Gå til innhold

Du som alltid har stemt AP..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal du gjøre det i år også?

Jeg skal for første gang stemme et annet parti. Mest for å si fra at AP må endre kurs (og finne gode kandidater som ikke bare er broilere).

Blir vel SP, men vurderer også Sentrum.

Nysgjerrig på hva andre AP-velgere tenker.

Anonymkode: 2a63b...56b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SV. Jeg kommer til å stemme SV. Kan hende at det blir det fremover, til og med. Fordi jeg oppfatter det, som du, at Arbeiderpartiet har fått en for topptung ledelse som er mer arrogant enn lyttende. SV er jo utbrytere fra Arbeiderpartiet, en gang i tiden, og har holdt på mye av den gode sosialistiske politikken som Ap en gang hadde. Distriktspolitikken, som Sp skryter sånn av, har SV. For meg er Sp for konservative. De vil gjøre ugjort single kvinners rett til inseminasjon, hvis de får sjansen. Senterpartiet var også med på å støtte KrFs innskrenking av abort-loven.

https://www.dagbladet.no/nyheter/flere-kvinner-ma-i-nemnd/71187239

Anonymkode: 60916...349

Skrevet

Har vært medlem av AUF og Arbeiderpartiet i over 20 år. Nå har jeg meldt meg ut. De har blitt en gjeng pamper på toppen og mistet fotfeste sitt i mine øyne. Synes også de flakker alt for mye nå og dulter etter pipa ti MPG. 

Neste gang slik det ser ut pr nå blir det Senterpartiet her. 

Anonymkode: 8caa7...571

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

SV. Jeg kommer til å stemme SV. Kan hende at det blir det fremover, til og med. Fordi jeg oppfatter det, som du, at Arbeiderpartiet har fått en for topptung ledelse som er mer arrogant enn lyttende. SV er jo utbrytere fra Arbeiderpartiet, en gang i tiden, og har holdt på mye av den gode sosialistiske politikken som Ap en gang hadde. Distriktspolitikken, som Sp skryter sånn av, har SV. For meg er Sp for konservative. De vil gjøre ugjort single kvinners rett til inseminasjon, hvis de får sjansen. Senterpartiet var også med på å støtte KrFs innskrenking av abort-loven.

https://www.dagbladet.no/nyheter/flere-kvinner-ma-i-nemnd/71187239

Anonymkode: 60916...349

Jeg er enig med deg.

Jeg tror hovedproblemet til Ap er at de ikke lenger skiller seg ut. Før visste man mer hva man stemte på om man stemte på Ap, hvilke verdier de stod for. Etter min mening begynte dette å endre seg da de fikk Norge med i EØS fra 1994 - noe som strengt tatt ikke burde vært lovlig uten en folkeavstemning. Vi ser jo konsekvensene av det i dag, hvor norsk lov i stor grad er underlagt EUs lovverk, uten at vi har reell påvirkningskraft på de lovene. Jeg tror ikke de var klar over hvor mye de ga fra seg med EØS-medlemskapet.

I motsetning til mange andre er jeg ikke så mye mot Støre. Men jeg synes partiet som helhet har problemer. Støre har ikke en sjanse å fronte partiet godt nok når partiet selv har utvannet profilen og budskapet ved å flytte seg for mye mot sentrum og bli så like Høyre i for mange saker.

Anonymkode: b9e23...89c

Skrevet

Her blir det Senterpartiet. Ap er ikke partiet for den vanlige norske arbeider lenger. De fører rein Høyre politikk, og gir bort landet vårt til utenlandske pengepamper. 

Anonymkode: fd391...0dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

SV. Jeg kommer til å stemme SV. Kan hende at det blir det fremover, til og med. Fordi jeg oppfatter det, som du, at Arbeiderpartiet har fått en for topptung ledelse som er mer arrogant enn lyttende. SV er jo utbrytere fra Arbeiderpartiet, en gang i tiden, og har holdt på mye av den gode sosialistiske politikken som Ap en gang hadde. Distriktspolitikken, som Sp skryter sånn av, har SV. For meg er Sp for konservative. De vil gjøre ugjort single kvinners rett til inseminasjon, hvis de får sjansen. Senterpartiet var også med på å støtte KrFs innskrenking av abort-loven.

https://www.dagbladet.no/nyheter/flere-kvinner-ma-i-nemnd/71187239

Anonymkode: 60916...349

AP er ikje sosialistisk, de er sosialdemokrater. 

Anonymkode: 73f8a...4e4

Skrevet

Slutta å stemme arbeiderpartiet etter at Jonas ble statsministerkandidat, så kommer til å stemme senterpartiet ved neste valg. Synes Trygve Slagsvold Vedum er en god kandidat 🙂 

Anonymkode: 6fc88...7d7

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

AP er ikje sosialistisk, de er sosialdemokrater. 

Anonymkode: 73f8a...4e4

I likhet med Senterpartiet er de ikke det, nei. Til forskjell så er derimot SV det.

Arbeiderpartiet er derimot grunnlagt på sosialisme.

Anonymkode: 60916...349

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

I likhet med Senterpartiet er de ikke det, nei. Til forskjell så er derimot SV det.

Arbeiderpartiet er derimot grunnlagt på sosialisme.

Anonymkode: 60916...349

Du verden, dette er jo blitt en studie i både historieløshet og kunnskapsløshet. Arbeiderpartiet er ikke grunnlagt på sosialisme selv om det helt klart låner en del tanker og idéer derfra. Partiet ble dannet av en gruppe arbeiderforeninger for å bedre arbeidernes kår, ikke for å revolusjonere. 

I 1919 - 1923 hadde partiet rett nok en mer sosialistisk retning enn de ellers har hatt, men tok så aktivt avstand fra sosialismen. Det var forøvrig det som gjorde at NKP ble dannet. Det er helt korrekt å si at AP er sosialdemokratisk, nettopp fordi de tar avstand fra en renere form for sosialisme. 

Anonymkode: 95e17...5e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du verden, dette er jo blitt en studie i både historieløshet og kunnskapsløshet. Arbeiderpartiet er ikke grunnlagt på sosialisme selv om det helt klart låner en del tanker og idéer derfra. Partiet ble dannet av en gruppe arbeiderforeninger for å bedre arbeidernes kår, ikke for å revolusjonere. 

I 1919 - 1923 hadde partiet rett nok en mer sosialistisk retning enn de ellers har hatt, men tok så aktivt avstand fra sosialismen. Det var forøvrig det som gjorde at NKP ble dannet. Det er helt korrekt å si at AP er sosialdemokratisk, nettopp fordi de tar avstand fra en renere form for sosialisme. 

Anonymkode: 95e17...5e6

image.thumb.png.81edf98e7f15ed02200a33fa83951999.png

Fra: https://res.cloudinary.com/arbeiderpartiet/image/upload/v1/ievv_filestore/0c342a5be2354e12919db4168043424a810e05c5e12440cd8d26361a9b1b0f26

Linken dit finner du her:

image.thumb.png.239ee234d9c6b8368df685de869ab6b7.png

https://www.arbeiderpartiet.no/om/historien-om-arbeiderpartiet/historiske-partiprogrammer/

Jeg har vært medlem i Arbeiderpartiet lenge. Jeg kjenner godt til partiets historie.

Anonymkode: 60916...349

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Skal du gjøre det i år også?

Jeg skal for første gang stemme et annet parti. Mest for å si fra at AP må endre kurs (og finne gode kandidater som ikke bare er broilere).

Blir vel SP, men vurderer også Sentrum.

Nysgjerrig på hva andre AP-velgere tenker.

Anonymkode: 2a63b...56b

Jeg stemmer ikke AP, men Måtte bare kommentere;

ALLE partiene på Stortinget har broilere: Vedum er broiler, Siv Jensen er broiler, Ine Eriksen er broiler, Erna er broiler osv...

Anonymkode: 301b2...aed

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg stemmer ikke AP, men Måtte bare kommentere;

ALLE partiene på Stortinget har broilere: Vedum er broiler, Siv Jensen er broiler, Ine Eriksen er broiler, Erna er broiler osv...

Anonymkode: 301b2...aed

Vedum er bonde, ikke broiler. Erna er absolutt broiler, og har ALDRI hatt en vanlig jobb.

Anonymkode: fd391...0dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Vedum er bonde, ikke broiler. Erna er absolutt broiler, og har ALDRI hatt en vanlig jobb.

Anonymkode: fd391...0dd

Joda, vedum er utdannet agronom og har tatt over hjemgården. Men der er ikke slik at han jobber som binde eller driver gården selv. 

Anonymkode: 301b2...aed

Skrevet

Jeg som alltid har stemt Arbeiderpartiet stemmer selvfølgelig Arbeiderpartiet i år også. 

Anonymkode: ef84c...f93

Skrevet

Tror det blir Senterpartiet. Er på tide Ap fjernet Støre. Det burde de gjort etter forrige valg. 

Anonymkode: 547c7...690

Skrevet

Jeg er litt usikker. Tror jeg kommer til å fortsatt stemme AP. De har dessverre vært litt usynlige i den siste tiden. 

Anonymkode: 04ba6...565

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...