Gå til innhold

Fargevalg kjøkken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha ny kjøkken. Har lyst på kvite skaper. Men vil det passe med flisene og benkeplate eller bør det og skiftes ut? Klarer liksom ikke se for meg hvordan det blir 🙈 

IMG_20210120_110407.jpg

Anonymkode: dc3ef...415

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du male de frontene du har mener du? Det går i tilfelle helt fint å ha hvite fronter til sort benkeplate og beige fliser. Men flisene kan også males om du ønsker noe nytt der også på en rimelig måte.

Om du skal rive ut hele kjøkkenet og sette inn nye skaper er det naturlig å bytte plate også tenker jeg.

Prøv å tape et par hvite ark foran frontene så ser du hvordan det vil se ut...

Anonymkode: 9a1bc...eee

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Skal du male de frontene du har mener du? Det går i tilfelle helt fint å ha hvite fronter til sort benkeplate og beige fliser. Men flisene kan også males om du ønsker noe nytt der også på en rimelig måte.

Om du skal rive ut hele kjøkkenet og sette inn nye skaper er det naturlig å bytte plate også tenker jeg.

Prøv å tape et par hvite ark foran frontene så ser du hvordan det vil se ut...

Nei, skal ha nye skaper og helt andre løsninger enn vi har....takk for tips 👌

Skrevet

Kommer an på hva slags gulv du har, hvor mye lys det er på kjøkkenet, hva du synes er praktisk og fint. 

Når du først skal unne deg ny innredning ville jeg revet ned gamle, utdaterte fliser, og kjøpt ny benkeplate.

Jeg ville valgt innredning med matte, slette fronter i en farge dere liker, droppet overskap for å få mer lys og luft, og heller ha innredning over flere kvm.

Du trenger ikke følge mote, men hvitt kjøkken er ganske utdatert, hvis du er opptatt av det.

Ha innredning helt til taket der dere ikke har benk.

Ha stekeovn, micro, kaffemaskin, stort kjøleskap og fryseskap mm i god arbeidshøyde på teknisk vegg. 

Ha fokus på at både benkeplate og veggen bak tåler hard bruk og er lett å vaske. Jeg er fornøyd med granitt og fliser, men det finnes mange alternativer. 

Anonymkode: 90c90...9aa

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kommer an på hva slags gulv du har, hvor mye lys det er på kjøkkenet, hva du synes er praktisk og fint. 

Når du først skal unne deg ny innredning ville jeg revet ned gamle, utdaterte fliser, og kjøpt ny benkeplate.

Jeg ville valgt innredning med matte, slette fronter i en farge dere liker, droppet overskap for å få mer lys og luft, og heller ha innredning over flere kvm.

Du trenger ikke følge mote, men hvitt kjøkken er ganske utdatert, hvis du er opptatt av det.

Ha stekeovn, micro, kaffemaskin, stort kjøleskap og fryseskap mm i god arbeidshøyde på teknisk vegg. 

Ha fokus på at både benkeplate og veggen bak tåler hard bruk og er lett å vaske. Jeg er fornøyd med granitt og fliser, men det finnes mange alternativer. 

Er hvitt kjøkken utdatert? Hva brukes i plassen for nå? Tenker slette fronter som er lette å vaske.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Takk for tips👍 overskap treng me nok pga lite kvm.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Er hvitt kjøkken utdatert? Hva brukes i plassen for nå? Tenker slette fronter som er lette å vaske.

Hvitt kjøkken kommer aldri til å bli utdatert....

Akkurat nå er det in med malte kjøkken, blå eller grønne f.eks, men det er ting som vil gå av moten igjen. 

Hvitt er tidløst og kommer derfor til å holde seg. Men du kan jo ha et hvitt kjøkken og f.eks male veggene i farger som er populære nå, så er det lettere å gjøre om når du eller moten endrer mening om 5 eller 10 år uten å trenge bytte hele kjøkkenet eller male frontene som er mye mer jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...