Gå til innhold

Flere her som liker å gå barbeint i snø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fryder meg når det er nysnø og jeg kan ta av meg på beina og gå en oppfriskende liten barbeintrunde i snøen. Resten av familien tror at jeg er sprø, men jeg kan da ikke være den eneste som synes det er deilig? Er det flere der ute som liker den kriblende, iskalde følelsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaaaa 😀

Da jeg var barn måtte jeg alltid løpe barbeint ut i vinterens første snøfall for å kjenne følelsen av tråkke i nysnø!

Anonymkode: 0da1e...755

Skrevet

Må si meg enig med resten av familien din her... 

Skrevet
Himmel og hav skrev (24 minutter siden):

Jeg fryder meg når det er nysnø og jeg kan ta av meg på beina og gå en oppfriskende liten barbeintrunde i snøen. Resten av familien tror at jeg er sprø, men jeg kan da ikke være den eneste som synes det er deilig? Er det flere der ute som liker den kriblende, iskalde følelsen?

Ved første gjennomlesing tenkte jeg - fullstendig gal ;)

Så tenkte jeg at det kunne ikke falt meg inn, så frøspist jeg har vært, spesielt på føttene.

Men så slo det meg... det har jeg aldri gjort før. Det må gjøres :D

Anonymkode: 67bca...c15

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ved første gjennomlesing tenkte jeg - fullstendig gal ;)

Så tenkte jeg at det kunne ikke falt meg inn, så frøspist jeg har vært, spesielt på føttene.

Men så slo det meg... det har jeg aldri gjort før. Det må gjøres :D

Du burde prøve. Jeg blir iskald først, og så blir jeg nydelig og varm på beina etterpå. 

Skrevet

Ja! Det er utrolig deilig! I år har vi ikke avis lenger, men jeg har alltid gått barbent ut for å hente avisen om morgenen. I dag hadde jeg meg en bitte liten runde i hagen. Det var flere spor etter nakne føtter der, en av ungene er som meg. De andre er som sin far og vil ha sokker og sko.

Skrevet
Himmel og hav skrev (22 minutter siden):

Du burde prøve. Jeg blir iskald først, og så blir jeg nydelig og varm på beina etterpå. 

Med fare for at både naboene (som jeg tror så meg) og huseierne vil tro det har klikket for meg... Prøvd!!! :nigo:

Må til min egen overraskelse innrømme at det egentlig føltes ganske deilig! Men da jeg kom inn igjen, men snø festet til føttene og oppover leggene, da ble det stikkende smerter der snøen var. Helt rart, for kunne ikke si om det var kuldestikk eller varmestikk. Uansett, smerter. Fikk tørket føttene.... og DA ble det deilig :D Nå føles føttene og beina bare veldig forfrisket!

Da jeg skjønte at koronaen kom, bestemte jeg meg for å gjøre mest mulig av den tiden, gjøre ting jeg ikke har gjort før - og det har jeg fortsatt som hensikt for dette året. Føler seg så mye mer i live når man gjør helt andre ting, bryter rutiner, får nye impulser. Nå kan jeg føre opp "gå barbeint i snø" også! Og det verste - jeg tror sannelig jeg kommer til å gjenta det :D

Takk for galskapen :D

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Med fare for at både naboene (som jeg tror så meg) og huseierne vil tro det har klikket for meg... Prøvd!!! :nigo:

Må til min egen overraskelse innrømme at det egentlig føltes ganske deilig! Men da jeg kom inn igjen, men snø festet til føttene og oppover leggene, da ble det stikkende smerter der snøen var. Helt rart, for kunne ikke si om det var kuldestikk eller varmestikk. Uansett, smerter. Fikk tørket føttene.... og DA ble det deilig :D Nå føles føttene og beina bare veldig forfrisket!

Da jeg skjønte at koronaen kom, bestemte jeg meg for å gjøre mest mulig av den tiden, gjøre ting jeg ikke har gjort før - og det har jeg fortsatt som hensikt for dette året. Føler seg så mye mer i live når man gjør helt andre ting, bryter rutiner, får nye impulser. Nå kan jeg føre opp "gå barbeint i snø" også! Og det verste - jeg tror sannelig jeg kommer til å gjenta det :D

Takk for galskapen :D

Bare hyggelig :D. Litt galskap gjør godt. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (19 minutter siden):

Bare hyggelig :D. Litt galskap gjør godt. 

Ja, det er tydelig :D Nyter fremdeles følelsen!

Det verste nå er at resten av kroppen nesten føler seg litt snytt, for den vil ha samme følelsen også 😂

Skrevet

Jeg kan faktisk ikke på noe nivå tenke meg at det gir meg glede, så det skal jeg ikke prøve, tror jeg. 

Skrevet

Nei. Jeg har prøvd, men synes det er bare grusomt. Jeg har også rullet meg i nysnø iført bikini, og det er like grusomt. Jeg har isbadet, og gjett hva: Jeg syntes det var grusomt.

Min mann og et av barna liker å rulle seg i nysnø kun iført badetøy. Vi andre er ikke helt der...

Skrevet

Nei, ikke egentlig. Måtte av og til da bikkjen var valp og måtte akutt tisse og vi ikke rakk ut, men måtte bruke terrassen. Dette da tidlig om morgenen (natt) så jeg tasset etter i morgenkåpe og barfot. Ikke spesielt behagelig. 

Anonymkode: fa805...358

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Det verste nå er at resten av kroppen nesten føler seg litt snytt, for den vil ha samme følelsen også 😂

Du får kle av deg og gå ut og rulle deg i snøen også 🙈

Skrevet

Av og til er jeg så varm på beina at jeg må ut og stå eller gå litt i snøen. Det er deilig! 

Anonymkode: 4b605...943

Skrevet

Sandaler/flipflops uten sokker fungerer også helt fint på vinteren ;) brukt det i mange år. Barbeint kan være litt vel drastisk for enkelte å se på 😅

Anonymkode: ea1ca...26e

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Det er her isbading kommer inn i bildet. Jeg anbefaler deg å prøve.

Skrevet

Huff, får vondt i gikta berre eg tenkjer på at eg skal gjere det der😆😆 

Skrevet

Jeg er ute med bare bein en liten tur i alt slags vær, liker å kikke litt på himmelen før jeg legger meg. Isbader også, jeg da. Elsker adrenalinet og varmen etterpå. 

Skrevet

Isbading blir litt i drøyeste laget for meg. Det skjønner jeg ikke at noen har viljestyrke til å gjøre 🥶

Skrevet

Jeg går barbent hjemme, inne og ute, store deler av året. Jeg går gjerne korte turer, som ut med søpla, barbent hele året, også i snø eller på is. Synes det er deilig. Litt som å gå barbent på varm asfalt, bare motsatt😉
Barbent inne og barbent i sko er jeg alltid, men jeg bruker sko på offentlige steder. Og når det er kaldt har jeg sko på hvis jeg skal være ute mer enn noen få minutter.

Anonymkode: 7ef0d...599

Skrevet
Himmel og hav skrev (På 11.1.2021 den 22.40):

Jeg hater snø. 

Anonymkode: 58c70...e1a

Skrevet

Du er helt normal om du sammenligner deg med min familie. Min mor har alltid gått barbent i snøen. 
Naboene mine har slutta å se rart på oss. Min datter løp ut med søppla her endag hun så jeg knøyt posen. Barbent, shorts og min store, orange vinterjakke. Vi må ned på fellesarealet og kaste søppel, så ikke rett uten for døra. 

Anonymkode: ccdd7...c1a

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg går barbent hjemme, inne og ute, store deler av året. Jeg går gjerne korte turer, som ut med søpla, barbent hele året, også i snø eller på is. Synes det er deilig. Litt som å gå barbent på varm asfalt, bare motsatt😉
Barbent inne og barbent i sko er jeg alltid, men jeg bruker sko på offentlige steder. Og når det er kaldt har jeg sko på hvis jeg skal være ute mer enn noen få minutter.

Anonymkode: 7ef0d...599

Eneste jeg tenker er da at det må bli veldig skittent? 

Anonymkode: ae578...d00

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Eneste jeg tenker er da at det må bli veldig skittent? 

Anonymkode: ae578...d00

Vasker alltid føttene når jeg går inn. Har dusj vegg i vegg med gangen i tillegg.

Anonymkode: ea1ca...26e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...