Gå til innhold

Allergisk reaksjon på produkter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har merket at i det siste har jeg reagert allergisk på produkter jeg bruker. Alt fra sjampo, til balsam og kur. Har vært på Apoteket og spurt og fikk råd til å bestille time hos lege, for de kan finne eller henvise meg til den som kan finne ut hva det er jeg reagerer på. Har også prøvd vanlig urte sjampo og den reagerte jeg på også. Blir flekkete i ansiktet og det svir.

Har vært hos lege og han kunne ikke hjelpe meg. Fikk bare svar at jeg bør prøve meg frem på produkter og se hvilke jeg reagerer på, og slutte å bruke dem. 🙄 Jeg føler at jeg bare kaster penger, fordi jeg reagerer på ganske mange og jeg ikke vet hva det er jeg reagerer på.🥺

Har dere råd til meg? Eller er det slik legen sier? 😔

Anonymkode: 356c8...3b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde det samme. Men da med mat. Plagene var så diffuse og komplekse. Jeg kjøpte time privat og fikk hjelp. Jeg anbefaler deg å bruke penger på dette. Det er verdt det. Offentlig skal man være akutt syk eller ha alvorlig store plager for å bli prioritert og tatt alvorlig. 
Jeg har også veldig sensitiv hud så føler med deg. Min første tanke er, kan det være noe med vannet? Her jeg bor var det for noen år siden mange som fikk kløe av å dusje, samt misfargende klær av klesvask. Kommunen sa alt var fint. Viste seg det var noe i vannet som kunne skape irritasjon. 

Anonymkode: 6fe0e...ab3

Skrevet

Har en slik datter. Har testet henne for alt mulig, og estoffer er det vi har funnet ut at hun reagerer på. Mest estoffer som gir farge, og det er mest i godteri slik at det er ikke ett stort problem. For henne er dette triggere til eksem, så vi har endel ting vi ikke skal servere henne, men ikke enorme mengder siden det meste løste seg da jeg laget enda mere mat fra bunnen av. 

Men i shampo, såpe, krem avdelingen er det en evig jaktmark. Hun finner noe hun kan bruke, så virker det som kroppen hennes blir metta og nesten over natten reagerer. Jeg har lært meg at er det ord i innholdsfortegnelsen jeg ikke klarer å uttale og har masse x og y’er så skal jeg sette den fra meg. Aner ikke hva dette er, men så ett mønster npr vi begynte med denne jakten og samtidig leste hva slt inneholdt. Ord med fym i seg har jeg også skjønt er parfyme i en eller annen sammenheng, så hjelper lite at det står den er parfymefri og anbefalt av allergiforbundet. Alkohol er heller ikke en god kombinasjon. 

For øyeblikket har vi shampoo fra Normal og Bodyshop i hus hun tåler. De var faktisk kjøpt til meg, for jeg hørte ingefær shampoo hjalp mot flass som jeg har begynt å få.  Begge ungene bruker bare mine nå.

Anonymkode: ad2c1...81f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...