Gå til innhold

Kjempedilemma på jobb......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber sammen med kolleger som er mye syke og det er mange omstendigheter rundt dem. Av forskjellige og sammensatte årsaker jeg ikke trenger å gå inn på her. Vi fungerer vanligvis som et team, men det er en dårlig dynamikk. Nå er han ene sykemeldt og vi har fått beskjed om at det blir langtidssykemelding. Den andre i teamet vet jeg er veldig avhenging av han, og jeg forventer sykemelding på henne om kort tid. 

Mitt dilemma er at jeg blir sittende her alene, men min egen jobb og deres jobber som vil overlatt til meg. Altså jeg vil måtte jobbe 300% inntil videre, til en vikar er på plass. Jeg må også lære opp vikaren i en lederstilling jeg ikke har ansvar for. I denne perioden får jeg ikke tid til å gjøre min egen jobb engang. Kort fortalt så går jo ikke dette opp. Jeg vil måtte jobbe vanvittig mye og likevel ikke komme i mål. Sjefen vår er det helt fullstendig nytteløst å ta det med. Vi har vært i en slik situasjon før, og han har bare latt det skure og gå til vi alle ble sykemeldte. Da måtte han ta grep. 

Hva gjør man? Å søke ny jobb på mitt arbeidsfelt er vanskelig nå. Jeg kan ikke si opp. Hva kan jeg gjøre? Ta min jobb og la alt annet fallere? Problemet er at min jobb og de andre sine er like så det blir forventet at jeg bare kommer i mål. 

Anonymkode: 51b82...fe0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempedilemma? Du jobber 100% og ikke mer. Du kommer ikke i mål med 300 % i en 100% stilling, ingen kan forvente det. Jo mer du jobber for å KUN få unna det som kan kreves i 100% jo enklere ser de at det er behov for vikar. Jobber du deg ihjel tror de at de ikke trenger 2 vikarer, fordi dette greier jo du alene. Jobb 100% du 👌

Anonymkode: 477d8...cfc

Skrevet

Huff, dette er jo ikke greit. Er det liten, privat bedrift? 

Jeg ville gjort min jobb inntil du får tydelig beskjed fra sjefen og da må du si at sjefen må prioritere hva som skal gjøres innenfor normal arbeidstid.