Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #1 Skrevet 13. januar 2021 Har skadet meg for flere år siden og det ble ikke operert. Ortopeden mente dette var noe jeg kunne leve med, fordi det ble sjelden helt bra. Det gjør ikke vondt til vanlig lengre, men å gå tur er vanskelig. Bare jeg tråkker på en kongle kjennes det som skikkelig knivstikk og småvrikker stadig vekk. Teiper og bruker bandasje, men blir ikke helt bra. Noen tips hvordan det kan bli bedre? Anonymkode: 23343...a77
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #2 Skrevet 13. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Har skadet meg for flere år siden og det ble ikke operert. Ortopeden mente dette var noe jeg kunne leve med, fordi det ble sjelden helt bra. Det gjør ikke vondt til vanlig lengre, men å gå tur er vanskelig. Bare jeg tråkker på en kongle kjennes det som skikkelig knivstikk og småvrikker stadig vekk. Teiper og bruker bandasje, men blir ikke helt bra. Noen tips hvordan det kan bli bedre? Anonymkode: 23343...a77 Dedikert opptrening av muskulatur. Det er det eneste som virkelig hjelper Anonymkode: bfc0d...1c8
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #3 Skrevet 13. januar 2021 Du kan helt fint få strammet erstattet leddbånd i ankler hvis det er det som er problemet. Der hjelper lite med muskulaturen om leddbåndet er borte. Jeg har operert begge mine ankler, det var gjort samtidig ( vil anbefale en om gangen, det er litt knotete å ta begge på en gang). De er mer stabile nå enn de var da jeg var 16, anbefales absolutt. Be fastlegen henvise deg til ortopedisk på nærmeste sykehus. Lurer på om det het brostrømsplastikk? Anonymkode: 99ea9...785
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #4 Skrevet 13. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du kan helt fint få strammet erstattet leddbånd i ankler hvis det er det som er problemet. Der hjelper lite med muskulaturen om leddbåndet er borte. Jeg har operert begge mine ankler, det var gjort samtidig ( vil anbefale en om gangen, det er litt knotete å ta begge på en gang). De er mer stabile nå enn de var da jeg var 16, anbefales absolutt. Be fastlegen henvise deg til ortopedisk på nærmeste sykehus. Lurer på om det het brostrømsplastikk? Anonymkode: 99ea9...785 Det er jeg enig i. Men en ortoped vil neppe si at man blir bra igjen hvis leddbåndet er helt avrevet. Leddbånd som er borte gror jo ikke ut igjen😬 Dermed antok jeg at det her ikke var snakk om full avrivning Anonymkode: bfc0d...1c8
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #5 Skrevet 13. januar 2021 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Det er jeg enig i. Men en ortoped vil neppe si at man blir bra igjen hvis leddbåndet er helt avrevet. Leddbånd som er borte gror jo ikke ut igjen😬 Dermed antok jeg at det her ikke var snakk om full avrivning Anonymkode: bfc0d...1c8 Jepp det var total ruptur så det leddbåndet som ble skadet er borte. HI Anonymkode: 23343...a77
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #6 Skrevet 14. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Det er jeg enig i. Men en ortoped vil neppe si at man blir bra igjen hvis leddbåndet er helt avrevet. Leddbånd som er borte gror jo ikke ut igjen😬 Dermed antok jeg at det her ikke var snakk om full avrivning Anonymkode: bfc0d...1c8 Jeg vet ikke om du er ortoped så du vet hva du snakker om, men jeg har altså fått den operasjonen utført. Du kan enten få sydd fast ditt eget eller du kan få et kunstig. Jeg har gjort begge deler og jeg kan fint gå på fjellet uten problemer og uten støtte. Anonymkode: 99ea9...785
Kamomille Skrevet 14. januar 2021 #7 Skrevet 14. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg vet ikke om du er ortoped så du vet hva du snakker om, men jeg har altså fått den operasjonen utført. Du kan enten få sydd fast ditt eget eller du kan få et kunstig. Jeg har gjort begge deler og jeg kan fint gå på fjellet uten problemer og uten støtte. Anonymkode: 99ea9...785 jeg er litt usikker på hva du faktisk mente med denne kommentaren! Jeg er jo i det store og hele enig med deg...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #8 Skrevet 14. januar 2021 Kamomille skrev (12 minutter siden): jeg er litt usikker på hva du faktisk mente med denne kommentaren! Jeg er jo i det store og hele enig med deg... Er du? Da har jeg misforstått. Jeg vil ikke krangle, altså, men man kan faktisk bli bra etter operasjon. Det vil ortoped en si også. Selv om det er fullt avrevet. Jeg ville bare gi HI litt mot. Jeg kunne tråkke over på rett fortau og hadde ingen stabilitet i ankelen for tre år siden. Så opererte jeg, fikk et implantat på den ene og sydd og strammet resten. I fjor sommer var jeg på Trolltunga. Anonymkode: 99ea9...785
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå