Gå til innhold

Hva tenker du om de som jobber på lager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler mange ser ned på lagermedarbeidere, hvorfor gjør folk det? 
Jeg jobbet på kontor tidligere, tett på ledelsen i et internasjonalt firma. Følte aldri at det var meg og kjedet meg hver på jobb hver eneste dag. Tok en råsjans og endret helt yrke og startet på lager og jeg har aldri trivdes så godt i en jobb!

Anonymkode: 87999...fae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må nok ha litt mer opplysninger om et menneske enn hvor det for tiden jobber for å gjøre meg opp en mening. 

Anonymkode: 55ead...177

Skrevet

Jeg tenker ingenting annet enn at de gjør en jobb på lik linje som andre gjør.

Anonymkode: 05a58...b44

Skrevet

Har aldri sett ned på noen som jobber på lager. 

Anonymkode: a616b...667

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg jobbet på kontor tidligere, tett på ledelsen i et internasjonalt firma. Følte aldri at det var meg og kjedet meg hver på jobb hver eneste dag. Tok en råsjans og endret helt yrke og startet på lager og jeg har aldri trivdes så godt i en jobb!

Folk dømmer ikke ut fra yrke men ut fra inntekt.

Anonymkode: b1ad6...d9b

Skrevet

Syns det høres litt kult ut å kjøre truck jeg :P

Anonymkode: 27d11...460

Skrevet

Skal jeg tenke noe spesielt om de🤔

Anonymkode: 12fa4...975

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Ser ikke ned på lagerarbeidere, de gjør en fantastisk jobb. I en tidliger jobb kunne den daværende lagersjefen artikkelnummerene på alle varene som var på lageret. Det står det respekt av. 

Skrevet

Når det gjelder å se ned på andre tenker jeg at det

1) først og fremst er en følelse hos den som føler seg sett ned på, eller
2) stort sett er folk som ikke har nådd dit de ønsker som har et behov for å se ned på andre. 

Anonymkode: 55ead...177

Skrevet
Elizabeth89 skrev (4 minutter siden):

Ser ikke ned på lagerarbeidere, de gjør en fantastisk jobb. I en tidliger jobb kunne den daværende lagersjefen artikkelnummerene på alle varene som var på lageret. Det står det respekt av. 

Respekt av å huske nummer?? Skal ikke mye til for å imponere deg...

Anonymkode: 320d5...a54

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Folk dømmer ikke ut fra yrke men ut fra inntekt.

Anonymkode: b1ad6...d9b

Jeg dømmer ikke utifra yrke, og ihvertfall ikke inntekt. 

Mannen jobber med IT, han kunne ha tjent mye penger hvis han ville. 

Men jeg ble så stolt da han takket nei. Han vil heller fortsette i jobben han har, og spise kake der hver fredag. 😊 

Vi har det vi trenger. Vi har råd til ferier osv. Vi jobber oss ikke i hjel, er mye sammen med familien. Det er det som betyr noe. Folk som jobber døgnet rundt og tjener millioner, appellerer overhodet ikke til meg. 

En som jobber på lager er viktig. 

Samme som med renholdere. De gjør en kjempeviktig jobb. 

Anonymkode: 7903a...c84

Skrevet

Jeg ser ikke ned på noen mennesker pga jobben de har, det kan jeg faktisk si helt oppriktig. 

Eller, jeg må gjøre et unntak for enkelte bloggere. Jeg har ingen respekt for ‘jobben’ til Caroline Berg Eriksen, Sofie Elise, Isabell Raad osv. De er bare helt unyttige i all betydning av ordet. 

Anonymkode: 6640e...210

Skrevet

Så bra 🙂. 

Anonymkode: c979c...6d0

Skrevet

Jeg ser ikke ned på noen pga jobb. Men jeg tenker at en som jobber på lager er opptatt av work life balance og er interessert i å ha en jobb hun trives med, men lever ikke for jobben. Hun har en JOBB i stedet for en karriere. Ingenting galt med det.

Anonymkode: 9e8a8...ca3

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Respekt av å huske nummer?? Skal ikke mye til for å imponere deg...

Anonymkode: 320d5...a54

Glemte å si at det var flere hundre artikkelnummer. Noe sier meg at ikke du har peiling på lagerarbeid... Et artikkel nummer kan se slik ut, 437-784

Endret av Elizabeth89
Skrevet

Om jeg traff deg, HI, og du fortalte om det skiftet du har gjort, da hadde jeg tenkt at du er tøff, og jeg hadde blitt interessert i hva som driver deg, for jeg synes det er interessant med personer som ikke slavisk følger strømmen bare fordi det er forventet av dem.

Om folk som jobber på lager tenker jeg egentlig ikke noe som helst annet enn at de jobber på lager. Der finnes det alt fra de som av ulike årsaker har slitt med skolegang til høyt utdannede personer, og de gjør en viktig jobb.

Anonymkode: c8000...176

Skrevet

Å jobbe er viktig. Å bidra er viktig. Og alle som gjør det er viktige brikker i samspillet. 

Anonymkode: 8f264...bef

Skrevet

Har stor respekt for alle som forsørger seg selv ved å utføre ærlig arbeid.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Syns det høres litt kult ut å kjøre truck jeg :P

Anonymkode: 27d11...460

Hadde ikke turt, men ja, høres kult ut 😂

Anonymkode: 9ff90...1a9

Skrevet

Jeg jobbet som det og så ned på meg selv. Hatet jobben. Var greie folk jeg jobbet med, og fikk mye skryt og mer ansvar.

I dag har jeg en helt annen type jobb og trives godt. Jobben vi har former oss også, og kanskje det er derfor vi ser ned på denne jobben. Den gjør oss dummere enn vi er på en måte.

Anonymkode: cc1dc...b08

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Lager i samme firma? Tøft valg, og jeg forstår deg godt 😄 gikk du ned mye i lønn? Jobber selv på kontor tett på ledelsen og tenker mange ganger at jeg gjerne skulle hatt en mer «ukomplisert» jobb (misforstå meg rett nå da) med litt mer fysisk aktivitet. Dønn kjedelig å sitte stille hele dagen. 

Anonymkode: 216a7...431

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette,

Admin

Skrevet

Jeg tenker de er systematiske, sterke og forhåpentligvis trives i jobben. Har ikke for vane å se ned på mennesker utfra hvilken jobb de har. Min mann har akkurat takket nei til prestisjejobb innen sitt yrke da den innbærer mye nytt, stress, pendlervei med mye trafikk mm. Valgte jobben med kort reisevei, mer frihet og forutsigbarhet. Lønnen var nokså lik når alle kostnader er iregnet. 

Hurra for alle sammen jobber, har det bra og står på! 

Anonymkode: 5a17e...006

Skrevet

Ser ikke ned på noen pga. Yrkesvalg. Jeg selv har høyere utdanning, men jobber i en takeaway kjede. Får ofte kommentarer på det, at jeg kunne hatt en bedre jobb og en bedre inntekt. Men jeg trives der jeg er, og er stolt av ansvaret jeg har som nestleder og alt jeg har fått til der. Arbeidsdagen går fort, og heldigvis er jeg vesentlig mer på kjøkkenet (og lageret for den saks skyld) en fremfor pcen 😊 Inntekten er ikke den beste, men jeg har nok til å forsørge meg og barnet mitt, eie min egen bolig og dra på ferie når jeg ønsker det. 

Anonymkode: 1e200...52e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...