Gå til innhold

Raserianfall ut av en annen verden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min sliter med sinne. Nå viser det seg at han blir sint pga han føler seg så vanvittig missforstått. Han klarer bare ikke å kommunisere. Grunnen til at han i utgangspunktet blir sint er at han føler seg ikke god nok, han føler han ikke strekker til. Han føler at alle er imot han.  Dette fikk jeg ENDELIG ut av han... det er umulig å kommunisere med han. Han klarer ikke å forstå meg. Han er bare så lei seg og sint at han truer med å gå fra meg... hva i alle dager? Jeg gjør virkelig alt for han.

Anonymkode: 217f7...e9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil han gå , la han gå.

Anonymkode: ab4c9...258

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Vil han gå , la han gå.

Anonymkode: ab4c9...258

Han vil egentlig ikke. Han truer. 

Skrevet

Det kalles vold.

Kontakt krisesenteret.

Anonymkode: 737de...db5

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det kalles vold.

Kontakt krisesenteret.

Anonymkode: 737de...db5

Virkelig? Vold?

Skrevet

Psykisk vold, ja. Han bør få hjelp før han ødelegger dere begge. 

Anonymkode: 73579...d5c

Skrevet

Psykisk vold, ja. Han bør få hjelp før han ødelegger dere begge. 

Anonymkode: 73579...d5c

Når han er "normal" så forteller han at han elsker meg og vil aldri forlate meg. Han gjør ALT for meg. Når han er sint vil han gå fra meg... kun for å true. For å få makt. Føler jeg. Han vil ha kontroll (?)

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Når han er "normal" så forteller han at han elsker meg og vil aldri forlate meg. Han gjør ALT for meg. Når han er sint vil han gå fra meg... kun for å true. For å få makt. Føler jeg. Han vil ha kontroll (?)

Man kan ikke leve i et slikt forhold. Man kan ikke "gå på eggeskall av frykt for å bli forlatt. Man må kunne være seg selv, si hva man mener osv og likevel være trygg på at man er elsket.

Jeg hadde sagt klart ifra om han truet med noe sånt igjen at det er aller aller siste gang han sier noe sånt, truer han med å gå EN gang til kommer jeg til å gå for sånt gidder jeg ikke ha hengende over hodet. 

Si klart ifra at enten elsker han deg på tross av dine feil og mangler, eller han gjør det ikke og vil gå fra deg, hans valg!

Du finner deg jo i det, og da kommer det alltid til å være en ting han bruker for å få viljen sin...

Anonymkode: af281...935

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Dette er psykisk vold. 

Anonymkode: f50b9...92e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mannen min sliter med sinne. Nå viser det seg at han blir sint pga han føler seg så vanvittig missforstått. Han klarer bare ikke å kommunisere. Grunnen til at han i utgangspunktet blir sint er at han føler seg ikke god nok, han føler han ikke strekker til. Han føler at alle er imot han.  Dette fikk jeg ENDELIG ut av han... det er umulig å kommunisere med han. Han klarer ikke å forstå meg. Han er bare så lei seg og sint at han truer med å gå fra meg... hva i alle dager? Jeg gjør virkelig alt for han.

Er nok du som gjør noe galt, du trykker han vel ned. Han gjør nok alt for deg også, er ikke rart han er sint. Her på dib er det aldri våres feil, alltid mannens. 

Anonymkode: 42e56...c82

Skrevet

Her har dere det vondt begge to.

For deg blir dette en form for psykisk vold, som andre har nevnt, og skjer det ingen endring er det uholdbart.

Men det er jo også ganske tydelig at mannen ikke ønsker å oppføre seg som han gjør, men at han ikke vet hvordan han skal kommunisere for å bli forstått.

Du sier også at du sliter med å kommunisere med ham pga. dette.

Hvis dere virkelig elsker hverandre og ønsker hverandre det beste OG er innstilt på å løse de problemene dere har, da tror jeg det kan være mulig, men da må dere handle NÅ.

Mitt inntrykk er at dere trenger parterapi og at han trolig også trenger timer på egen hånd for å finne ut hva som gjør at han har så vanskelig for å gjøre seg forstått.

Anonymkode: e14d4...719

Skrevet

Vet ikke helt om det kan sammenliknes, men jeg har levd i et forhold der jeg alltid ble misforstått. Min partner klarte aldri å forstå mine føleldesreaksjoner og så meg alltid som sint, han beskyldte meg til og med for å ha et sinneproblem. Jeg truet også ofte med skilsmisse, jeg trodde oppriktig jeg skulle bli gal. Aldri i litt liv har jeg vært så frustrert som i kommunikasjon med min eksmann. 

Han forventet en kvinne som gråt når hun var lei seg, og sjelden lot seg hisse opp. I stedet fikk han en engasjert dame som reagerer med å bli ivrig, engasjert, høymælt,sint,gestikulerende og sterk muntlig. Jeg gråter aldri, i alle fall ikke for noen som ikke ser meg sånn jeg trenger. 

Vet ikke om det var noe til hjelp, forholdet vårt var dødsdømt, vi snakket ikke samme språk, og jeg opplevde det som at han ikke ønsket å forstå meg. Han ville at jeg skulle bli mer vanlig, dette sa han også mange ganger. 

