Gå til innhold

Munnsårblemme, stikke hull eller ei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har startet i ny jobb og trodd jeg ikke var stressa... Men munnsåret sier noe annet. 

Går det fortest over ved stikke hull, eller bare la den være? 

Og nå som det er blemme er det for sent for salve ikke sant? 

Anonymkode: 53f74...47d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For guds skyld la den være! ❤️

Fins munnsårplaster på apoteket, men vet ikke om det funker. 

Uansett, gratulerer med ny jobb. 🤩 Og munnsåret går over av seg selv. 😊

Anonymkode: 5c856...95c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har startet i ny jobb og trodd jeg ikke var stressa... Men munnsåret sier noe annet. 

Går det fortest over ved stikke hull, eller bare la den være? 

Og nå som det er blemme er det for sent for salve ikke sant? 

Jeg bruker alltid å smøre med salve selv om det har kommet blemme, hjelper godt det altså. 

Anonymkode: e8796...851

Skrevet

Ikke stikk hull! Compeed munnsårplaster lindrer smertene og minsker smitte videre. Og du slipper den skorpa som kan gi arr.

Anonymkode: cd26f...b60

Skrevet

Okey, jeg lot den være i fred.. Tør ikke å bruke munnsårplaster enda, opplever at det sprer seg under plasteret og blir mye større... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Okey, jeg lot den være i fred.. Tør ikke å bruke munnsårplaster enda, opplever at det sprer seg under plasteret og blir mye større... 

Opplever det samme som deg med bruk av plaster. Stikker du hull blir det også ofte flere blemmer i samme opphopning. Bruker selv Zovriax hele tiden jeg har utbrudd. Fra tidlig kløe (om jeg merker det) og frem til skorpa faller. Smører og smører, men synes tiden kortes ned med et par dager om blemmen får lufttørke. Et lite satanvirus det der. 

Anonymkode: 9cf8c...0c7

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det opplever jeg hvis jeg tar på sent. Men er jeg rask med å ta på, når første prikkinga er i gang så blir det for meg veldig bremset. 

Skrevet
27 minutes ago, Anonym bruker said:

Det opplever jeg hvis jeg tar på sent. Men er jeg rask med å ta på, når første prikkinga er i gang så blir det for meg veldig bremset. 

Mm, for meg er det fordi blemmene sprekker eller at plasteret drar av huden ved bytte. 

Satanvirus er riktig navn. Selv om jeg tror kroppen har skjønt at nyjobben er mer stressende enn jeg har innrømmet for meg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...