Gå til innhold

Hadde dere tenkt at dette var greit? Barnepass.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg har lyst å ta en skitur, etter minste er lagt. Det tar 20 min å kjøre til stedet. Storebror på straks 15 år har sagt han kan passe på lillebror på 2.5 år mens han sover. Han er fornuftig og flink storebror.

Onkelen bor rett borte i gata og han kunne bare ringe dit om det skulle være noe.

Hva tenker dere?

Anonymkode: e7e74...b29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor det skulle være et problem?

Hva tenker du at er problemet?

At en 15-åring passer en 2,5 åring et par timer er da ikke noe problem. Han kan jo legge han også....

Anonymkode: 8d7e1...e11

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor det skulle være et problem?

Hva tenker du at er problemet?

At en 15-åring passer en 2,5 åring et par timer er da ikke noe problem. Han kan jo legge han også....

Jeg er hønemor, og vet ikke hva som er «vanlig».. Vi har ingen til å passe, så jeg vet ikke hva som er normalt. Mannen mener det er null problem.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er hønemor, og vet ikke hva som er «vanlig».. Vi har ingen til å passe, så jeg vet ikke hva som er normalt. Mannen mener det er null problem.

Jeg er også litt hønemor, men mine to eldste er gutter og de har passet yngste av og til helt fra hun var liten. Det å legge lillesøster var noe både de og hun så på som veldig koselig. En av dem kunne f.eks legge henne fordi jeg måtte på et foreldremøte og mannen jobbet kveld, da koste de seg veldig. Leste bok på senga osv, det skaper gode minner og et ekstra godt forhold at storebror får lov å ha sånne stunder alene med lillesøster altså. Så lenge det ikke skjer så ofte at ungdommen blir lei, men akkurat så ofte at det er veldig koselig, så er det bare positivt.

Nå er lillesøster her 11 år, og storebrødrene 17 og 19, men de hadde noen sånne kosestunder da hun var liten og alle ser tilbake på det som hyggelig.

17-åringen passet henne en kveld i fjor sommer også, da jeg og mannen var i et hageselskap, og da hadde de laget grandiosa og sett på film. Søsken trenger noen kvelder uten foreldre hjemme, så reis med god samvittighet, dette fikser han fint.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er også litt hønemor, men mine to eldste er gutter og de har passet yngste av og til helt fra hun var liten. Det å legge lillesøster var noe både de og hun så på som veldig koselig. En av dem kunne f.eks legge henne fordi jeg måtte på et foreldremøte og mannen jobbet kveld, da koste de seg veldig. Leste bok på senga osv, det skaper gode minner og et ekstra godt forhold at storebror får lov å ha sånne stunder alene med lillesøster altså. Så lenge det ikke skjer så ofte at ungdommen blir lei, men akkurat så ofte at det er veldig koselig, så er det bare positivt.

Nå er lillesøster her 11 år, og storebrødrene 17 og 19, men de hadde noen sånne kosestunder da hun var liten og alle ser tilbake på det som hyggelig.

17-åringen passet henne en kveld i fjor sommer også, da jeg og mannen var i et hageselskap, og da hadde de laget grandiosa og sett på film. Søsken trenger noen kvelder uten foreldre hjemme, så reis med god samvittighet, dette fikser han fint.

Så heldig lillesøster:-) Tusen takk for oppbakking, vi drar! Ha en fin kveld:)

Skrevet

En femtenåring får jo ofte jobb som barnevakt. Det er helt normalt.

Anonymkode: 2a75c...508

Skrevet

Jeg må bare si at jeg syns det er rart at voksne mennesker med barn stiller et slikt spørsmål. En på straks 15 år begynner å bli stor og kan fint passe både våkne og sovende barn. Det gjorde vi jo før i tiden. Og man kjenner vel sine egne barn såpass godt at man vet om de er egnet til dette eller ikke?

Anonymkode: 3e972...607

Skrevet

Jeg begynte å passe naboungene på 2 og 4 på kveldstid da jeg var 12. Så ja (om han er normalt oppegående). 

Anonymkode: 5dc4a...41d

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Mannen og jeg har lyst å ta en skitur, etter minste er lagt. Det tar 20 min å kjøre til stedet. Storebror på straks 15 år har sagt han kan passe på lillebror på 2.5 år mens han sover. Han er fornuftig og flink storebror.

Onkelen bor rett borte i gata og han kunne bare ringe dit om det skulle være noe.

Hva tenker dere?

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

??

Dere har jo den perfekte barnevakt! Mener du at storebror aldri har passet før? I såfall var det på tide. 😛

Anonymkode: faf68...9aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...