Gå til innhold

Pos g-test 12 dager etter mens?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg episk forvirra. Fikk mens til normal tid for 12 dager siden. Den var litt annerledes, men kraftig nok til at jeg tenkte det var normal mens likevel. Den stoppet etter 5 dager. Tre dager senere kom ny blødning, større enn spotting og mindre enn normal mens. 
etter to dager med positiv eggløsningstest dag 10/11 (har ikke fått 2 på rad før) tenkte jeg at jeg skulle ta en graviditetstest for moro. Den var positiv og jeg skjønner ingen ting. Noen som har erfaring med lignende?? Jeg tenker det må være en kjemisk graviditet eller noe, men burde ikke hcg da være i null på dag 12? 

Anonymkode: 29ac9...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,  når eg hadde exu så begynte det med blødning som eg trudde var vanlig mensen ..for så å få positiv test rett etterpå ..

Fekk deretter beskjed om at eg hadde mista etter ul og tom livmor. 

For så 2 mnd etterpå ,sprukken eggleder og exu. 

Er nok ikkje det med deg ,men vær obs på det  i tilfelle 🙂

Anonymkode: 197b3...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært inne på tanken om exu. Hvordan kan det avdekkes tidlig nok til å unngå skader? 

Jeg synes alt dette er merkelig, så jeg tror iallfall ikke at jeg er normalt gravid med bare en heftig festeblødning. Når bør ev lege kontaktes tenker du? 

Endret av Tjorven5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kontakta legen ganske snart etter blødningen for eg skjønte at noko var galt ,med blødning og positiv test .

Har vore gravid 4 gonger med normalt svangerskap så forstod med ein gong at dette ikkje stemte. 

Tok hcg tester ei stund framover , det steig ,men sakte ..men fortsatt rett innfor normalen ..blødningene fortsatte kvar 14 dag..tok ul og fekk beskjed at eg hadde mistet ..eg sa eg fortsatt er gravid men noko ikkje stemmer ..dei sa det var feil ..tida gjekk og eg var heilt sikker på at det ville ende  i exu...hcg fortsatte å stige sakte ..noko dei ikkje kunne forklare. 

 

Så når mini var 13 uker så sprakk den plutseleg og eg enda på operasjonsbordet og over 3 liter blødning.

Men alt gjekk fint tilslutt..men synd dei ikkje tok meg på alvor ..den siste mnd kjente eg at noko ikkje stemte på eine sida. Kjente ein klump inni magen på ein måte .

 

Lykke til ,håper du har ein normal graviditet og at det ender med baby 🤩

Anonymkode: 197b3...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 20.1.2021 den 17.37):

Eg kontakta legen ganske snart etter blødningen for eg skjønte at noko var galt ,med blødning og positiv test .

Har vore gravid 4 gonger med normalt svangerskap så forstod med ein gong at dette ikkje stemte. 

Tok hcg tester ei stund framover , det steig ,men sakte ..men fortsatt rett innfor normalen ..blødningene fortsatte kvar 14 dag..tok ul og fekk beskjed at eg hadde mistet ..eg sa eg fortsatt er gravid men noko ikkje stemmer ..dei sa det var feil ..tida gjekk og eg var heilt sikker på at det ville ende  i exu...hcg fortsatte å stige sakte ..noko dei ikkje kunne forklare. 

 

Så når mini var 13 uker så sprakk den plutseleg og eg enda på operasjonsbordet og over 3 liter blødning.

Men alt gjekk fint tilslutt..men synd dei ikkje tok meg på alvor ..den siste mnd kjente eg at noko ikkje stemte på eine sida. Kjente ein klump inni magen på ein måte .

 

Lykke til ,håper du har ein normal graviditet og at det ender med baby 🤩

Anonymkode: 197b3...87a

Takk for at du delte din erfaring! 
Etter råd fra deg ringte jeg lege, helsesekretæren ville jeg skulle vente til fastlegen var ledig om 2,5 uke, det var uansett maaaange gravide som hadde menstruasjon gjennom svangerskapet sa hun🥴 med voksende embryo i egglederen i tankene klarte jeg til nød å få time så jeg fikk tatt blodprøve og hcg var bare 79. Litt i laveste laget med tanke på at jeg nesten var i uke 6. Legen svarte skriftlig og skrev ingenting om at verdien var lav, bare at testen var tydelig positiv. Litt provoserende at det virket som om hun ikke hadde lyttet til noe av det jeg sa i timen. I helgen blødde jeg en del og på mandag fant jeg ut at kommunen hadde en jordmortjeneste man kunne kontakte istedenfor det hersens legekontoret 😊å ringe jordmoren var gull  og hun anbefalte meg en sjekk på sykehuset siden jeg hadde blødd i to omganger. Det var legen på sykehuset enig i. Blodprøven der viste synkende hcg, noe legen virka lettet over. Han hadde nok svangerskap utenfor livmor i tankene han også - heldigvis var det «bare» en spontanabort som snart var ferdig. Litt av en lettelse å finne ut at man slipper mere styr!

Takk til deg ❤️
 

Anonymkode: 29ac9...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...