Gå til innhold

Jeg blir forvirret av alle anonyme har inne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Et barn i småbarnsavdelingen skal visstnok kun være i barnehagen i kjernetiden, å ha barnet 8 timer i barnehagen er alt for lenge
- Dersom man ikke klarer det kombinert med jobben sin må man jobbe redusert, og da er det mor som skal jobbe redusert
- Dersom man ikke har råd til at mor jobber redusert, skulle man aldri ha fått barn, bruk prevensjon da kvinne (for det er kun kinnens, og kvinnens ansvar alene)
- Dersom man blir gravid uansett hvor forsiktig man har vært og brukt prevensjon, ikke en gang tenk på abort, det kan sidestilles med drap på er uskyldig barn. Dette uavhengig om du vil ha råd til det eller hvor lenge dette barnet må være i barnehagen
- Dersom man blir alene og spør om en ting man lurer på i den forbindelse får man listet opp alle mulige andre ting man har rett på siden alle som blir alene er jo lavtlønnede. 
- Svarer man at man er klar over disse ordningene men at man tjener for godt til å få dem, og det ikke var det du lurte på, vel da er man utakknemlig.
- ALLE menn er utro - dog, de færreste kvinner har seg med menn i forhold, eller er utro selv (lurer på hvem alle mennene er utro med)
- Mener man av en eller annen grunn at sin egen mann ikke er utro er man naiv, dette uavhengig om han i det hele tatt hadde hatt mulighet til å være utro eller ikke

Hva her jeg glemt nå?

Anonymkode: e26c4...5fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle menn er vel ikke utro, men jeg vet ganske mange er det. De er utro med kvinner på jobben, kvinner de møter på byen, kvinner de møter gjennom tinder. Men de er single, alle kvinnene. Jeg har i alle fall aldri hørt om noen kvinne i forhold som har vært utro. Kvinner er bedre enn som så. Menn derimot tenker bare på en ting.

Anonymkode: 2a5c2...5ec

Skrevet

Du glemte at det er et dårlig valg å bli alenemor fordi man burde tenkt på det før man fikk barn, uavhengig av årsakene til at man blir alenemor. Og siden alle alenemødre har lav inntekt, som du påpeker, er de da snyltere og fortjener ikke respekt eller anerkjennelse for at det kan være slitsomt (husk at man valgte jo selv å bli alenemor).

Anonymkode: 66a6a...591

Skrevet

Jeg tror du leser forumet som Fanden leser bibelen. 

Det er kun få som mener det du ramser opp, mange ting har jeg aldri sett selv. 

Du vet at det er mennesker fra alle samfunnslag, i alle aldre og med forskjellige livssituasjoner? 

Mangfold, vet du. Er ikke det bra? Så kan man trekke ut det man føler passer. 

Anonymkode: aeb6b...375

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Alle menn er vel ikke utro, men jeg vet ganske mange er det. De er utro med kvinner på jobben, kvinner de møter på byen, kvinner de møter gjennom tinder. Men de er single, alle kvinnene. Jeg har i alle fall aldri hørt om noen kvinne i forhold som har vært utro. Kvinner er bedre enn som så. Menn derimot tenker bare på en ting.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror du leser forumet som Fanden leser bibelen. 

Det er kun få som mener det du ramser opp, mange ting har jeg aldri sett selv. 

Du vet at det er mennesker fra alle samfunnslag, i alle aldre og med forskjellige livssituasjoner? 

Mangfold, vet du. Er ikke det bra? Så kan man trekke ut det man føler passer. 

Anonymkode: aeb6b...375

Det forundrer meg også stadig at flere her inne mangler evnen til å lese humor.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det forundrer meg også stadig at flere her inne mangler evnen til å lese humor.

Humor? Mener du at hi er humor? Det er isåfall skikkelig brukt opp. Hi er ikke gøy en plass. Vi har liksom vært gjennom den leksa der ørten ganger. 

Anonymkode: 3ba0d...5cc

Skrevet

Humor? Mener du at hi er humor? Det er isåfall skikkelig brukt opp. Hi er ikke gøy en plass. Vi har liksom vært gjennom den leksa der ørten ganger. 

Selvfølgelig er det humor. Bruk av virkemidlene overdrivelse, sette ting på spissen og ironi er virkemidler man bruker for å formidle på en humoristisk måte. At du er dårlig på tekstanalyse får du ta på egen kappe. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig er det humor. Bruk av virkemidlene overdrivelse, sette ting på spissen og ironi er virkemidler man bruker for å formidle på en humoristisk måte. At du er dårlig på tekstanalyse får du ta på egen kappe. 

Var ihvertfall slik det var ment 

Glemte selvfølgelig svigermor :P

- Dersom du har en fantastisk mann, er svigermor helt forferdelig, er mannen (snart eks) forferdelig er svigermor fantastisk om man lutet på hvordan man kan opprettholde kontakten med henne uten å involvere eksen, og man blir snurt dersom man ikke blir invitert på familiemiddager etter bruddet.

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Uansett hvor hardt jeg prøver å se på teksten med humor, får jeg det ikke til. Av den enkle grunn at humoren er brukt opp. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Uansett hvor hardt jeg prøver å se på teksten med humor, får jeg det ikke til. Av den enkle grunn at humoren er brukt opp. 

Det kalles satire, det er en sjanger. Har ingenting med om du personlig liker det og synes det er morsomt eller ei.

Anonymkode: a9f7a...3cb

Skrevet

Ah, du glemmer at kvinner med menn som ikke tar et tak hjemme kan skylde seg selv, fordi de har oppdratt ham dårlig. 

Anonymkode: ad5c2...8a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Men slutt å lese tråden då vel!!

Hi, du gløymde at ein absolutt ikkje må stille seg i den situasjona at ein blir ufør, og om ein blir det må ein iallfall ikkje klage.

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Eh... Lever bak en stein du eller? Finnes da mange kvinner i forhold som også er utro!

Anonymkode: a2021...21f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Eh... Lever bak en stein du eller? Finnes da mange kvinner i forhold som også er utro!

Anonymkode: a2021...21f

Men kjære folk!!! Det var nok aldeles ikkje meininga at vi på alvor skulle diskutere desse påatandane😆😆😆

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Var ihvertfall slik det var ment 

Glemte selvfølgelig svigermor :P

- Dersom du har en fantastisk mann, er svigermor helt forferdelig, er mannen (snart eks) forferdelig er svigermor fantastisk om man lutet på hvordan man kan opprettholde kontakten med henne uten å involvere eksen, og man blir snurt dersom man ikke blir invitert på familiemiddager etter bruddet.

HI

jeg greier ikke med beste evne å lese dette som verken humor eller satire.....

Men jeg er jo anonym - akkurat som deg. Dermed blir jeg nok svært forvirret over ditt anonyme innlegg.

Anonymkode: 4ca43...30e

Skrevet
Syngensang skrev (3 minutter siden):

Men kjære folk!!! Det var nok aldeles ikkje meininga at vi på alvor skulle diskutere desse påatandane😆😆😆

Tror du seriøst bommet på både humor og satire.....

Skrevet
Syngensang skrev (7 minutter siden):

Men slutt å lese tråden då vel!!

Hi, du gløymde at ein absolutt ikkje må stille seg i den situasjona at ein blir ufør, og om ein blir det må ein iallfall ikkje klage.

Jeg leser tråden akkurat så mye jeg vil. At det å påpeke at hi ikke er morsomt eller satirisk, gir ikke deg rett til å be meg om å ikke lese tråden.  Herregud.... 

Skrevet
Kamomille skrev (2 minutter siden):

Tror du seriøst bommet på både humor og satire.....

Er du sikker på det? Det innlegget du siterer er jo verken humor eller satire. Det er saksopplysningar til to anoyme som øydelegg ein humortråd. Latterfjeset er med fordi eg syns det var komisk at dei i fullt alvor kastar seg ut i ein diskusjon om kven som er mest utro av kvinner og menn, når den opprinneleg påstanden om at alle menn er utro berre var tull. 

Skrevet

Jeg leser tråden akkurat så mye jeg vil. At det å påpeke at hi ikke er morsomt eller satirisk, gir ikke deg rett til å be meg om å ikke lese tråden.  Herregud.... 

