Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 Han har ei tå som har hovnet opp og er knallrød og vond. Ser skikkelig betent ut (han går på vgs). Men, så er han da i karantene til lørdag. Bør han ses på av lege? Og får han i det heletatt gjort det når han er i karantene? Anonymkode: 6cd51...a7e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #2 Skrevet 18. januar 2021 Snakk med lege, mulig legen berre må kle seg i smittevernutstyr og komme på heime besøk for å sleppe å få noko inn på legekontoret. Anonymkode: e6d99...b6d
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #3 Skrevet 18. januar 2021 Har du ikke tilgang på Eyr eller liknende nettbasert konsultasjon? Sende bilde eller snutt til fastlege osv? Anonymkode: c0d91...dc3
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #4 Skrevet 18. januar 2021 But du I en by hvor det er sårpoliklinikk på legevakten? Bergen, Oslo har hvertfall? Anonymkode: 84b2c...e43
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #5 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): But du I en by hvor det er sårpoliklinikk på legevakten? Bergen, Oslo har hvertfall? Anonymkode: 84b2c...e43 Vi bor på bygda, så har ikke noe slikt her😉 Hi Anonymkode: 6cd51...a7e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #6 Skrevet 18. januar 2021 Du ringer legekontoret eller 116117 legevakt. Mulig han blir satt på antibiotika ut fra beskrivelse. Anonymkode: 17ba6...de4
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #7 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Vi bor på bygda, så har ikke noe slikt her😉 Hi Anonymkode: 6cd51...a7e Ring fastlegen i morgen, det kan hende han må drenere ut og tømme om han har en skikkelig betennelse. Anonymkode: 84b2c...e43
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #8 Skrevet 18. januar 2021 Her har vi videokonferanse med fastlege, på pc eller telefon. Ta kontakt med legekontoret og hør hva de kan tilby av hjelp. Anonymkode: 909c7...a89
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #9 Skrevet 18. januar 2021 Jeg ville ringt legevakten i kveld. Når den er så rød og hoven kan det være fare for at det kan endre seg mye over natten. Så ring legevakten, de kan vurdere om de må se på gutten i kveld eller om det kan vente til i morgen. Anonymkode: 4cc66...ecc
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #10 Skrevet 18. januar 2021 Ring legevakt i kveld og forklar hele situasjonen. Anonymkode: d8de3...f0e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #11 Skrevet 18. januar 2021 Prøvd grønnsåpevann? Får sikkert tyn her inn for en slik anbefaling, men om han er i karantene vil du nok bli oppfordret til å prøve dette med mindre du er redd for sepsis eller annen akutt behandling før evt en penicillin om ikke grønnsåpen tar det. -IKKE helsepersonell, bare vanlig husmor med mye "betent tå-erfaring". Anonymkode: 7fec3...8af
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #12 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Prøvd grønnsåpevann? Får sikkert tyn her inn for en slik anbefaling, men om han er i karantene vil du nok bli oppfordret til å prøve dette med mindre du er redd for sepsis eller annen akutt behandling før evt en penicillin om ikke grønnsåpen tar det. -IKKE helsepersonell, bare vanlig husmor med mye "betent tå-erfaring". Anonymkode: 7fec3...8af Jeg skulle også anbefale dette, og jeg er helsepersonell selvom det ikke er lov å si. Anonymkode: 4f98e...588
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #13 Skrevet 18. januar 2021 Ring legevakta. Det har vært bildr av fingre og tær som er hovene og rare som er tegn på corona. Jeg har ikke lest disse sakene, men tittet såvidt på de. Så jeg ville ringt legevakta. Her i byen skal vi kontakte legevakta når det kommer til corona. De har fasiliteter til å ta i mot de som er i karantene eller mulig corna, det har ikke fastlegene. En jeg jobber med fikk timen sin der ute, fikk spm om det var greit å gjøre det ute eller inne på ett rom. Han skulle bare gjøre noe enkelt, så han syns det var best å ta det ute. Da slapp han alt av utstyr og de slapp å vaske ned alt. Han hadde ikke corona. Anonymkode: bef5d...a87
