Gå til innhold

Jente som blør neseblod flere ganger om dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 13 år som de siste ukene har vært veldig plaget med neseblødninger. Hun blør flere ganger om dagen og ganske mye hver gang. Dette er forståelig nok plagsomt og jeg lurer på om dere har erfaringer med hyppige neseblødninger hos barn/ungdom?

Hun er ikke forkjølet og blødningene skyldes heller ikke "nesepilling", skjer bare helt av seg selv. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det kaldt hos dere. Jeg bør lett hvis det er kald, tørr luft ute, og varmt inne.

Anonymkode: 39ed2...6bd

Skrevet

Hatt en litt kjøligere vær de siste dagene, så det kan jo være en grunn. Nå har hun hatt hjemmeskole hele uka og nesten ikke vært utenfor døra 😅

Skrevet

Du skal selvfølgelig oppsøke legen for dette! 

Anonymkode: 8ec57...889

Skrevet

Ta kontakt med lege. Dette høres ikke normalt ut.

Anonymkode: be1e5...fda

Skrevet

Har opplevd med barna mine at hvis de først har blødd neseblod en gang er det de neste dagene lettere at det starter igjen, men ikke sånn som du beskriver. Jeg hadde bestilt en time hos legen fort å være sikker på at noe ikke er galt. Hvis det "bare" er neseblod, vet jeg at man kan brenne av blodåren for å få det til å slutte hvis det fortsetter å være like ille. 

Anonymkode: cb9d2...ba6

Skrevet

Huff, tenkte ikke på at dette kanskje ikke var helt normalt. Hun har hatt mye hodepine også når jeg tenker meg om, så jeg hører på dere og bestiller en legetime til henne. Takk for svar 💚

Skrevet

Uff, stakkars. Er nok lurt med en legetime, ja. 

Anonymkode: 1979f...f51

Skrevet
mirredutt skrev (2 timer siden):

Huff, tenkte ikke på at dette kanskje ikke var helt normalt. Hun har hatt mye hodepine også når jeg tenker meg om, så jeg hører på dere og bestiller en legetime til henne. Takk for svar 💚

Det er mest sannsynlig ikke noe farlig!

Men ja, bestill legetime. Det bør undersøkes. Lykke til :) 

Anonymkode: 8ec57...889

Skrevet

Ja, min gutt på 15 har også vært plaget med mye neseblod. Var nylig på sykehuset der de svidde av 3 blodårer i nesa, og han har ikke blødd siden🤩 

Anonymkode: 5f2f1...ed1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, min gutt på 15 har også vært plaget med mye neseblod. Var nylig på sykehuset der de svidde av 3 blodårer i nesa, og han har ikke blødd siden🤩 

Anonymkode: 5f2f1...ed1

Det gjorde jeg også da jeg var 12 eller 13. Kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har blødd etter det. 

Anonymkode: b9ff0...e00

Skrevet

Sønnen min har vært sånn i flere år. Han er 10 nå. Tror har var et par år første gangen. Han blør også koagler. Har brent i nesa 5-6 ganger, og det hjelper et halvt års tid, så er det pån igjen.

Anonymkode: 7a1e8...9b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Sønnen min har vært sånn i flere år. Han er 10 nå. Tror har var et par år første gangen. Han blør også koagler. Har brent i nesa 5-6 ganger, og det hjelper et halvt års tid, så er det pån igjen.

Man kan ikke blø koagler. 

Anonymkode: 9422d...e08

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det et fullt mulig. Det er i alle fall det legene kaller de store klumpene som kommer ut av den lille nesen

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du skjønte vel hva hun mente eller? 
Selvom å blø koagler ikke er mulig så evner du å forstå hva som har skjedd?

HI jeg var slik ved den alderen. Det kan skje oftere i forbindelse med hurtig vekst, hormoner osv. 

Dette skal selvsagt sjekkes utgav lege. For så hyppig blødning fra nese kan også være annen sykdom. Bestill time i dag. 

Anonymkode: a93fb...e39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...