja, men hva med de 1000 andre medlemmene som ikke har blitt spurt? Anonymkode: 4d93c...9e1
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #14 Skrevet 21. januar 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Burde da være null problem å livestreame slike timer uten at de som fysisk deltar kommer med. De som ser overføringen vil da se instruktøren, ikke de som trener. Å bli filmet mens en svetter og sliter er da unødvendig. Anonymkode: d5d6b...d12 Problemet er at alle kommer med. Anonymkode: 4d93c...9e1
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #15 Skrevet 21. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Problemet er at alle kommer med. Anonymkode: 4d93c...9e1 Problem i sal a er speil - som gjør at mest part av sal får trolig en del dekning fikk jeg som svar Anonymkode: 4d93c...9e1
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #16 Skrevet 21. januar 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Burde da være null problem å livestreame slike timer uten at de som fysisk deltar kommer med. De som ser overføringen vil da se instruktøren, ikke de som trener. Å bli filmet mens en svetter og sliter er da unødvendig. Anonymkode: d5d6b...d12 Hadde dette vært tilfelle så er det selvfølgelig helt ok 👍😊 Anonymkode: 4d93c...9e1
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #17 Skrevet 21. januar 2021 18 hours ago, Anonym bruker said: Treningssenteret varslet at de ville livestreame alle gruppetimer fremover, og at instruktør samt de som trener i salen kommer til å synes på filmen, men at filmen slettes etterpå. Dette vil jeg ikke og jeg har protestert på dette. Da vil de at jeg sier opp mitt abonnement, men er det ingen lov som tilsier at de ikke bare kan ta seg rettigheter til dette? Anonymkode: 4d93c...9e1 Så lenge de gir beskjed på forhånd, gjør det ikke noe galt, liker du det ikke , må du dessverre si opp medlemskapet som de abefaller Anonymkode: b78b0...53c
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #18 Skrevet 21. januar 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Ta kontakt med både Forbrukerrådet og Datatilsynet, Hi. Du bør også ta en kikk på den kontrakten du en gang signerte da du ble medlem der. Det ironiske er jo at de fleste treningssentre i dag har skriftlige regler som går på at man ikke har lov å filme i lokalene deres, i hvert fall ikke slik at andre vises. Og nå skal de plutselig si opp medlemmer som ikke vil filmes når de trener Jeg hadde nok også laget litt rabalder om jeg hadde opplevd dette. Og jeg hadde uansett sluttet å trene der, om de ikke gikk tilbake på filmingen. Jeg tenker at skal de filme slik, da bør kun instruktøren filmes, og da må heller ikke andre være synlige i ev. speil bak instruktøren. Anonymkode: 4370a...4c2 Tok kontakt med datatilsynet. De fikk bakoversveis. Dette er totalt ulovlig mente de. De oppfordret meg sterkt å melde saken. Problemet er at de kun har varslet 50 av sine 1050 medlemmer, og jeg har tydeligvis vært den eneste som sa nei så da er jeg redd han går løs på meg om jeg varsler. Anonymkode: 4d93c...9e1
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #19 Skrevet 21. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så lenge de gir beskjed på forhånd, gjør det ikke noe galt, liker du det ikke , må du dessverre si opp medlemskapet som de abefaller Anonymkode: b78b0...53c Det er dessverre helt feil det du kommer med. Anonymkode: 4d93c...9e1
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #20 Skrevet 21. januar 2021 Just now, Anonym bruker said: Det er dessverre helt feil det du kommer med. Anonymkode: 4d93c...9e1 nei er ikke det... kan gjerne melde det videre,men kommer ingen sted Anonymkode: b78b0...53c
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #21 Skrevet 21. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Så lenge de gir beskjed på forhånd, gjør det ikke noe galt, liker du det ikke , må du dessverre si opp medlemskapet som de abefaller Anonymkode: b78b0...53c Du må sette deg inn i lover og regler tror jeg. Jeg vil ikke filmet når jeg trener, går ned på alle 4 strekker og tøyer. Vil bare ikke at andre skal se meg når jeg trener. Datatilsynet mente det var meget strengt å filme i et treningsstudio og de tillater nesten ikke engang filming ved inngang så dette var stikk i strid med loven, og de bryter derfor loven med å gjennomføre dette. I tilegg er ikke alle medlemmer informert noe som gjør saken enda verre. Anonymkode: 4d93c...9e1
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #22 Skrevet 21. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): nei er ikke det... kan gjerne melde det videre,men kommer ingen sted Anonymkode: b78b0...53c De kan gi kraftige bøter og det virket som dette var noe de virkelig ville følge opp. Det å tvinge et medlem til oppsigelse fordi man ikke tillater å bli livestreamt ut på Facebook er en ganske brutal håndtering. Før du kommenterer så sett deg inn i en slik situasjon eller er du av de som elsker å vise alt du har og eier gjennom sosiale medier Anonymkode: 4d93c...9e1
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #23 Skrevet 21. januar 2021 1 minute ago, Anonym bruker said: De kan gi kraftige bøter og det virket som dette var noe de virkelig ville følge opp. Det å tvinge et medlem til oppsigelse fordi man ikke tillater å bli livestreamt ut på Facebook er en ganske brutal håndtering. Før du kommenterer så sett deg inn i en slik situasjon eller er du av de som elsker å vise alt du har og eier gjennom sosiale medier Anonymkode: 4d93c...9e1 vet jeg har rett her, så trenger ikke diskurere dette videre Anonymkode: b78b0...53c
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #24 Skrevet 21. januar 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Tok kontakt med datatilsynet. De fikk bakoversveis. Dette er totalt ulovlig mente de. De oppfordret meg sterkt å melde saken. Problemet er at de kun har varslet 50 av sine 1050 medlemmer, og jeg har tydeligvis vært den eneste som sa nei så da er jeg redd han går løs på meg om jeg varsler. Anonymkode: 4d93c...9e1 Du er redd han går løs på deg? Hva slags treningssenter er dette snakk om? 🤯 Jeg synes absolutt at du bør melde dette inn. Hvis senterleder kommer etter deg, anmelder du vedkommende til politiet for trakassering. Anonymkode: 4b469...5a4
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #25 Skrevet 21. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Tok kontakt med datatilsynet. De fikk bakoversveis. Dette er totalt ulovlig mente de. De oppfordret meg sterkt å melde saken. Problemet er at de kun har varslet 50 av sine 1050 medlemmer, og jeg har tydeligvis vært den eneste som sa nei så da er jeg redd han går løs på meg om jeg varsler. Anonymkode: 4d93c...9e1 Men jeg skjønner ikke hvorfor de har sagt deg opp, er det ikke andre måter å trene på der enn med fellestimer i sal? Anonymkode: f23ef...82a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå