Gå til innhold

Noen som har operert bort polypp i endetarmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått henvisning til dette. Polyppen sitter inne i tarmen, ikke i åpningen. Jeg skal i narkose. 

Hadde dere vondt etterpå?

Anonymkode: ce3f1...d05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke jeg, men min mann har to ganger. Han har en ganske lav smerteterskel og hadde litt vondt første par ukene, men det kommer vel an på hvor stor den er osv. Han fikk litt paralgin forte på sykehuset og påfyll hos fastlege. Ga seg helt etter 4-5 uker mener jeg, om jeg ikke tar helt feil. Han er dog vandt med kroppslige smerter og merker muligens derfor denne ekstra og midlertidige smerten enda mer? 

Men dette er altså min mann, så jeg kan ikke svare helt eksakt. Helt sikkert individuelt og😊

Anonymkode: d4589...afc

Skrevet

Kommer også litt an på hvor i tarmen den sitter. Lenger ned jo flere nervesensorer.                                     Selv har jeg feks colostomi, og der den er lagt opp er det så få sensorer at du kunne omtrent kuttet i den (tarmstumpen) uten at jeg merker noe. Men har blitt operert nærmere rektalampullen, og det var ganske vondt i noen dager. Tarmen er også et sensibelt organ, så skade et sted kan gi smerteoverføringer andre steder. Du får ta smertestillende som han skal, og ta det med ro. Greit å få tatt bort polyppen. Masse lykke til, og god (rask) bedring 🙂 

Anonymkode: 8f58f...f13

Skrevet

Kjenner en som gjorde det. Hadde ingen plager i etterkant. Var litt «rar» sa han men ikke vondt. Bra du får de fjernet. De kan bli farlige. 

Anonymkode: 2c06b...5c2

Skrevet

Litt tilfeldig at det dukket opp et innlegg om dette, jeg Googlet meg akkurat meg frem til at jeg har det selv, har ikke vært hos lege da men regner med at det er det, hos meg henger den på utsiden. 

Anonymkode: f3d71...ea4

Skrevet

Tusen takk for svar dere!!

Anonymkode: ce3f1...d05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...