Gå til innhold

Hvordan løse det i forhold til samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste er gutt og blir 12 dette året og yngste er jente som blir 8 i slutten av året. De har begge vært hos meg mest, etter begges ønske. Faren har hatt de annenhver helg. Nå ønsker eldste å være hos faren like mye som hos meg, 50/50.

Yngste kunne helst tenkt å vært mindre enn de er pr dags dato. Jeg jobber annenhver helg når de er hos faren, så det er ikke mulig. 

Jeg ønsker å la eldste være mer hos far slik han vil, men synes det er litt dumt å skille ungene. Men det er kanskje slik det må bli når eldste snart er tenåring og ønsker endring i samvær 🤔

Faren bor 20 min kjørevei unna meg. Blir derfor litt logistikk i forhold til kjøring/henting på skole og i forhold til besøk hos venner som bor i skolekretsen. 
Han sier selv at det ikke gjør noe.

Noen som har erfaring med å skille barna i forhold til samvær? Hvordan har det gått?

Anonymkode: 2e5a8...593

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde latt sønnen være mer hos sin far dersom han ønsket det. Når det kommer til yngste hadde jeg ikke tvunget henne til å være mer hos sin far enn hun allerede er, men hadde nektet henne å være der mindre. Hun er bare 8 år og skjønner ikke konsekvensen av å nærmest bryte kontakten med faren sin. Jeg har ikke personlig erfaring med dette, men har venner som har lignende ordning og der har det i alle fall vært uproblematisk😀

Skrevet

Søsteren min har to barn som har forskjellig samvær.

De er samme helgen hos mamma og pappa, men eldste er mer hos far i ukedagene. Det går helt fint for dem.

Anonymkode: 6944e...7ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...