Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Som f.eks annen familie? Vi har en hytte på fjellet vi har kjøpt sammen med min søster og hennes familie. Vi har delt det opp slik at vi har annenhver helg, og så tenker vi å dele halve jula og halve påska. Og så blir vi nok noe sammen også. Nå har min søster lurt på om det er krise dersom de kommer opp på hytta den ene helga vi har den. Det er fordi det er en veldig populær helg her, og det er mange som er på hyttene sine da. Personlig er det ingen problem for meg, men min mann synes det er litt kjipt, og mener at vi skal holde oss til avtalen. Og at de kan komme i vinterferien, da vi har hytta alle sammen. Vi har også veldig store barn, mens deres ennå er små. Hvordan gjør dere andre det i samme situasjon? Anonymkode: db0e9...1d8
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 Hvis det er plass til alle der samtidig kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem. Anonymkode: f39ce...b92
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 De jeg kjenner som har hytte med noen andre må være nøye på å følge avtalen hvis ikke blir det mye frustrasjon. Det blir det for såvidt uansett, men det hadde blitt enda mer hvis de begynte å få bruke hytta når det ikke var deres uker. Å ha en helg med sin søster kan kanskje være hyggelig. Å ha en helg med svigerfamilien er det ofte ikke. Her bør du føye mannen og si fra at dere gjerne vil ha hytta alene den uka, men at dere gleder dere til å treffes i vinterferien. Anonymkode: db622...667
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Hvis det er plass til alle der samtidig kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem. Anonymkode: f39ce...b92 Det er forsåvidt plass, men vi reiser på hytta for å slappe av. Og det blir litt anderledes når min søster er der med sine små barn. Det blir mye ståk og styr. Anonymkode: db0e9...1d8
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #5 Skrevet 11. januar 2021 Hvis det er for en helg og ikke hver helg dere er der, så vil jeg si at mannen din kan slappe av og ta de imot. Er det hver gang dere er der derimot, så blir det noe annet. Anonymkode: 2cf6e...5ff
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #6 Skrevet 11. januar 2021 Vi deler hytte med broren min. Sommerhytte. Men vi fordeler helt annerledes. Vi bytter 15. juli hvert år. På den måten får man alltid mulighet til ferie på hytta om sommeren, og har høst eller vår annen hver gang. Synes det er deilig å ha sengetøy, håndklær, mat i kjøleskap, litt smårot osv liggende. Vi gir beskjed om vi er borte flere uker, så kan de bruke hytta hvis de vil. Hvis de kommer når vi har hytta ellers, er de våre gjester på lik linje med for eksempel mannens søster og familie. Det skjer i praksis nesten aldri. Anonymkode: 4aef0...ab3
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #7 Skrevet 11. januar 2021 Med mindre det er en veldig god og spesifikk grunn til at de MÅ på hytta akkurat denne helgen, så synes jeg man skal holde seg til avtaler. Alternativt lan dere bytte helg/uke. Å komme en helg som ikke er deres bare fordi de har lyst vil på sikt føre til at hele avtalen sklir ut.... Anonymkode: 87627...ab2
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #8 Skrevet 11. januar 2021 Vi deler hytte og er sammen flere ganger i løpet av året Anonymkode: 2410b...d69
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #9 Skrevet 11. januar 2021 Jeg tror at om man skal ha et godt eierskap sammen må man både ha klare regler, men også være åpen for avvik. Er dette en veldig populær helg der det skjer mye så synes jeg dere skal være åpen for at de også kan være der. Da skal dere jo alle være mest ute av hytten likevel. Om man er veldig firkantet ender man ofte opp med at de er firkantet tilbake og da kan vedlikehold etc. bli vanskelig i fremtiden. Det er forskjell på å la det skli ut og å være litt rundhåndet/fleksible ved spesielle anledninger. Anonymkode: c6050...981
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #10 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Jeg tror at om man skal ha et godt eierskap sammen må man både ha klare regler, men også være åpen for avvik. Er dette en veldig populær helg der det skjer mye så synes jeg dere skal være åpen for at de også kan være der. Da skal dere jo alle være mest ute av hytten likevel. Om man er veldig firkantet ender man ofte opp med at de er firkantet tilbake og da kan vedlikehold etc. bli vanskelig i fremtiden. Det er forskjell på å la det skli ut og å være litt rundhåndet/fleksible ved spesielle anledninger. Anonymkode: c6050...981 Enig i dette. Anonymkode: 66005...8ea
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #11 Skrevet 11. januar 2021 Jeg ville holdt meg til avtalen. Fort at det sklir ut, og helgen blir jo en helt annen for dere med små barn rundt dere. Anonymkode: f42ea...3a8
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #12 Skrevet 11. januar 2021 jeg deler med begge brødrene mine, som er 12 og 14 år yngre enn meg, så de har småbarn 2 hver fra 1-8 år, mine gutter er 14 , 17 og 19,men de klager aldri hvis vi er sammen alle sammen,men uansett så tar alle hensyn til alle, ofte vi er sammen hver ferie og noen ganger i helger Anonymkode: 76f43...635
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå