Gå til innhold

Strikkeråd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg strikker en enkel stripete genser i rundfelling. Av alle feil man kan gjøre har jeg klart å felle av minst 14 masker for lite til det ene ermet. Må jeg rekke opp genseren til ermene igjen eller kan man øke disse maskene i starten av ermene?

Anonymkode: a55f9...e45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener. Strikker du med rund bol? raglamermer? Hvilken felling?

Anonymkode: 8cf0e...362

Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener. Når du strikker med rundfelling, så strikkes jo armene på bolen. 

Anonymkode: 92f30...b22

Skrevet

Tror det er enklere om du også sier hvor i mønsteret du har kommet.

Men 14 masker er mye når strikkefastheten skal være 16 masker = 10 cm.

Hvis du ikke har kommet for langt kan det være du kan jukse det til, hvis du har kommet lenger tror jeg det beste er å ta opp igjen.

Fin genser :)

Anonymkode: e5f12...294

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Tror det er enklere om du også sier hvor i mønsteret du har kommet.

Men 14 masker er mye når strikkefastheten skal være 16 masker = 10 cm.

Hvis du ikke har kommet for langt kan det være du kan jukse det til, hvis du har kommet lenger tror jeg det beste er å ta opp igjen.

Fin genser :)

Takk for svar. Jeg var egentlig nesten ferdig, men ser nå at jeg burde ha forstått at noe var feil da jeg hadde for mange masker i bolen. Jeg får rekke opp så genseren blir riktig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Takk for svar. Jeg var egentlig nesten ferdig, men ser nå at jeg burde ha forstått at noe var feil da jeg hadde for mange masker i bolen. Jeg får rekke opp så genseren blir riktig.

Så kjedelig!

Hvis de ekstra maskene er i bolen er det gjerne mindre synlig enn om de var på ermet?

Blir bolen for vid, men resten ser bra du kan du trolig også bare sy inn litt litt i ene eller begge sidene (avhengig av hvordan de overflødige maskene ligger), tror ikke det blir særlig synlig.

Men det fineste blir nok sikkert å rekke opp igjen. Masse sympati herfra, for jeg haaater å rekke opp ;) Men veldig deilig når man har gjort det, da går det jo ganske raskt å strikke ferdig igjen :) Ser ut som om det er et garn som er veldig greit å rekke opp, og det hjelper jo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...