Gå til innhold

Tilrettelegging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i barnehage med 2-3 åringer. Har en kollega som har en kronisk sykdom og er av den grunnen masse sykemeldt. Er nå 50% i jobb, og det skal tilrettelegges for henne. Hun skal blant annet slippe løft, bæring, mye bøying, ukurante bevegelser osv. Alt dette er i og for seg greit, MEN da lurer jeg veldig på hvilke krav vi andre har til tilrettelegging. Jeg har selv flere kroniske sykdommer, og til tider store smerter pga betennelser i albuer og hæler. Jeg skal heller ikke løfte og bære. Av- og påkledning er veldig ugunstig for meg osv. Selv har jeg ikke vært sykemeldt for dette, og holder liksom ut... Jeg synes virkelig at det er et problem at noen skal gjøre mindre av ting som gir økt belastning for de andre. Men kan jeg si noe uten p være vrien? Eller er det rett og slett en sykemelding som må til? De andre på avdelingen sliter også med sine ting. 

Anonymkode: ed765...d38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må dere jo gi beskjed. Arbeidsgiver skal kunne tilrettelegge så godt som mulig. Kanskje du må skifte avdeling til større barn, hvis du har problemer med å kle på. Start en dialog med leder og snakk med legen ang å få gjort noe med plagene. 

Anonymkode: 86a63...fb4

Skrevet

Hadde ikke du en tråd nylig om dette også? Var samme tema der.

Jeg tenker at det er arb.givers ansvar å sørge for at alles arbeidshverdag fungerer uten å belaste arb.takere mer enn nødvendig.

For din del er det viktig å huske at dette ikke er din kollegas feil, det er arb.givers ansvar.

At du har dine helseutfordringer som ev. ikke er forenelig med større belastninger, det er noe du selv må ta opp med leder, men igjen, husk at det ikke er din kollegas skyld.

Hvis det er stor belastning på dere andre så tenker jeg egentlig at alle som jobber der bør stå sammen, sammen med kollega som nå er sykemeldig og ikke kan ta tyngre arb.oppgaver - og ta det opp som gruppe, at dere føler leder/arb.giver må finne en bedre løsning for alle, for dette er dere sammen om. Nå er det én som er sykemeldt og syk, en annen gang kan det bli deg, Hi, eller en av de andre. Da er det viktig at leder har en plan for løsninger som ikke fører andre ut i sykemelding...

Anonymkode: 4be33...ab8

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

at dere føler

Bare ikke bruk sånne ord.

Anonymkode: c5265...3c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Bare ikke bruk sånne ord.

Anonymkode: c5265...3c0

Det er jeg helt enig med deg i, når jeg ser det ;)

Be arbeidsgiver finne løsninger, ikke "føl".

Ellers er det noe merkelig her... jeg skrev mitt første svar for 25 minutter siden, men i din sitering så står det 37 minutter siden jeg skrev det... og det er da 33 minutter siden Hi skrev tråden... Alternativ tidsberegning i kveld ;)

Anonymkode: 4be33...ab8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...