Gå til innhold

Irriterende sak....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte hus og overtok for 15 mnd siden. Tidligere eier flytta ut en god stund før det. Men det irriterer meg at det fremdeles kommer post til han i postkassa. Han bor langt herfra, så er ikke bare å droppe det i kassa hans heller. Er veldig frista til bare å kaste brevene, men lurer på om det er ulovlig? Uansett kan det da ikke være mitt ansvar å videresende posten til tidligere eier. 

Anonymkode: a69f9...3f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg det hos posten. Sett strek over adresse og skriv "retur-ukjent adresse". Ikke ditt ansvar å videresende.

Anonymkode: 7662f...ba3

Skrevet

Det er ulovlig å kaste andres post

Anonymkode: 08555...bcd

Skrevet

Gi beskjed til posten om at han ikke bor der lenger. I tillegg kan du jo prøve å sette opp en lapp over postkassa mad "Ole Olsen bor ikke her".

Ellers er det bedre å sende brevene i retur med påskrift om ny adresse eller bare melding om feil adresse. Da retter de fleste det opp i listene sine.

Anonymkode: 35668...f9c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ulovlig å kaste andres post

Anonymkode: 08555...bcd

Ok. Vet det er ulovlig å åpne den men.... Men hvem kan kreve ar jeg faktisk skal dra fysisk til postkontoret for å sende de da? Nå jo det enten jeg videresender eller skriver ukjent adresse. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ok. Vet det er ulovlig å åpne den men.... Men hvem kan kreve ar jeg faktisk skal dra fysisk til postkontoret for å sende de da? Nå jo det enten jeg videresender eller skriver ukjent adresse. 

Du samler det i en eske og slenger det innom post i butikk neste gang du er der. 

Anonymkode: 7662f...ba3

Skrevet

Heng den i en pose på postkassen så tar postbudet den med seg.

Anonymkode: e590d...33e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...