Gå til innhold

«Vanskelig» 8åring!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Helt fra han var liten har vi merket at det har vært ett eller annet. Men ting har fungert tålelig greit helt frem til nå de siste to årene. Han hører ikke på beskjeder (altså, det ser ut som han prøver, men klarer det ikke), erter konstant opp broren sin og sjefer over han. Han mumler og prater med «babystemme», nesten som man gjør dersom man er ordentlig redd. Han er «tøff i trynet», kommer med slengbemerkninger både hjemme og på skolen. Det virker som at han ikke orker å bry seg om noe i det hele tatt. Har stadig vondt ett eller annet sted. Biter negler, river seg i håret, klyper seg selv. Viser generelt lite glede. Mutt og trist. Svarer ikke ordentlig når noen prater til ham. Gråter så fort noen prater til ham om noe som er ugreit, eller konfronterer ham med noe. Veldig skoleflink - men takler motgang svært dårlig. Kan ha noen gode dager innimellom, med latter, smil og tøys. Urolig i klassen. 
 

Føles som et uendelig virvar som går litt opp men mest ned. 
 

Er det noen som kan hjelpe meg litt på vei? Angst, depresjon, autismespekteret, jeg tenker på alt... Kan det være det, eller noe mer?

Anonymkode: 6c56f...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her, jeg glemte å nevne løgner. Det ljuges over en lav sko. Om alt fra hva som har skjedd i en situasjon til om det har gått bra på skolen, om han har sovet godt, etc. Alt, OFTE...

Anonymkode: 6c56f...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg tenker at det kan være lurt å se på miljøet rundt han. Har han venner på skolen? Hva sier lærerne? Hvordan er evt stemningen hjemme eller er det noe som skjer mellom foreldre evt andre søsken som kan «sette stemningen» ? Mange tenker at barn ikke får med seg det som skjer, men det gjør de (på godt og vondt). Om han ofte er sur og mutt blir han kanskje også møtt med det samme på skolen/hjemme? Barn i denne alderen responderer jo veldig mye på mijløet rundt seg. Bare en tanke og ikke ment på en negativ måte mot  TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei jeg har hatt mye av de samme problemene med 7 åringen. Har du vurdert å få han utredet for adhd/add? Det høres hvertfall ut som det i mitt hode 

Guttungen her slet mye med å regulere følelser (kunne gå fra å være overlykkelig til helt knust over småting) han ble veldig lett distrahert å klarte omtrent aldri å forholde seg til en ting om gangen,så han måtte gjerne ha 1000 beskjeder på samme ting 0 han prøvde hver gang å så plutselig såg han noe gøy 0 glemte helt hva han skulle. Å mye annet

Så jeg kjenner meg veldig godt igjen i det skriver å håper dere finner en løsning det er ikke lett for noen så sender deg masse varme tanker 

Anonymkode: b0e63...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...