Gå til innhold

Hvor mange sykedager har dere hatt siden 12. mars?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med dere? Har dere hatt endringer i sykefraværet under corona? 

Anonymkode: 4e2b7...23e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Null. Jeg har vært permittert. 

Anonymkode: 6746a...031

Skrevet

3 dager. Er på det jevne. Har som mål å holde meg frisk et helt kalenderår, men det blir ofte ei runde med omgangssyke eller noe som ligner halsbetennelse 

Anonymkode: f38ca...5da

Skrevet

5  eller 6, det inkluderer sykt barn dager også. (7 og 9år gamle) inkludere også en liten operasjon med sykedag. 

Anonymkode: 0df14...eee

Skrevet

Ingen, men jeg er bonde og lan egentlig ikke være syk.

Anonymkode: 18623...c39

Skrevet

En sykedag. I tillegg tre sykt barn/Corona-permisjon pga barn i karantene. 

Anonymkode: ae5ca...35f

Skrevet

Ingen, men har jo hatt hjemmekontor da. Lettere å karre seg til pc og jobbe da.

Anonymkode: 464c3...00a

Skrevet

Ingen, jobber som butikksjef.

To av barna har ikke hatt noen heller

Et barn var hjemme en uke pga forkjølelse, ble testet også for sikkerhets skyld, men den var negativ. Ingen andre i familien ble smittet.

Anonymkode: 96671...10a

Skrevet

Har ikke hatt noen. Men hadde et par dager med sykdom, hvor jeg nok hadde ringt meg inn syk, hvis vi ikke hadde hatt hjemmekontor.

Skrevet

Ingen. Ungene har vært pjusk et par dager hver som ville medført to sykt barn-dager (ene er 14) om jeg ikke hadde hatt hjemmekontor. Jeg er stort sett frisk i et normalår også heldigvis.

Anonymkode: 7dde9...346

Skrevet

Ingen. Men jeg er ikke borte til vanlig heller, er ikke hvert år jeg bruker sykedager i det hele tatt. Det meste ordnes med ibux, paracet og arbeidsmoral.

Skrevet

Ingen. Har sjelden det, for om jeg er litt syk får jeg som regel jobbet litt uansett. Her praktiseres litt sånn at "en arbeidsdag er en arbeidsdag" uansett om jeg har jobbet 2 eller 12 timer. Det varierer i perioder, så om jeg ikke føler meg bra kan jeg fint slappe av litt.

Anonymkode: 38c91...517

Skrevet

Jeg har hatt økt sykefravær. Vi får ikke lov å komme på jobb med selv det minste snev av luftveissymptomer, da er det bare å holde seg hjemme. Så lette symptomer som jeg før ville tatt en paracet for og så gått på jobb med, de fører nå til at jeg må bli hjemme. 

Skrevet

6-7 er jeg vel oppe i nå. Har normalt ikke så mange, men arbeidsgiver nekter oss å komme på jobb med luftveissymptomer og vi blir sendt hjem om vi f.eks begynner å hoste eller snufse på jobb!

Anonymkode: dc76b...cff

Skrevet

To. Var litt forkjølet og ventet på svar på coronatest. 

Anonymkode: 60a8a...780

Skrevet

Sikkert 15. 

Anonymkode: 39695...36b

Skrevet

0 Altså helt som vanlig 

Anonymkode: 6caa2...204

Skrevet
sug lut skrev (49 minutter siden):

Ingen. Men jeg er ikke borte til vanlig heller, er ikke hvert år jeg bruker sykedager i det hele tatt. Det meste ordnes med ibux, paracet og arbeidsmoral.

Det hjelper vel ikke akkurat med arbeidsmoral og diverse tabletter i koronatider? Har høy arbeidsmoral jeg og, men det hjelper ikke så mye når en må være hjemme med det minste av symptomer.

Anonymkode: 42d31...db8

Skrevet
sug lut skrev (49 minutter siden):

Jeg så at de håpte på at flere meldte seg syk i fremtiden - heller enn å drasse seg på jobb med smittsom virussykdom. At vi har fått en litt ny forståelse for smittevern nå, også for andre sykdommer enn Covid-19. mye kan jo i fremtiden også løses ved bruk av hjemmekontor på dager hvor man bør holde avstand til andre. 

Anonymkode: 29e90...709

Skrevet (endret)

0, men har vært permittert i 6 mnd fra mai til november. 

Endret av Elizabeth89
Skrevet

0. Har hatt en sykt barn-dag.

Det er mindre enn vanlig, men barnet har definitivt fått færre infeksjoner i barnehagen, og da blir jeg mindre syk også.

Anonymkode: 81334...ac4

Skrevet
sug lut skrev (1 time siden):

Ikke bestandig det har med arbeidsmoral å gjøre. Folk som har omgangssyke eller influensa vil jeg IKKE ha på jobben min. Jeg tar heller over deres arbeidsoppgaver, enn å bli smittet med spysyka eller høy feber/leddsmerter/halsbetennelse som følge av influensa.

Jeg hadde ingen sykedager i 2020 selv, og ganske høy terskel for å bli hjemme fra jobb generelt. Men hvis jeg er smittsom, så blir jeg hjemme. Nettopp på grunn av arbeidsmoral og hensyn til andre, og arbeidsplassen som helhet. For hvis jeg smitter alle kollegaer med omgangssyke, må alle være hjemme og dårlige - og da er det i hvert fall ingenting som vil bli gjort. 

Anonymkode: f95bd...2ac

Skrevet

Null. Jeg er heldig og er generelt lite syk, så det er som vanlig. 

Anonymkode: eaf0a...737

Skrevet

0 dager pga sykdom, men 13 dager sm pga karantene ved smitte på jobben!

Anonymkode: 358a8...d13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...