Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #1 Skrevet 13. januar 2021 Har en sønn på vgs som fikk mld om at han er i "føre var" karantene. Han vet at moren til en klassekamerat testet positivt i dag. Min sønn har hatt nærkontakt med denne gutten. Gutten er ikke testet enda, men er ganske sikker på at det er derfor min sønn er satt i karantene (+hele klassa). Så, min datter på 10 år er invitert på overnatting hos en venninne på fredag. Bør dette avlyses, eller kan det gjennomføres? Skal selvfølgelig snakke med foreldrene. Anonymkode: 6c15b...b65
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #2 Skrevet 13. januar 2021 Jeg ville snakket med foreldrene. Offesielt er det ingenting som heter ventekarantene eller «føre-var-karantene». Fhi har også gått imot dette. I prinsippet ville det innebære st en veldig stor andel av befolkningen til enhver tid ville vært i karantene. På den andre siden anbefales det jo ikke besøke denne uka heller - med mindre de er i samme barnehage- eller barnehagekohort. Anonymkode: 275eb...bd3
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #3 Skrevet 13. januar 2021 Hadde det vært her i huset så hadde ikke lillesøster fått lov å dra på overnatting i førsteomgang heller. Her har ungene hatt en venn de har hatt besøk av innendørs siden mars, av deres eget ønske. Alle andre møter de ute der de kan holde god avstand. Pga at ungene har gjort dette har de sjeldent vært i dette dilemma. Ene skolen valgte å sette alle elevene i ett trinn i karantene. Tanteungen min er i tredje runde med karantene siden november, av den enkle grunn at noen ikke gadd å teste seg når de hadde symptomer og unger ble syke som igjen sendte klasser og fotballag i karantene. Anonymkode: 879b7...912
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #4 Skrevet 13. januar 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg ville snakket med foreldrene. Offesielt er det ingenting som heter ventekarantene eller «føre-var-karantene». Fhi har også gått imot dette. I prinsippet ville det innebære st en veldig stor andel av befolkningen til enhver tid ville vært i karantene. På den andre siden anbefales det jo ikke besøke denne uka heller - med mindre de er i samme barnehage- eller barnehagekohort. Anonymkode: 275eb...bd3 Hvorfor de har gjort dette vet jeg ikke. Men, var den mld han fikk fra skolen. Min datter og venninna går i samme klasse og er derfor i samme kohort. Hi Anonymkode: 6c15b...b65
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #5 Skrevet 13. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hadde det vært her i huset så hadde ikke lillesøster fått lov å dra på overnatting i førsteomgang heller. Her har ungene hatt en venn de har hatt besøk av innendørs siden mars, av deres eget ønske. Alle andre møter de ute der de kan holde god avstand. Pga at ungene har gjort dette har de sjeldent vært i dette dilemma. Ene skolen valgte å sette alle elevene i ett trinn i karantene. Tanteungen min er i tredje runde med karantene siden november, av den enkle grunn at noen ikke gadd å teste seg når de hadde symptomer og unger ble syke som igjen sendte klasser og fotballag i karantene. Anonymkode: 879b7...912 Her i kommunen er det lavt smittetrykk, så besøk og overnatting på barneskole innenfor kohorten har blitt gjennomført som normalt her. Hi Anonymkode: 6c15b...b65
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #6 Skrevet 13. januar 2021 Det er ikke noe som heter føre var-karantene og ingenting i de ordentlige retningslinjene som tilsier at sønnen din er i karantene, og aldeles ikke datteren. At noen kommuner dikter opp egne pussigheter hadde jeg sett glatt bort fra. Anonymkode: 9c8dc...0cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå