Gå til innhold

Vi med kronisk hovene slimhinner?? Koronatest jevnlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har astma og sliter med mye slim, ved kaldt vær under ti minus påvirker dette også neseslimhinner. Jeg har hjemmekontor og får mat levert og har null sosial kontakt utenom familie jeg bor med. Så er det disse nødvendige tingene jeg må gjøre. Spurte legen min om min problemstilling. Hun sa jeg måtte kjenne på «symptomene» selv og avgjøre. Koronatelefonen det samme. Så hva i all verden gjør jeg? Skal på sykehuset neste uke. De anbefalte meg å ta test i forkant. Nå er slimhinner hovne. Spurte om å få koronatest og der sa de jeg ikke hadde symptomer og ikke trengte test. Sa hva sykehuset hadde sagt men de sier jeg ikke hadde symptomer. Det er ikke lett å vite hvordan man skal oppføre seg. Så nå må jeg trolig kjøpe test privat. 🙄

Anonymkode: 9a374...b35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig trenger du ikke å ta test privat. Her jeg bor kan vi teste oss når vi vil, både med og uten symptomer. Dessuten er jo du kjent med egne symptomer og kan skille dem ut som "dette er typisk astma". Tetthet og hovne slimhinner er uansett ikke et typisk koronasymptom. Ikke stress med det.

Anonymkode: 523e8...274

Skrevet

Privat test er da ikke nødvendig. Føler du at symptomene endrer seg eller er annerledes enn tidligere så bestiller du en vanlig og gratis test.

Er symptomene som de pleier og sykehuset sier du ikke trenger test så trenger du ikke test.

Jeg har ME, og sår hals og hodepine er noen av hovedsymptomene mine. Jeg våkner med vondt i halsen 7 av 10 dager, jeg kan jo ikke teste meg hele tiden. Jeg må bare lytte til egen kropp og kjenner jeg at noe er annerledes enn det pleier må jeg ta test. 

Anonymkode: 46b37...9a5

Skrevet

Den pekepinnen jeg går etter når det gjelder meg selv og egne barn er ved symptomer som ikke er typiske. 
Feks; fryser jeg på beina så får jeg vondt i halsen. Sønnen min på 7 er _alltid_ syk på denne tida av året. Sønnen min på 13 er syk en gang annenhvert jubelår og da er hendelsesforløpet likt. Han klager på vondt i hodet, så får han feber, så kaster han opp, er syk et døgn og så frisk. Når han da fikk vondt i hodet og magen, UTEN feber, så valgte vi å teste han. 

Anonymkode: cd588...55f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Skal på sykehuset neste uke. De anbefalte meg å ta test i forkant. Nå er slimhinner hovne. Spurte om å få koronatest og der sa de jeg ikke hadde symptomer og ikke trengte test. Sa hva sykehuset hadde sagt men de sier jeg ikke hadde symptomer. Det er ikke lett å vite hvordan man skal oppføre seg. Så nå må jeg trolig kjøpe test privat. 🙄

Nå gjør du deg vrang. Ring sykehuset og spør hva du skal gjøre.

Dette har heller ingenting med kronisk tetthet å gjøre, det har med at du skal på sykehuset, å gjøre. 

Anonymkode: 953a1...b59

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå gjør du deg vrang. Ring sykehuset og spør hva du skal gjøre.

Dette har heller ingenting med kronisk tetthet å gjøre, det har med at du skal på sykehuset, å gjøre. 

Om du leser hele hovedinnlegget så ser du hva som står der? Dumt å være så krass når hele problemstillingen alt står der liksom. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg har astma og sliter med mye slim, ved kaldt vær under ti minus påvirker dette også neseslimhinner. Jeg har hjemmekontor og får mat levert og har null sosial kontakt utenom familie jeg bor med. Så er det disse nødvendige tingene jeg må gjøre. Spurte legen min om min problemstilling. Hun sa jeg måtte kjenne på «symptomene» selv og avgjøre. Koronatelefonen det samme. Så hva i all verden gjør jeg? Skal på sykehuset neste uke. De anbefalte meg å ta test i forkant. Nå er slimhinner hovne. Spurte om å få koronatest og der sa de jeg ikke hadde symptomer og ikke trengte test. Sa hva sykehuset hadde sagt men de sier jeg ikke hadde symptomer. Det er ikke lett å vite hvordan man skal oppføre seg. Så nå må jeg trolig kjøpe test privat. 🙄

Kan du ikke bestille test på teststasjonen selv på nett? Jeg trodde de fleste kunne det.

Anonymkode: bbcc6...ffa

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Kan du ikke bestille test på teststasjonen selv på nett? Jeg trodde de fleste kunne det.

Jeg gjorde det nå. Jeg ringte først og da sa de at det var lang kø og at jeg ikke trengte ta siden dette var normale symptomer for meg. De brydde seg ikke om at sykehuset ønsket jeg skulle ta test. Men fikk bestilt på nett så får ta i morgen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gjorde det nå. Jeg ringte først og da sa de at det var lang kø og at jeg ikke trengte ta siden dette var normale symptomer for meg. De brydde seg ikke om at sykehuset ønsket jeg skulle ta test. Men fikk bestilt på nett så får ta i morgen. 

Så bra 😊

Skrevet

Jeg har kraftig allergi mot det meste, astma og atopisk eksem. Så jeg har ofte røde hovne øyne, kronisk snørret nese, hes og eksem i ansiktet. Men jeg kjenner jo godt om det bare er normalt for meg, eller noe ekstra. Så jeg har ennå ikke testet meg. Jeg er ufør, så holder meg uansett hjemme. Er sjelden jeg går ut, og da er det for en raskt tur på butikken.

Anonymkode: bec61...739

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har kraftig allergi mot det meste, astma og atopisk eksem. Så jeg har ofte røde hovne øyne, kronisk snørret nese, hes og eksem i ansiktet. Men jeg kjenner jo godt om det bare er normalt for meg, eller noe ekstra. Så jeg har ennå ikke testet meg. Jeg er ufør, så holder meg uansett hjemme. Er sjelden jeg går ut, og da er det for en raskt tur på butikken.

Anonymkode: bec61...739

Jeg også holder meg hjemme pga synlige symptomer som folk kan reagere på. Men nå er det noen avtaler man ikke kan unngå og da kjenner jeg på usikkerheten. Kan ikke vite sikkert uten test. I tillegg må man svare på om man har hatt symptomer på både sykehus og hos tannlege som jeg også snart skal til. Da er det greit å ha tatt test for å ikke gjøre behandler utrygg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Om du leser hele hovedinnlegget så ser du hva som står der? Dumt å være så krass når hele problemstillingen alt står der liksom. 

Leste det, ja. Mener det jeg skrev. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Leste det, ja. Mener det jeg skrev. 

Igjen. Hvorfor sier du ring sykehuset og spør når det står i hi at sykehuset har sagt de ønsker test før ankomst.

Skrevet

Igjen. Hvorfor sier du ring sykehuset og spør når det står i hi at sykehuset har sagt de ønsker test før ankomst.

Fordi nummeret til et sykehus kan brukes flere ganger, ikke bare én gang.

Jeg opplever at i stedet for å ordne opp i en helt dagligdags situasjon, så gjør du deg selv ubehjelpelig og vrang. Det samme gjør du jo her i tråden, så dette gidder jeg ikke mer. 

Skrevet

Jeg opplever at i stedet for å ordne opp i en helt dagligdags situasjon, så gjør du deg selv ubehjelpelig og vrang. Det samme gjør du jo her i tråden, så dette gidder jeg ikke mer. 

Det er jo du som er vanskelig når jeg spør hvorfor du kommer med er råd når det fremkommer i første post at jeg har fått beskjed fra sykehuset hva de ønsker. Hvorfor skal jeg plage sykehuset som er tre timer unna med noe som ikke er deres problem med å ringe en gang til? Du var bare ute etter å være litt ufin og TA meg. Og så viser det seg at du ikke har lest alt før du bestemmer deg for at hun her skal få litt dritt. Nå er dette ganske typisk DIB da, skyte uten å ha fakta på plass. Enig meg deg, gidder ikke diskutere mer. Du dreit deg ut i forsøket på å drite ut meg. 

Skrevet

Her er det bare du som er vrang

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Det er jo du som er vanskelig når jeg spør hvorfor du kommer med er råd når det fremkommer i første post at jeg har fått beskjed fra sykehuset hva de ønsker. Hvorfor skal jeg plage sykehuset som er tre timer unna med noe som ikke er deres problem med å ringe en gang til? Du var bare ute etter å være litt ufin og TA meg. Og så viser det seg at du ikke har lest alt før du bestemmer deg for at hun her skal få litt dritt. Nå er dette ganske typisk DIB da, skyte uten å ha fakta på plass. Enig meg deg, gidder ikke diskutere mer. Du dreit deg ut i forsøket på å drite ut meg. 

Nå ordnet det seg, men hvis det ikke hadde ordnet seg, kunne du ringt sykehuset på nytt og forklart situasjonen og spurt om de kunne hjelpe deg for at du skulle få tatt en test.

Anonymkode: c932b...768

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Wow... 😳

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nå ordnet det seg, men hvis det ikke hadde ordnet seg, kunne du ringt sykehuset på nytt og forklart situasjonen og spurt om de kunne hjelpe deg for at du skulle få tatt en test.

Ja, nettopp. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ja det ordnet seg. Hadde kjøpt privat altså om ikke jeg hadde fått gjennom kommunen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Wow... 😳

Ja, nettopp. 

Trodde du var ferdig å diskutere jeg. 😉 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...