Gå til innhold

Fantasiløs og uten matlyst...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger inspirasjon! Kanskje det er noen retter jeg har glemt som kan sette litt fart i matlysta mi igjen, så hva skal du ha til middag i dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ovnsbakt laks med chili og lime, grønnsakswok og kokt ris.

Skrevet

Kjøttdeigsuppe:

https://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/supper/rask-suppe-med-kjøttdeig

Har aldri lagd den før, men eldstemann fikk servert hos en kompis, og syntes det var SÅ godt! Så da prøver vi denne i dag. Tenker å servere hvitløksbaguetter til.
Her er det nemlig meldt storm, og det blåser allerede godt ute. I sånt vær er varm og spicy suppe det som funker best. Forhåpentligvis blir middagen ferdig før strømmen forsvinner... 🔦🕯

Skrevet

Vi skal ha hjemmelaget meksikansk gryte i dag, det er veldig godt.

Anonymkode: 3ef68...438

Skrevet

Ovnsbakt torsk med ertepure, kokt brokkoli og ovnsbakte gulrøtter. Ikke så fryktelig spennende, men sunt 🥴

Skrevet
TøffiTrynet☠ skrev (2 timer siden):

Kjøttdeigsuppe:

https://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/supper/rask-suppe-med-kjøttdeig

Har aldri lagd den før, men eldstemann fikk servert hos en kompis, og syntes det var SÅ godt! Så da prøver vi denne i dag. Tenker å servere hvitløksbaguetter til.
Her er det nemlig meldt storm, og det blåser allerede godt ute. I sånt vær er varm og spicy suppe det som funker best. Forhåpentligvis blir middagen ferdig før strømmen forsvinner... 🔦🕯

Den så spennende og barnevennlig ut. Hvordan smakte det? 

Skrevet

Hadde tenkt å lage kyllingwok, men Noen Andrè tok ut kjøttpølser fra fryseren i dag, blir pølser med hjemmelaget potetmos og grønnsaker i stede. 

Skrevet

Raspeball, kålrotstappe og røkt svineknoke

Anonymkode: 5eb51...7b9

Skrevet
frk Nilsen skrev (1 time siden):

Hadde tenkt å lage kyllingwok, men Noen Andrè tok ut kjøttpølser fra fryseren i dag, blir pølser med hjemmelaget potetmos og grønnsaker i stede. 

Kyllingwoken sto på bordet her, flaks for meg at Noen André var hos deg i dag!

Skrevet
25 minutes ago, Himmel og hav said:

Det var noe nytt for meg. Har aldri spist couscous med frukt. Det så spennende ut!

Det er veldig godt, så du bør prøve! Spiser det flere ganger i uken (her jeg bor selges det ferdig i porsjonspakninger på butikken). 😁

Skrevet
Kira skrev (3 timer siden):

Den så spennende og barnevennlig ut. Hvordan smakte det? 

Den smakte kjempegodt! Vi hadde litt chilipulver i også. Går sikkert fint med fersk chili og, hvis man har det. Alle barna likte det, -til og med lille frøken kresen. 😅

Skrevet
TøffiTrynet☠ skrev (9 minutter siden):

Den smakte kjempegodt! Vi hadde litt chilipulver i også. Går sikkert fint med fersk chili og, hvis man har det. Alle barna likte det, -til og med lille frøken kresen. 😅

Takk, da skal den settes opp på planen for neste uke 😊

Skrevet

Fjern alt snop, kaler ol fra huset. Gjør maten enkel. Det er ikke farlog om den er ensformig. Tillat deg selv å bli skikkelig sulten hver dag. Da kan du oppleve stor nytelse av en skål havregrøt.

De alle fleste av oss tåler veldig godt å spise lite en periode når vi ikke er sultne.

Anonymkode: 24df3...e6a

Skrevet
22 hours ago, Himmel og hav said:

Jeg trenger inspirasjon! Kanskje det er noen retter jeg har glemt som kan sette litt fart i matlysta mi igjen, så hva skal du ha til middag i dag?

barnet ville bestille idag, så blir pizza, han har bursdag og siden vi ikke kan feire han i år heller, blir det kake og middag han ønsker idag. han blir 11, ville vel helst feire med kamerater,men er ikke så glad i og be bare noen få, lov til og bare ha 5 på besøk, og da kunne han bedt 4 av 6 ikke riktig, så da får vi kose oss mest mulig med pizza, kake og en film han vil se

Anonymkode: 982c8...44a

Skrevet

grunnen for vi ikke feiret i fjor var pga faren var alvorlig syk da, og i år pga korona

Anonymkode: 982c8...44a

Skrevet
5 hours ago, Anonym bruker said:

Fjern alt snop, kaler ol fra huset. Gjør maten enkel. Det er ikke farlog om den er ensformig. Tillat deg selv å bli skikkelig sulten hver dag. Da kan du oppleve stor nytelse av en skål havregrøt.

De alle fleste av oss tåler veldig godt å spise lite en periode når vi ikke er sultne.

Høres grusomt kjedelig ut - det ender jo fort opp med at man bare spiser enda mindre ...

Ettersom jeg er on a roll om dagen, leter jeg stadig etter ting som skal friste. I dag er planen gyoza, og det er både farlig godt og ikke spesielt komplisert å lage, men det tar jo litt tid, da. Så det er min tredje anbefaling:

Denne oppskriften fungerer godt - kan enkelt lages som vegtar, med et annet type kjøtt hvis man heller vil det eller med f.eks. tofu: https://www.recipetineats.com/gyoza-japanese-dumplings-potstickers/

Skrevet
beef sister skrev (33 minutter siden):

Høres grusomt kjedelig ut - det ender jo fort opp med at man bare spiser enda mindre ...

Ettersom jeg er on a roll om dagen, leter jeg stadig etter ting som skal friste. I dag er planen gyoza, og det er både farlig godt og ikke spesielt komplisert å lage, men det tar jo litt tid, da. Så det er min tredje anbefaling:

Denne oppskriften fungerer godt - kan enkelt lages som vegtar, med et annet type kjøtt hvis man heller vil det eller med f.eks. tofu: https://www.recipetineats.com/gyoza-japanese-dumplings-potstickers/

Kan jeg ikke bare like gjerne flytte inn hos deg? 😋

Skrevet
TøffiTrynet☠ skrev (På 20.1.2021 den 15.39):

Kjøttdeigsuppe:

I dag lagde jeg faktisk denne, med litt ekstra krydder oppi. Det ble veldig godt.

Skrevet
beef sister skrev (4 timer siden):

Det må du jo gjerne gjøre, men om du egentlig ikke har lyst på mat noen dager så gjør jo ikke det koe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...