Jeg håper dere finner ut av det, hvis begge ønsker og vil er det helt sikkert lurt med hjelp! 

Anonymkode: 75cce...831

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Er nok du som gjør noe galt, du trykker han vel ned. Han gjør nok alt for deg også, er ikke rart han er sint. Her på dib er det aldri våres feil, alltid mannens. 

Ja. Han gjør alt for meg. Jeg gjør også alt for han. Problemet er at han ikke er grei med barna. Jeg tar barna i forsvar. Det takler han ikke. Men jeg må. Fordi mannen gjør sånn at barna ikke føler seg elsket. Jeg er psykologen til min mann. Jeg er rolig. Jeg forstår, lytter, legger til rette osv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Han gjør alt for meg. Jeg gjør også alt for han. Problemet er at han ikke er grei med barna. Jeg tar barna i forsvar. Det takler han ikke. Men jeg må. Fordi mannen gjør sånn at barna ikke føler seg elsket. Jeg er psykologen til min mann. Jeg er rolig. Jeg forstår, lytter, legger til rette osv.

Hvis han ikke er grei med barna så går du I DAG 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

I din verden... Hva med å prøve å forstå ham. Slutt å rette på ham, hva er det han mot barna som er så forferdelig? Er jo du som gjør han sint? Hva med å la det være. Er jo ikke nødvendig å virke bedre enn mannen din. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

I din verden... Hva med å prøve å forstå ham. Slutt å rette på ham, hva er det han mot barna som er så forferdelig? Er jo du som gjør han sint? Hva med å la det være. Er jo ikke nødvendig å virke bedre enn mannen din. 

På hvilken måte virker jeg bedre enn mannen? 

Min mann mener at problemet er min sønn fordi min sønn respekterer han ikke sier han. Min sønn lyer han ikke. Min mann blir så rasende på min sønn. Men i går innrømmet min mann at grunnen til at han ikke takler min sønn er fordi han ikke har kontroll på han. Min mann føler at han gjør alt for min sønn, men at min sønn fremdeles ikke respekterer min mann. Nå har det gått så langt at barnet ikke kan bo hjemme.

På hvilken måte er jeg bedre enn min mann? 

Skrevet

På hvilken måte virker jeg bedre enn mannen? 

Min mann mener at problemet er min sønn fordi min sønn respekterer han ikke sier han. Min sønn lyer han ikke. Min mann blir så rasende på min sønn. Men i går innrømmet min mann at grunnen til at han ikke takler min sønn er fordi han ikke har kontroll på han. Min mann føler at han gjør alt for min sønn, men at min sønn fremdeles ikke respekterer min mann. Nå har det gått så langt at barnet ikke kan bo hjemme.

På hvilken måte er jeg bedre enn min mann? 

Hvis barnet ikke kan bo hjemme.. Velger du da å bli hos din mann?? 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Hvis barnet ikke kan bo hjemme.. Velger du da å bli hos din mann?? 

Nei. Jeg kan ikke det. 

Min mann klager på alt ved min sønn, måten han sitter på, at han smatter osv. Min mann mener min sønn gjør dette for å teste min mann/for å prøve min mann ut osv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Jeg kan ikke det. 

Min mann klager på alt ved min sønn, måten han sitter på, at han smatter osv. Min mann mener min sønn gjør dette for å teste min mann/for å prøve min mann ut osv. 

Jeg håper du ser at sånn som dette kan ikke du og barnet ditt ha det. Du må flytte ut. Du ser det? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Du sitter ikke der å sier at du aksepterer en mann som ikke er god med barna?! 
Hva er viktigst? Ham eller ungene?

Barna dine vil takke deg for at du gikk. De vil hate deg for at du ble.

Du skal holde dem trygge!

Anonymkode: b719a...a56

Skrevet

Så du velger mannen over barnet ditt?

Det gjør deg til en ræva mor!

Anonymkode: 0ebfd...995

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (29 minutter siden):

Jeg håper du ser at sånn som dette kan ikke du og barnet ditt ha det. Du må flytte ut. Du ser det? 

Jeg håpet at han skulle endre seg.

Han truer også vårt felles barn. "Hvis du ikke lyer nå så...." han sier også til barnet at "du kan ikke bo hjemme fordi vi takler deg ikke"

Er det meg som gjør noe galt? Jeg må gi han fred?

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Så du velger mannen over barnet ditt?

Det gjør deg til en ræva mor!

Anonymkode: 0ebfd...995

Du sier jeg er en ræva mor? Andre i tråden sier at jeg gjør min mann sint? At jeg hakker på mannen? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg håpet at han skulle endre seg.

Han truer også vårt felles barn. "Hvis du ikke lyer nå så...." han sier også til barnet at "du kan ikke bo hjemme fordi vi takler deg ikke"

Er det meg som gjør noe galt? Jeg må gi han fred?

Jeg tror du troller her

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Jeg tror du troller her

Hvorfor? Skulle virkelig ønske det var tull. Det er virkelig ikke det. Barnevernet er inne i bildet med hjelpetiltak..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...