Gå til innhold

19 åring som kjøper ting inn til eget hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 19 år gammel datter har selvfølgelig ikke sagt eller nevnt noe om og flytte ut, Men hun har kjøpt diverse håndklepakker, kjøkken utstyr,  noen do utstyr, tepper og hjemme dekorasjoner som hun har sparende i rommet sitt, hun har en ekstra rom i rommet sitt som sagt.

Meg og mannen mente det at hun ikke trengte å bruke masse penger på slikt enda siden hun har enda ikke sagt noe om å flytte ut, Da fekk vi svaret heh, hun mente at hun sparer en del med og bo her hjemme nå så da vil hun spare litt med og kjøpe inn litt utstyr til den dagen hun flytter ut om 1 år eller noe sånt, slik at det ikke blir veldig dyrt for henne når hun skal flytte å trenger å kjøpe en del ting med engang, har deres barn også gjort noe lignendes? 

Anonymkode: 395cc...720

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da helt normalt? Jeg sparte utstyr, mine utflyttere  barn har gjort det samme. De to som bor hjemme har også esker med ting de vil ha.

Anonymkode: 6a6b9...8ed

Skrevet

Fornuftig jente :)

Jeg kjøpte meg tv, kjøkkenmaskin, symaskin, servise og kjøkkenutstyr lenge før jeg flyttet ut.

Anonymkode: 8ee0b...aa6

Skrevet

Skjønner ikke hvordan dere klarer å se noe negativt i det... Er jo bare fornuftig. Tips henne om å kjøpe telys/kubbelys, batterier og lyspærer. Ofte sånt man ikke tenker på, men som er veldig kjekt å ha fra dag 1 i egen bolig. 

Anonymkode: 96c41...482

Skrevet

Hvorfor er det «selvfølgelig» at hun ikke har sagt noe om å flytte ut? Det er sunt og bra for 19-åringer å bo for seg selv. Er dere negative til at hun skal flytte? Lukter litt sosial kontroll her, spør du meg. 

Anonymkode: 6c9f8...7c3

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Min 19 år gammel datter har selvfølgelig ikke sagt eller nevnt noe om og flytte ut, Men hun har kjøpt diverse håndklepakker, kjøkken utstyr,  noen do utstyr, tepper og hjemme dekorasjoner som hun har sparende i rommet sitt, hun har en ekstra rom i rommet sitt som sagt.

Meg og mannen mente det at hun ikke trengte å bruke masse penger på slikt enda siden hun har enda ikke sagt noe om å flytte ut, Da fekk vi svaret heh, hun mente at hun sparer en del med og bo her hjemme nå så da vil hun spare litt med og kjøpe inn litt utstyr til den dagen hun flytter ut om 1 år eller noe sånt, slik at det ikke blir veldig dyrt for henne når hun skal flytte å trenger å kjøpe en del ting med engang, har deres barn også gjort noe lignendes? 

Anonymkode: 395cc...720

Fornuftig jente. 

Anonymkode: 693d0...fb9

Skrevet

Det er vel bare fornuftig? Jeg begynte å samle på sånn fra jeg var 15. Skulle jo på hybel, når jeg var 16. Veldig kjekt den dagen jeg flyttet på ordentlig som attenåring. Hadde det meste av ting og tang.

Anonymkode: 564cf...a27

Skrevet

Jeg gjorde det samme.

Anonymkode: ffed4...19c

Skrevet

Ja, det er helt vanlig.

Ofte begynner det spare lenge før de blir 19...

Anonymkode: ab207...56e

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Skjønner ikke hvordan dere klarer å se noe negativt i det... Er jo bare fornuftig. Tips henne om å kjøpe telys/kubbelys, batterier og lyspærer. Ofte sånt man ikke tenker på, men som er veldig kjekt å ha fra dag 1 i egen bolig. 

Hva skal man med stearinlys?

Anonymkode: 429f6...248

Skrevet

Mener du at dette er et problem?

Anonymkode: 907db...5e5

Skrevet

Ikke vanlig i min krets 

Anonymkode: 4638f...c63

Skrevet

Jeg begynte da jeg var 5.

