Gå til innhold

Worldometers. Har du noen gang reflektert over tallene her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste du at det er litt over 200 000 som har dødd av covid-19 hittil i år. Til sammenligning er antall som dør grunnet røyking ørlitegrann høyere. Over 343 000 barn under 5 år har mistet livet hittil i år. 371 000 mennesker av kreft. Bare i dag har nesten 16 000 mistet livet pga sult, mens vi har brukt 98 millioner dollar bare i dag i USA på vektnedgang. 

Og den siste der viser alt som er galt med denne verden. 

Anonymkode: 13a36...dc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 millioner mener du vel? 

Anonymkode: 3c5de...241

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

2 millioner mener du vel? 

Nei, ikke hittil i år. Vi er i 2021 nå 😉 1,8 mill var i 2020. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Visste du at det er litt over 200 000 som har dødd av covid-19 hittil i år. Til sammenligning er antall som dør grunnet røyking ørlitegrann høyere. Over 343 000 barn under 5 år har mistet livet hittil i år. 371 000 mennesker av kreft. Bare i dag har nesten 16 000 mistet livet pga sult, mens vi har brukt 98 millioner dollar bare i dag i USA på vektnedgang. 

Og den siste der viser alt som er galt med denne verden. 

Tenkte 16 000 på en dag var mye, men er visst et godt stykke igjen av dagen. Over 500 000 hittil i år. Og over 3 milliarder dollar bare i USA til vektnedgang hittil i år 😱 wtf, verden er gal og jeg er en del av det 😓

Skrevet

Dere som snakker om dødstall glemmer jo hele tiden at det er gjort sinnsyke tiltak over hele verden for å holde dødstallene nede. Spredt fritt ville det selvfølgelig sett helt annerledes ut. 
Hvis poenget ditt er at vi bør implementere tilsvarende sterke virkemidler for å få bukt med de andre sykdommene, som å forby tobakk, alkohol, matvarer med mye mettet fett og sukker og få folk til å trene med tvang, skjønner jeg hvor du vil. Men jeg mener jo vi ikke kan frata folk retten til å spise seg ihjel. Men vi kan frata folk retten til å spre en sykdom som dreper andre. Shavamener? 

Anonymkode: f43c6...e6e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dere som snakker om dødstall glemmer jo hele tiden at det er gjort sinnsyke tiltak over hele verden for å holde dødstallene nede. Spredt fritt ville det selvfølgelig sett helt annerledes ut. 
Hvis poenget ditt er at vi bør implementere tilsvarende sterke virkemidler for å få bukt med de andre sykdommene, som å forby tobakk, alkohol, matvarer med mye mettet fett og sukker og få folk til å trene med tvang, skjønner jeg hvor du vil. Men jeg mener jo vi ikke kan frata folk retten til å spise seg ihjel. Men vi kan frata folk retten til å spre en sykdom som dreper andre. Shavamener? 

Hvor henter du alle antakelsene om hva jeg mener fra? Eneste jeg kommenterte var galskapen i hvor mye penger som brukes på vektreduksjon samtidig som mennesker sulter i hjel. Og det er jo helt absurd. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hvor henter du alle antakelsene om hva jeg mener fra? Eneste jeg kommenterte var galskapen i hvor mye penger som brukes på vektreduksjon samtidig som mennesker sulter i hjel. Og det er jo helt absurd. 

Ah, sorry, misforsto deg litt. Det er så mange som bruker dødstallene på korona satt opp mot dødstallene på andre sykdommer for å vise at korona-tiltak er feil. Enig med deg at det er helt skrekkelig at vi har en verden som er så delt at overvekt er største utfordring samtidig som sult tar livet av så mange. 

Skrevet

Worldometers er skremmende og fascinerende på samme tid 

Anonymkode: 216f5...c6d

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 17.1.2021 den 12.38):

Nei, ikke hittil i år. Vi er i 2021 nå 😉 1,8 mill var i 2020. 

Beklager. 😘

Skrevet

Det er mye som er galt i verden. 

Anonymkode: afdc3...4a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...