Gå til innhold

Regjeringen svikter barna


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel, i Norge får barn i hvertfall sykehusbehandling hvis de trenger det. Det er ikke selvsagt alle steder, i Sverige for eksempel, har de måttet stenge et helt barnesykehus for alle ikke-akutte operasjoner fordi det er mer behov for de ansatte andre steder. Sånn kunne vi hatt det her også.

Anonymkode: b106e...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan lese smartere folks meninger.

Koronapandemien påvirker samfunnet som helhet negativt. Vi gjør vårt beste for at den påvirkningen skal bli minst mulig, men det alternativet hin ønser seg finnes ikke. 

Anonymkode: 6d630...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blabla. Slutt med føleriet ditt og ta deg av ungene rundt deg, du, så går det nok bra.

Anonymkode: 66d66...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns regjeringen svikter barna, ved å utsette dem for smitte daglig. Når man ser sykdommen som kan komme hos barn etter koronasmitte, er det ikke greit å sette dem i denne situasjonen. Ja til hjemmeskole, og hurra for foreldre som kun har barna i barnehagen de timene det er absolutt nødvendig.

Anonymkode: 86cc0...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sutring sutring sutring.... er så dritt LEI det... like ille for alle. MANGE SLITER NÅ

Anonymkode: 88d89...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/14/2021 at 1:19 AM, Anonym bruker said:

Jeg syns regjeringen svikter barna, ved å utsette dem for smitte daglig. Når man ser sykdommen som kan komme hos barn etter koronasmitte, er det ikke greit å sette dem i denne situasjonen. Ja til hjemmeskole, og hurra for foreldre som kun har barna i barnehagen de timene det er absolutt nødvendig.

Anonymkode: 86cc0...645

Hjemmeskolen er forbi.... sjelden barn blir alvorlige syke av korona

Anonymkode: 88d89...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Sutring sutring sutring.... er så dritt LEI det... like ille for alle. MANGE SLITER NÅ

Anonymkode: 88d89...093

Ja, mange sliter, men det er absolutt ikke like ille for alle. 

Anonymkode: 9faf3...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 14.1.2021 den 1.19):

Jeg syns regjeringen svikter barna, ved å utsette dem for smitte daglig. Når man ser sykdommen som kan komme hos barn etter koronasmitte, er det ikke greit å sette dem i denne situasjonen. Ja til hjemmeskole, og hurra for foreldre som kun har barna i barnehagen de timene det er absolutt nødvendig.

Anonymkode: 86cc0...645

Hva med de barna som kommer fra hjem som hjemmeskole ikke blir fulgt opp, eller enda verre, fra hjem hvor vold og misbruk er en del av hverdagen. De barna som har skolen som et fristed fra f.eks dop og omsorgssvikt. 

Det er 100% umulig å gjøre alle til lags....

Anonymkode: 18221...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 13.1.2021 den 23.11):

Blabla. Slutt med føleriet ditt og ta deg av ungene rundt deg, du, så går det nok bra.

Anonymkode: 66d66...2f4

Men da kan barn og unge si til dem i risikogruppa: "blabla, slutt med sytingen deres og ta vare på egen helse"? Hva med å anerkjenne at andre også sliter?

Anonymkode: 2f1b3...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 14.1.2021 den 1.19):

Jeg syns regjeringen svikter barna, ved å utsette dem for smitte daglig. Når man ser sykdommen som kan komme hos barn etter koronasmitte, er det ikke greit å sette dem i denne situasjonen. Ja til hjemmeskole, og hurra for foreldre som kun har barna i barnehagen de timene det er absolutt nødvendig.

Anonymkode: 86cc0...645

Ingen hurra for hjemmeskole, for den fungerer ikke. 

Anonymkode: 2f1b3...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe bullshit! Hun sier «barn er likeverdige borgere». Ja! Og vi andre likeverdige borgerne lider enda mer under tiltakene. Barna har i stor grad blitt skånet. Min 7-åring har gått på både skole og treninger i hele høst, og vært på besøk hos klassevenner i samme kohort. Jeg har vært på hjemmekontor siden mars og har ikke noe sosialt liv. Enda jeg er 40 år, frisk og ikke i noen risikogruppe.

Anonymkode: 5cc08...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korona kom jammen meg med mer enn bare sykdom. Den gjorde oss stygge med hverandre, misunnelige og gjorde oss aller mest opptatt av hvem som til en hver tid sliter mest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er kronikken HI linker til skrevet for en uke siden, før regjeringen åpnet for mer idrett for barn, så slik sett er den jo ikke like aktuell lenger.

Velger man å se barn som en isolert gruppe fra resten av samfunnet er det vel få som vil være uenige med henne. Det er lett å kaste ut masse slike meninger, selv om de hos henne nok også er faglig forankret. Og det er viktig å ta slike diskusjoner. Men selv med det hun sier så blir det for snevert, for man må se barna i en samfunnsmessig sammenheng. Hva er løsningen hennes? Tar hun stilling til det at mer og mer forskning har det siste året vist at barn er en større faktor for smittespredning i samfunnet? Tar hun stilling til at mer forskning viser at flere barn enn tidligere antatt blir syke av covid-19? Tar hun stilling til hva det vil koste barn å vite at det kanskje er de som har smittet noen av sine kjære? Eller hva skjer med barna når smitten får spre seg og komme ut av kontroll og flere og flere foreldre mister sine jobber? Hva med alle som kanskje mister en hel generasjon av slekten?

Hun har imidlertid en viktig stemme, for dette er et av alle hensyn regjeringen må ta når de bestemmer seg for hvordan håndtere situasjonen. Hun skriver at det er et eksperiment. Ja, ingen tvil om det. Men det ville vært et like stort eksperiment uansett hvilken linje regjeringen valgte, for dette er noe våre generasjoner egentlig ikke har noen erfaring med og ingen tidligere har opplevd tidligere, dette at en sykdom sprer seg så enormt fort over hele verden. Uansett retning som velges lever vi alle nå midt i et stort eksperiment. Alt vi kan gjøre er å diskutere det og velge den strategien som helhetlig synes å være den rette ut fra den kunnskapen man til enhver tid sitter på.

Anonymkode: 8c554...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 14.1.2021 den 1.19):

Jeg syns regjeringen svikter barna, ved å utsette dem for smitte daglig. Når man ser sykdommen som kan komme hos barn etter koronasmitte, er det ikke greit å sette dem i denne situasjonen. Ja til hjemmeskole, og hurra for foreldre som kun har barna i barnehagen de timene det er absolutt nødvendig.

Anonymkode: 86cc0...645

Totalt uenig med deg! Måtte hjemmeskole aldri bli aktuelt igjen!!!

Anonymkode: 27dae...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer. Regjeringen svikter barna grovt. Og ungdom og unge voksne også. 
 

Nå har endelig opposisjonen våknet og begynt å sette krav, så får vi håpe og tro at galskapen snart tar slutt.

Anonymkode: 41c0f...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en reportasje på nrk Dagsrevyen i går. Der sa de at omtrent 100.000 norske barn opplever fysisk og psykisk vold hjemme, og at et portforbud vil være et mareritt for dem. 100.000! 

Anonymkode: 23164...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så en reportasje på nrk Dagsrevyen i går. Der sa de at omtrent 100.000 norske barn opplever fysisk og psykisk vold hjemme, og at et portforbud vil være et mareritt for dem. 100.000! 

Anonymkode: 23164...9cb

Da lurer jeg på hvor grensen går for at de skal kalle det vold.

Anonymkode: 6d630...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...