Herregud sjølv. Hi har sjølvsagt at det er humor, og vi har alle ulik humor, og nokre meir enn andre. Du kan sjølvsagt lese tråden så mykje du vil, beklagar at eg krenka deg ved å be deg slutte å lese den. Men eg skjønte (og skjønnar fremdeles ikkje) kvifor du held fram i ein tråd der du ikkje forstår/likar humoren? Og no øydelegg vi den begge ved å diskutere heilt andre ting enn det hi la opp til. Men DET er jo iallfall dette forumet i eit nøtteskall😆

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Men da er det fortsatt du som har svak sjangerforståelse eller leseforståelse. At du ikke synes det er morsomt er en annen sak, men det er fortsatt humor. Det blir litt som at jeg ikke synes tiss- og bæsjhumor er morsomt, men anerkjenner fortsatt at det er innenfor humosjangeren. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Men da er det fortsatt du som har svak sjangerforståelse eller leseforståelse. At du ikke synes det er morsomt er en annen sak, men det er fortsatt humor. Det blir litt som at jeg ikke synes tiss- og bæsjhumor er morsomt, men anerkjenner fortsatt at det er innenfor humosjangeren. 

Selv om det er ment som humor er det tåplig og lite morsomt. Det er ikke alt som bør skives selv om det tilhører en "sjanger".

Anonymkode: 43e7d...081

Skrevet

Selv om det er ment som humor er det tåplig og lite morsomt. Det er ikke alt som bør skives selv om det tilhører en "sjanger".

Men hvorfor føler du for å påpeke det da? Har du ikke i din oppdragelse lært at hvis ikke du har noe positivt å si til noen, kan du like godt la være? Tråden er åpenbart ikke ment for diskusjon, og da er det både uoppdragent og litt smakløst å kommentere at HI sin mening og humor er oppbrukt og dårlig i dine øyne. Alle voksne mennesker burde vite at humor er individuelt. At du ikke finner det morsomt er helt i orden og fullt lov til. Å absolutt skulle kommentere det og i tillegg bæsje på leggen ved å legge fram manglende evne til å skille mellom humor/satire som sjanger og din personlige smak, blir bare for dumt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Men hvorfor føler du for å påpeke det da? Har du ikke i din oppdragelse lært at hvis ikke du har noe positivt å si til noen, kan du like godt la være? Tråden er åpenbart ikke ment for diskusjon, og da er det både uoppdragent og litt smakløst å kommentere at HI sin mening og humor er oppbrukt og dårlig i dine øyne. Alle voksne mennesker burde vite at humor er individuelt. At du ikke finner det morsomt er helt i orden og fullt lov til. Å absolutt skulle kommentere det og i tillegg bæsje på leggen ved å legge fram manglende evne til å skille mellom humor/satire som sjanger og din personlige smak, blir bare for dumt.

Jeg er ikke enig i at man ikke skal si noe med mindre man har noe positivt å si til noen. (Der er vi tydligvis enige). Jeg liker diskusjoner og mener det er helt greit å si til folk at de tar feil eller bommer på hva som er morsomt.

Hva er egentlig logikken i at hi skal kunne gjøre narr av andres innlegg, mens det er uoppdragent av meg å kritisere hi innlegg?

Hvordan jeg har bæsjet på leggen har jeg ikke forstått. Det må du gjerne forklare. (Helt seriøst ment.)

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå er ikke jeg den du siterer, men har du lært at man ikke skal si noe hvis man ikke har noe pent å si? Det er forresten jeg som har sagt at humoren er oppbrukt og dårlig. Den eneste som har bæsjet på leggen her, er egentlig du. 

Veldig enig i det som står under her.

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Jeg er ikke enig i at man ikke skal si noe med mindre man har noe positivt å si til noen. (Der er vi tydligvis enige). Jeg liker diskusjoner og mener det er helt greit å si til folk at de tar feil eller bommer på hva som er morsomt.

Hva er egentlig logikken i at hi skal kunne gjøre narr av andres innlegg, mens det er uoppdragent av meg å kritisere hi innlegg?

Hvordan jeg har bæsjet på leggen har jeg ikke forstått. Det må du gjerne forklare. (Helt seriøst ment.)

Skrevet

Jeg skjønte heller ikke at det var ment som humor, til det er det altfor likt alle sutreinnleggene om at det ikke bare er kozemozesvar å få her inne. Jeg tenker at når man må forklare at det var ment som en morsomhet, da har man bomma. Hva er f.eks morsomt med dette: 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Svarer man at man er klar over disse ordningene men at man tjener for godt til å få dem, og det ikke var det du lurte på, vel da er man utakknemlig.

Humor i skriftlig form er krevende. Alle virkemidler som tonefall, pauser, blikk osv blir borte, så det må males mye tydeligere bilder. For meg var dette hverken satire eller humor. Bare nok et surteinnlegg som ikke fikk forventet respons og dermed ble forklart som humor. 

Anonymkode: 7f686...7df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...