Gå til innhold

Er du misfornøyd med navnet ditt? Eller kjenner du noen som er det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er du misfornøyd med navnet ditt? Eller kjenner du noen som er det? Hvorfor? På grunn av betydninger, assosiasjoner eller noe annet? 

Anonymkode: a75c3...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke glad i mitt navn. Det er for sjeldent og har en "jalla" kombinasjon med et annet navn. Jeg synes det har vært en belastning å ha et så sjeldent navn. Jeg vil ikke legge det ut, men det kan minne litt om Emma Tallullah (bortsett fra at første navn er mer sjeldent enn Emma, selvfølgelig). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prebs skrev (27 minutter siden):

Jeg er ikke glad i mitt navn. Det er for sjeldent og har en "jalla" kombinasjon med et annet navn. Jeg synes det har vært en belastning å ha et så sjeldent navn. Jeg vil ikke legge det ut, men det kan minne litt om Emma Tallullah (bortsett fra at første navn er mer sjeldent enn Emma, selvfølgelig). 

Så gjør noe med det da

Anonymkode: f7d41...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne hatet navnet sitt. Endret det i voksen alder og angrer nå at hun ikke endret det før.

Anonymkode: 83c16...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke navnet mitt noe særlig, synes ikke at det er fint, men jeg føler de passer til meg likevel.

Anonymkode: cf0eb...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg likar ikkje mitt så godt. I voksen alder har eg valgt å legge til eit navn. Eg har ikkje fjerna det navnet eg ikkje likar så godt, men har gjort det finare med eit ekstra fornavn. Syns eg då😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var misfornøyd da jeg var barn, fordi da var navnet lite populært og et såkalt «tante-navn». Svært få andre i min generasjon som het det der jeg vokste opp.
Som voksen liker jeg det kjempegodt, og nå har det blitt et populært navn😊😊😊

Anonymkode: 70c41...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, heter Cecilie og synes det er et fint og ganske «klassisk», kan passe på damer og jenter i alle aldre men aldri vært super-poppis. 

Anonymkode: 4a19c...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg liker navnet mitt. Kjenner ei som byttet navn, er ikke helt sikker på ekaskt grunn, men vet det har med mobbing å gjøre. Vet og om ei som har byttet etternavn.

Anonymkode: 51dfd...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestemor heter Ingeborg å hun hater det. Hun blir sint om noen kaller henne Ingeborg. Jeg mener ikke sint som i litt sint, hun blir rød i topplokket😅. Hun kan ikke fordra navnet sitt. Hun har blitt kalt Smilla helt livet å har gjort det klart at navnet Ingeborg  ikke skal stå på gravsteinen. Ingeborg er jo ett flott navn spør du meg, men der er vi vist uenige 😉.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingeborg er kjempefint😊 Min mormor hadde et nydelig navn hun selv ikke likte. Jeg synes navnet er så fint, at jeg har oppkalt etter henne likevel. Datteren min er veldig fornøyd❤️

Anonymkode: 70c41...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrkKværner skrev (På 21.1.2021 den 9.04):

Bestemor heter Ingeborg å hun hater det. Hun blir sint om noen kaller henne Ingeborg. Jeg mener ikke sint som i litt sint, hun blir rød i topplokket😅. Hun kan ikke fordra navnet sitt. Hun har blitt kalt Smilla helt livet å har gjort det klart at navnet Ingeborg  ikke skal stå på gravsteinen. Ingeborg er jo ett flott navn spør du meg, men der er vi vist uenige 😉.

Haha! Bestemor mi heiter Anna, og ho syns sjølv det er det nydligste navnet i verden😄 Det er allereie to etterkommere som er oppkalla etter henne, men ho er litt skuffa kvar gong eit barn blir født og det ikkje heiter Anna😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leahr skrev (34 minutter siden):

Haha! Bestemor mi heiter Anna, og ho syns sjølv det er det nydligste navnet i verden😄 Det er allereie to etterkommere som er oppkalla etter henne, men ho er litt skuffa kvar gong eit barn blir født og det ikkje heiter Anna😄😄

Haha så herlig😂. Hun er i den helt andre skalaen enn min bestemor da😅. Før pleide vi å kalle henne Ingeborg når vi ville erte henne litt, spesielt min far. Nå er vi alle så redd for at hun skal få så høyt blodtrykk at hun får hjertestans , så ingen tør å kalle henne med navn 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrkKværner skrev (12 timer siden):

Haha så herlig😂. Hun er i den helt andre skalaen enn min bestemor da😅. Før pleide vi å kalle henne Ingeborg når vi ville erte henne litt, spesielt min far. Nå er vi alle så redd for at hun skal få så høyt blodtrykk at hun får hjertestans , så ingen tør å kalle henne med navn 😅

😄🤣 Best så la var når dei kjem opp i åra, ja😄😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et grusomt dobbeltnavn. Ødla mye for meg ! Følte meg som en idiot som het det og hater foreldrene mine for at de brukte det ! Fjerna det andre navnet når jeg gifta meg. Skulle gjort det mye før ! Briller, stygg klipp og et tragisk navn gir ikke noe selvtillit akkurat. Nå er jeg 35 og det er 13 år siden jeg sletta det 

Anonymkode: 0aba5...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde et grusomt dobbeltnavn. Ødla mye for meg ! Følte meg som en idiot som het det og hater foreldrene mine for at de brukte det ! Fjerna det andre navnet når jeg gifta meg. Skulle gjort det mye før ! Briller, stygg klipp og et tragisk navn gir ikke noe selvtillit akkurat. Nå er jeg 35 og det er 13 år siden jeg sletta det 

Anonymkode: 0aba5...d26

Veldig nysgjerrig på hva dette navnet var? 😊

Anonymkode: ebfd7...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leahr skrev (20 timer siden):

Haha! Bestemor mi heiter Anna, og ho syns sjølv det er det nydligste navnet i verden😄 Det er allereie to etterkommere som er oppkalla etter henne, men ho er litt skuffa kvar gong eit barn blir født og det ikkje heiter Anna😄😄

Både Anna og Ingeborg er to av mine favorittnavn - bestemoren min het også Anna! Men jeg hadde ikke turt å kødde med bestemoren til FrkKværner, nei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker navnet mitt. Jeg heter Ida. Har et litt uvanlig mellomnavn og et veldig uvanlig etternavn. Da jeg var liten var der «ingen» som het det. Bare de gamle damene 😂 Så havnet det på navnetoppen,  men det plager meg ikke. 

Anonymkode: f3771...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...