Helt utrolig at du er overrasket over dette.

Anonymkode: 22de6...46f

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hva skal man med stearinlys?

Anonymkode: 429f6...248

Er vel ganske mange som synes det er koselig med noen levende lys. De aller fleste jeg kjente som ung voksen brant masse stearinlys på kveldene. 

Skrevet

Det var mamma som kjøpte og sparte slike ting til meg, så den dagen jeg flyttet hadde jeg masse kjekt å pakke ut!

Anonymkode: 5bcc7...793

Skrevet

Nå har jeg ikke så store barn, men begynner barna mine med det når de blir eldre vil jeg juble.

Det viser evne til å planlegge økonomisk, spare opp og fordele utgifter utover.
For henne er det billigere å bo hjemme enn for seg selv, derfor velger hun å ha disse utgiftene nå.

Anonymkode: 3e256...222

Skrevet

Her er det vanlig å begynne å ønske seg og kjøpe slike ting fra konfirmasjonsalder. Er ikke uvanlig under hele tatt at barn gjør innkjøp før de skaffer egen bolig

Anonymkode: 1e464...b97

Skrevet

Sånn gjorde jeg også. Veldig greit den dagen man flytter ut. 

Anonymkode: ec9ff...52b

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Er vel ganske mange som synes det er koselig med noen levende lys. De aller fleste jeg kjente som ung voksen brant masse stearinlys på kveldene. 

De fleste nå vet at dette er ren forurensing av inneklima. 

Anonymkode: 0626f...0f1

Skrevet

Som 12åring fikk min søster servise av meg i gave, med beskjed om å bytte til noe annet om hun ville. Det ville hun ikke og i dag, 40 år senere, har hun fremdeles dette servise, supplert opp gjennom årene ved å ønske seg til bursdag og andre anledninger. Et gedigent servise av temmelig kostbart merke, hun er veldig glad i.

Selv bruker jeg ganske ofte asjetter fra den gang jeg sparte utstyr. Det syns jeg er koselig.

Å kjøpe utstyr må jo være en grei måte å bruke litt penger på.

Skrevet

Jeg gjorde det selv, men jeg var 16. Følte meg voksen og fikk en enorm mestringsølelse av å gå ut å handle "voksenting". Det gjorde meg mer økonomisk også, siden jeg så at fancy håndklær kostet 349,- per stk mens jeg kunne få 12 pk (4 av 3 ulike str) for 149. Holder i massevis noen år på hybel. 

Anonymkode: 7aa4d...8b9

Skrevet

Det gjorde jeg å og jeg ønsket meg sånn i julegave og dette er noe jeg kjøper til mine tantebarn. Det er mange utgifter ved å flytte for seg selv og da er det lurt å gjøre dette mens man bor gratis hjemme. Syns hun virker fornuftig jeg. Hadde ikke stilt spørsmål til at mine barn hadde gjort der, ville vært stolt av de.

Anonymkode: 19d71...95c

Skrevet

Hvorfor er dette galt? Trodde at slik er vanlig for begge kjønn faktisk. Som 13 åring begynte jeg å få sølvtøy fra ei tante og krystallglass fra farmor som jeg fremdeles har. Ble 12 av hvert siden jeg fikk til både jul og bursdag som jeg i dag gleder meg over når vi har selskaper. I tenårene så kjøpte jeg meg litt da og da, og det samme har barna mine gjort som nå er voksne.

Anonymkode: 39168...704

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

De fleste nå vet at dette er ren forurensing av inneklima. 

Anonymkode: 0626f...0f1

🤣🤣🤣 Å vet du, DET ofrer jeg ikke en tanke. Hver ettermiddag etter jobb tenner jeg 17 telys, og gjerne noen kubbelys, og mulig jeg må bytte telys før kvelden er omme. Fantastisk fint! Og vet du en ting til? Det kommer jeg til å fortsette med så lenge jeg greier å fyre av en lighter 😂

Anonymkode: 92bff...c9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...