Gå til innhold

Jenter 8 år og vennskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Hvordan reagerer dere vennskaps problemer mellom venninner som er ca 8 år? 

Har akkurat hatt en runde med utestenging i en gruppe på 3. meg selv og ene forelderen er enige om at dette ikke er ok og har tatt en prat med dem. Tredje forelderen  syntes det var ok, og begrunnet det med at deres barn som lillesøster var vant til å bli stengt ut av leken fra eldre søsken, og det var dermed ok at hun stengte ute de barna hun ikke ville leke med akkurat nå. 

er dette en normal reaksjon? Jeg har alltid prøvd å fortelle mine barn at man inkluderer så mye man kan. 
🤔

Anonymkode: 4d359...495

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må de alltid være tre? Vennskap endrer seg raskt i den alderen og det kommer ikke noe godt ut av tvang fra foreldre uansett. Sikkert mange som er uenige i det, men jeg synes ikke foreldrene skal tvinge når de er såpass gamle. Ut i fra svaret til den moren så kan det også virke som om det ligger noe mer bak. Min datter var med i en gjeng på tre. Hun ble veldig lei seg da de to andre «utestengte» henne. Men det viste seg jo at da hun var med dem skulle hun detaljstyre hva de skulle gjøre og at hun lagde «drama» (satt seg ned og furtet, gikk hjem osv) om de to andre ikke ville det samme som henne. Da forsto jeg godt at de to andre ble lei. Så er det din datter som blir utestengt så still heller spørsmålet til de andre foreldrene: Er det noe min datter gjør som gjør at de to andre ikke vil være med henne nå? 

Anonymkode: 54cd7...e78

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor må de alltid være tre? Vennskap endrer seg raskt i den alderen og det kommer ikke noe godt ut av tvang fra foreldre uansett. Sikkert mange som er uenige i det, men jeg synes ikke foreldrene skal tvinge når de er såpass gamle. Ut i fra svaret til den moren så kan det også virke som om det ligger noe mer bak. Min datter var med i en gjeng på tre. Hun ble veldig lei seg da de to andre «utestengte» henne. Men det viste seg jo at da hun var med dem skulle hun detaljstyre hva de skulle gjøre og at hun lagde «drama» (satt seg ned og furtet, gikk hjem osv) om de to andre ikke ville det samme som henne. Da forsto jeg godt at de to andre ble lei. Så er det din datter som blir utestengt så still heller spørsmålet til de andre foreldrene: Er det noe min datter gjør som gjør at de to andre ikke vil være med henne nå? 

Anonymkode: 54cd7...e78

Takk for godt svar. Er ikke alltid så lett å være objektiv når er står mitt oppi det. 

Anonymkode: 4d359...495

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...