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #14 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Prøvd grønnsåpevann? Får sikkert tyn her inn for en slik anbefaling, men om han er i karantene vil du nok bli oppfordret til å prøve dette med mindre du er redd for sepsis eller annen akutt behandling før evt en penicillin om ikke grønnsåpen tar det. -IKKE helsepersonell, bare vanlig husmor med mye "betent tå-erfaring". Anonymkode: 7fec3...8af Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Jeg skulle også anbefale dette, og jeg er helsepersonell selvom det ikke er lov å si. Anonymkode: 4f98e...588 Grønnsåpe er basisk og bryter ned huden, det er det dummeste du kan gjøre. Ikke alle kjerringråd er gode. Skal du bade i noe bør du ha svak eddikoppløsning. Det burde du som kaller deg helsepersonell vite. Du er pliktig å holde deg oppdatert. Anonymkode: 84b2c...e43
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #15 Skrevet 18. januar 2021 Nå googlet jeg tå og covid, og det er jo faktisk noe som heter covid-tær😳 Er er forholdsvis sjeldent symptom har jeg skjønt, men det er jo tydeligvis en greie da. Hva fader gjør jeg med jobb i morgen da? Jobber på sykehjem. Hvis jeg blir hjemme tror vel lederen min det har rablet for meg da dette er et veldig utypisk symptom som få har hørt om. Hi Anonymkode: 6cd51...a7e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #16 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Nå googlet jeg tå og covid, og det er jo faktisk noe som heter covid-tær😳 Er er forholdsvis sjeldent symptom har jeg skjønt, men det er jo tydeligvis en greie da. Hva fader gjør jeg med jobb i morgen da? Jobber på sykehjem. Hvis jeg blir hjemme tror vel lederen min det har rablet for meg da dette er et veldig utypisk symptom som få har hørt om. Hi Anonymkode: 6cd51...a7e Du får si det som det er, sønnen må sjekkes før du kommer på jobb. Men atter en gang - du bør ringe legevakten og snakke med dem i kveld, som i nå! Så kan du også ta opp temaet jobb med dem. Du burde ringt legevakten for flere timer siden, så ikke utsett det, ring nå! Anonymkode: 4cc66...ecc
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #17 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du får si det som det er, sønnen må sjekkes før du kommer på jobb. Men atter en gang - du bør ringe legevakten og snakke med dem i kveld, som i nå! Så kan du også ta opp temaet jobb med dem. Du burde ringt legevakten for flere timer siden, så ikke utsett det, ring nå! Anonymkode: 4cc66...ecc Jeg har ringt legevakt x 2 i dag! De visste ikke. Hi Anonymkode: 6cd51...a7e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #18 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ringt legevakt x 2 i dag! De visste ikke. Hi Anonymkode: 6cd51...a7e https://www.nettavisen.no/nyheter/ser-tarne-dine-slik-ut-da-bor-du-teste-deg-for-korona/s/12-95-3424040527 Ser den slik ut? Anonymkode: c0d91...dc3
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #19 Skrevet 18. januar 2021 Når tok han covid test da? Han bør jo uansett testes på nytt... Anonymkode: c0d91...dc3
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #20 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg har ringt legevakt x 2 i dag! De visste ikke. Hi Anonymkode: 6cd51...a7e Jeg fikk ikke med meg at du har ringt dem tidligere. Ser hans tå ut som de bildene du finner av "covid-tær" på nettet? Har du sett på den nå, har den endret seg de siste timene? Mer hoven, rødere, mer smerter, rødere over større område? Hvilken tå er det? Anonymkode: 4cc66...ecc
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #21 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg fikk ikke med meg at du har ringt dem tidligere. Ser hans tå ut som de bildene du finner av "covid-tær" på nettet? Har du sett på den nå, har den endret seg de siste timene? Mer hoven, rødere, mer smerter, rødere over større område? Hvilken tå er det? Anonymkode: 4cc66...ecc Han har ikke tatt test. Skal på onsdag. Det er tåa ved siden av lilletåa. Det har ikke endret seg nevneverdig. Tåa ligner litt på bildene, ja. Han sier han har hatt noe lignende før, alikevel ikke helt likt som dette sier han. Hi Anonymkode: 6cd51...a7e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #22 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Han har ikke tatt test. Skal på onsdag. Det er tåa ved siden av lilletåa. Det har ikke endret seg nevneverdig. Tåa ligner litt på bildene, ja. Han sier han har hatt noe lignende før, alikevel ikke helt likt som dette sier han. Hi Anonymkode: 6cd51...a7e Da ville jeg ringt i morgen tidlig og spurt om det er mulig å få ev. tidligere test av ham. Og jeg hadde ikke tatt sjansen på å gå på jobb på sykehjem. Her er jo sønnen din både i karantene OG har et symptom som kan være et uvanlig symptom på covid-19, ergo bør du definere deg som nærkontakt, etter min mening. Jeg forstår at det føles ubehagelig mtp. sjefen din, men om denne blir ubehagelig så ville jeg sagt at jeg ikke kan ta risikoen for å være den som ev. fører smitte inn på sykehjemmet når situasjonen er som den er, og at du gjør ditt beste for å finne ut av dette for å avklare situasjonen så raskt som mulig. Lykke til Ps... oppdater gjerne når dere finner ut hva som er med den tåen. Anonymkode: 4cc66...ecc
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #23 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Da ville jeg ringt i morgen tidlig og spurt om det er mulig å få ev. tidligere test av ham. Og jeg hadde ikke tatt sjansen på å gå på jobb på sykehjem. Her er jo sønnen din både i karantene OG har et symptom som kan være et uvanlig symptom på covid-19, ergo bør du definere deg som nærkontakt, etter min mening. Jeg forstår at det føles ubehagelig mtp. sjefen din, men om denne blir ubehagelig så ville jeg sagt at jeg ikke kan ta risikoen for å være den som ev. fører smitte inn på sykehjemmet når situasjonen er som den er, og at du gjør ditt beste for å finne ut av dette for å avklare situasjonen så raskt som mulig. Lykke til Ps... oppdater gjerne når dere finner ut hva som er med den tåen. Anonymkode: 4cc66...ecc Legevaktslegen skulle ringe meg opp igjen (hvis det skjer). Bør jeg vente å høre hva legen sier? Og hva om legen sier jeg bare kan dra på jobb da dette ikke er vanlig ved covid? Hi Anonymkode: 6cd51...a7e
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2021 #24 Skrevet 19. januar 2021 Legen på legevakta sa det var så veldig lite sannsynlig at dette hadde noe med korona å gjøre, at jeg fint kunne dra på jobb. Så da får jeg følge det rådet. Anonymkode: 6cd51...a7e
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2021 #25 Skrevet 19. januar 2021 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Legen på legevakta sa det var så veldig lite sannsynlig at dette hadde noe med korona å gjøre, at jeg fint kunne dra på jobb. Så da får jeg følge det rådet. Anonymkode: 6cd51...a7e Så bra de ringte deg opp igjen. Jeg ville likevel tatt en prat med sjefen din før jobb i morgen, for å høre hva denne sier. Da har du i hvert fall gjort alt du kan. Det beste er jo om det ikke er korona, men hør med sjefen din, om denne synes det er greit mtp. at sønnen din tross alt er i karantene. Uansett bør jo sønnen din finne ut hva som feiler den betente tåen. Om dette er noe han har fått flere ganger så kan det jo være noe systemisk som han bør utredes for. God natt Anonymkode: 4cc66...ecc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå