Gå til innhold

Mindre sikkert med p-piller om man hopper over mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt på nye p-piller og har hoppa over 3 brett nå. Tenkte å gi kroppen pause når jeg er ferdig til søndag, men herregud så emosjonell jeg er! Jeg har Grini i 3 dager uten noe åpenbar grunn annet enn at jeg har det litt kjipt på privaten. Men såååå forbanna sur og grinete pleier jeg aldri å være! Kan jeg ha blitt gravid???

Anonymkode: 420e8...34d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke mindre sikkert om du hopper over mensen.

Regner med du mener du har hoppet over mensen i 3 mnd, ikke at du har hoppet over tre brett?

Å hoppe over mensen betyr bare at du som f.eks hormonspiral og p-sprøyte får hormoner hele tiden og derfor lite mens. Du kan begynne å spotte etterhvert da, jeg kan ikke hoppe over mer enn tre blødninger før jeg begynner spotte så jeg tar tre brett på rappen, blødning, tre brett på rappen, blødning osv.

Men du kan selvfølgelig bli gravid da, p-piller er ikke 100% sikkert så det skjer av og til at noen blir gravide på dem.

Anonymkode: e21fc...f42

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det er ikke mindre sikkert om du hopper over mensen.

Regner med du mener du har hoppet over mensen i 3 mnd, ikke at du har hoppet over tre brett?

Å hoppe over mensen betyr bare at du som f.eks hormonspiral og p-sprøyte får hormoner hele tiden og derfor lite mens. Du kan begynne å spotte etterhvert da, jeg kan ikke hoppe over mer enn tre blødninger før jeg begynner spotte så jeg tar tre brett på rappen, blødning, tre brett på rappen, blødning osv.

Men du kan selvfølgelig bli gravid da, p-piller er ikke 100% sikkert så det skjer av og til at noen blir gravide på dem.

Anonymkode: e21fc...f42

Ja jeg har hoppa over mensen på 3. brettet nå. Har brukt å få mellomblødninger før men ikke nå. Har riktignok bytta til et merke med litt mer hormoner så skulle liksom hjelpe på det da. Første mnd var jeg et monster, men det ga seg etterhvert. Nå de siste dagene har jeg vært så sinna og sur og lei meg at jeg knapt kjenner igjen meg selv! 

Skrevet

Har du vurdert hormonspiral? Jeg vet den fungerer litt ulikt for folk, men for min del er den perfekt. Slipper mens for det meste, litt spotting 4-5 ganger i året. Hadde ingen startproblemer, ser noen blør oftere enn normalt de første mnd.

Mistet sexlyst av p-piller, merker ikke noe til det på spiral. Har dog ikke bodd med noen så lenge jeg har hatt den, mulig det ville vært annerledes om jeg hadde samboer som vil ha sex hver dag f.eks.

Jeg er et surrehue så å slippe å huske pille hver dag er supert. Nå er jeg så gammel at jeg ikke skal ha flere barn, neste spiral kan nok sitte lenger enn 5 år.

Anonymkode: 4599b...73b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har du vurdert hormonspiral? Jeg vet den fungerer litt ulikt for folk, men for min del er den perfekt. Slipper mens for det meste, litt spotting 4-5 ganger i året. Hadde ingen startproblemer, ser noen blør oftere enn normalt de første mnd.

Mistet sexlyst av p-piller, merker ikke noe til det på spiral. Har dog ikke bodd med noen så lenge jeg har hatt den, mulig det ville vært annerledes om jeg hadde samboer som vil ha sex hver dag f.eks.

Jeg er et surrehue så å slippe å huske pille hver dag er supert. Nå er jeg så gammel at jeg ikke skal ha flere barn, neste spiral kan nok sitte lenger enn 5 år.

Anonymkode: 4599b...73b

Mange ganger, men får helt hetta av tanken på noe som skal sitte fast i meg 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...