Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #1 Skrevet 14. januar 2021 Har en drøss med ting vi ikke trenger . Kveles av rot . Hadde jeg vært smart hadde jeg pakka alt i poser og løpt til freetax med det. Men jeg er gørrgrådig !!! Kjøper mye og har for mye av alt ! Har dere tips til å forandre tankegangen min ? Selger litt sånn dyre ting, for får jeg en 10 er så er jeg overlykkelig 🙈 ja er helt syk. Tips ? Mannen klikker på meg snart Anonymkode: ed132...f17
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #2 Skrevet 14. januar 2021 Gi mannen kortet til hovedkontoen og ha bare et kort som mannen kan overføre/vipse akkurat det du trenger når du trenger det. La ham ta avgjørelsen for hva dere skal kjøpe. Anonymkode: 857c3...a9f
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #3 Skrevet 14. januar 2021 Les boka til Marie Kondo. Jeg leste den før flytting, og det var MYE som ble kastet Anonymkode: 173f6...83f
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #4 Skrevet 14. januar 2021 Om det er økonomi som stopper deg fra å kvitte deg med det du ikke trenger har jeg følgende råd. 1) Husk at oppbevaring koster også penger. Du må kjøpe kommoder, bokser, skap, poser osv for å lagre ting skikkelig. 2) Tid = penger. Om du bruker et par timer i uken på å flytte rundt på rot du ikke trenger kunne du kanskje heller jobbet en ekstravakt på jobb av og til, og fått penger for innsatsen? 3) Om du gjør en innsats med å selge ting på finn kan du få inn litt penger. Vær litt strukturert i innsatsen din. Det er alltid vanskeligst å kvitte seg med ting som har sentimental verdi. Dermed kan det være lurest å sette i gang med helt usentimentale ting. 4) Lag en liste og følg den. Begynn for eksempel i verktøyboden. Tøm den, kast alt som er ødelagt. Sett på plass det du vil beholde. Har du noe du ikke trenger så annonserer du på finn. Etter en uke setter du ned prisen. Etter to uker sletter du annonsen og kaster det du ikke har fått solgt. 5) Jeg prøver å gi vekk ting til venner. Har jeg lest en bok gir jeg den til en venninne med samme smak. Har yngstebarnet mitt vokst ut av et plagg så gir jeg det vekk. Jeg informerer selvfølgelig om at mottakeren er fri til å gjøre som de vil med "gaven" min. De kan gi til fretex eller kaste i bosset, jeg har gitt det til dem og de kan gjøre som de vil med det. 6) Les gjerne Marie Kondo osv for inspirasjon, men de fleste av oss har mer enn ett servise, har fotoalbum og mer klær enn vi trenger. Om du er altfor ambisiøs går det gjerne galt. 7) Tenk deg om før du kjøper ting. Spesielt ting du trenger sjelden. Trenger du å kjøpe et telt som bare skal bli brukt en gang? Kan du låne av en hyggelig nabo? Husk å være på tilbudssiden med det du selv eier. Har du en tilhenger så tilby andre å låne den, da kan du med god samvittighet be om å få låne noen ekstra stoler den dagen du skal ha hagefest. Anonymkode: 8e2c8...0ab
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #5 Skrevet 14. januar 2021 Takk. Jeg vil ikke merke det nevneverdig på økonomien. Det er nok dyrere å beholde alt Anonymkode: ed132...f17
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #6 Skrevet 14. januar 2021 Dette handler vel ikke om grådighet men om at man gjerne har vokst opp med lite, og dermed sliter med å kaste ting? Er selv helt motsatt, jeg kvitter meg med litt for mye, og kan angre i etterkant, når jeg plutselig er i beita for noe. Anonymkode: 60de4...1c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå