Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Barnet vårt er 7år og bor 50/50, dvs annenhver uke hos meg og far. Hun strever mer og mer med overgangene. Dypt fortvilet og sier selv at hun ikke orker å leve sånn. Far krever 50%. Jeg prøver å se muligheter. Noen som har en annen løsning som funker? Anonymkode: f022e...b70
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 At hun bor fast hos far og annenhver helg hos deg. Da blir det en bedre stabilitet for henne. Anonymkode: 21e99...0ef
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 Synes hun det er vanskelig å flytte så ofte? Prøv 14 dager hos hver. Hvis det er det å bo to steder hun opplever som vanskelig, kontakt familievernkontoret. La barnet snakke med en person som kan dokumentere hva som er vanskelig for henne, og hva hun trenger fra dere foreldre. Få en mekling etterpå, hvor dere foreldre finner løsninger på hvordan dere kan legge tilrette og møte barnas behov. Anonymkode: fb803...e39
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): At hun bor fast hos far og annenhver helg hos deg. Da blir det en bedre stabilitet for henne. Anonymkode: 21e99...0ef Hvorfor bo fast hos far?? Det vanlige er å bo fast hos MOR! Anonymkode: 629cf...9cb
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #5 Skrevet 11. januar 2021 Hvis det må være en uke av gangen sp bytt på fredager. Hvis ikke ville jeg som en over her sier ta 14 dager av gangen. Da rekker hun å roe seg ned og føle hun er en plass av gangen. Hvis ikke det fungerer må en av dere være voksen å gi avkall på noe Anonymkode: b4bce...e60
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #6 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hvorfor bo fast hos far?? Det vanlige er å bo fast hos MOR! Anonymkode: 629cf...9cb Hvorfor ikke? Er far virkelig en dårligere omsorgsperson enn mor? Anonymkode: 21e99...0ef
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #7 Skrevet 11. januar 2021 De to eldste her har 14 dager om gangen, det fungerer mye bedre for de. Får landet mer mellom flyttingene. Evnt la henne si noe om hvor hun ønsker å bo, om hun vil bo mer ett sted. Ta henne med på fvk. Anonymkode: 8d726...990
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #8 Skrevet 11. januar 2021 Hvilke dager er byttet på? Bytte mandag, så hun får skoledagen på seg. Ev fredag, så hun får helgen med kos på seg. 1,5 uke eller 14dager kan også funke. Men hva ønsker hun selv? Dra på fvk og få de til å prate med henne, så dere foreldre. Anonymkode: 32acc...ef9
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #9 Skrevet 11. januar 2021 En nabo her har to uker på hvert sted, da ble det mindre flytting og følelse av å alltid være på besøk. Men samtidig ble det veldig lenge å være borte fra den andre forelderen, så han spiser middag minst en gang i uka hos den foreldren han ikke bor hos. Den dagen går han til den andre forelderen etter skolen og blir der til kvelden før han går og sover hos den forelderen han bor hos de ukene. Men det er ikke alle barn 50/50 fungerer for altså, uansett hvor rettferdig det er. Noen barn trenger et fast sted å bo. Anonymkode: e68c9...05e
Musemor med tre søte små Skrevet 11. januar 2021 #10 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): At hun bor fast hos far og annenhver helg hos deg. Da blir det en bedre stabilitet for henne. Anonymkode: 21e99...0ef Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hvorfor bo fast hos far?? Det vanlige er å bo fast hos MOR! Anonymkode: 629cf...9cb Det er ingenting i hovedinnlegget som tilsier at barnet bør være lengre hos en av foreldrene, eller at den ene forelderen er en bedre enn den andre. Det det er snakk om er at barnet ikke klarer å slå seg til ro med å måtte flytte rundt hele tiden. Er enig med de andre her, hva med 2 uker hos hver av dere istedenfor 1 slik at barnet får en med stabil hverdag?
Syngensang Skrevet 11. januar 2021 #11 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Hvorfor bo fast hos far?? Det vanlige er å bo fast hos MOR! Anonymkode: 629cf...9cb Viss far nektar å gå med på mindre samvær men elles er ein oppegåande omsorgsperson så kan barnet få det betre ved å ha ein fast bustad. Om mor ser dette, som tydelegvis gjer vi ho kanskje hjelpe barnet ved å gå med på dette. Men hi, det er det berre du som veit. Men de må iallefall prøve å unngå ein dragkamp om barnet pga eigne behov for å ha barnet mest mogleg. Og når ho seier så tydleg ifrå om kva som er gale er det jo eignetleg enkelt å gjere noko med. Om ein av dykk klarar å la barnet sitt behov gå føre eigne behov. Og du seier at far nektar å gå ned på samvær, det seier jo litt om kva han prioriterar, men det seier jo akkurat det same om deg om du òg nektar å redusere samværet. Det skriv du ingenting om i hi.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #12 Skrevet 11. januar 2021 Syngensang skrev (1 time siden): Viss far nektar å gå med på mindre samvær men elles er ein oppegåande omsorgsperson så kan barnet få det betre ved å ha ein fast bustad. Om mor ser dette, som tydelegvis gjer vi ho kanskje hjelpe barnet ved å gå med på dette. Men hi, det er det berre du som veit. Men de må iallefall prøve å unngå ein dragkamp om barnet pga eigne behov for å ha barnet mest mogleg. Og når ho seier så tydleg ifrå om kva som er gale er det jo eignetleg enkelt å gjere noko med. Om ein av dykk klarar å la barnet sitt behov gå føre eigne behov. Og du seier at far nektar å gå ned på samvær, det seier jo litt om kva han prioriterar, men det seier jo akkurat det same om deg om du òg nektar å redusere samværet. Det skriv du ingenting om i hi. Far har store personlige problemer. Han er veldig opptatt av smerter, sykdom og problemer. Han klarer ikke la være å gi barnet en viss innsikt i feks økonomiske problemer. Barnet vil til far, men jeg frykter at det er for å passe på ham. Jeg vil gjøre det som er best for mitt barn, men ikke for at ungen skal passe på sin far. Veldig vanskelig situasjon. Anonymkode: f022e...b70
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #13 Skrevet 11. januar 2021 Noen jeg kjenner har gjort det sån at barna sover hos mor hver natt, men de bruker mye tid på en idrett. Den er det far som følger opp 100%. Barna drar fra skolen hjem til ham. De spiser sammen og gjør litt lekser før han kjører dem på trening. Far er angsajert i klubben. Etterpå kjører ham dem til mor. I helgene tar ham dem med med på samlinger og konkuranser. I tillegg har de noe ferie med hver av foreldrene. I praksiss har de nok mer våken tid sammen med far enn mor, men det er hos mor som er "hjemme". Anonymkode: 984e3...efd
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #14 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Noen jeg kjenner har gjort det sån at barna sover hos mor hver natt, men de bruker mye tid på en idrett. Den er det far som følger opp 100%. Barna drar fra skolen hjem til ham. De spiser sammen og gjør litt lekser før han kjører dem på trening. Far er angsajert i klubben. Etterpå kjører ham dem til mor. I helgene tar ham dem med med på samlinger og konkuranser. I tillegg har de noe ferie med hver av foreldrene. I praksiss har de nok mer våken tid sammen med far enn mor, men det er hos mor som er "hjemme". Anonymkode: 984e3...efd Vi gjorde det også litt slik. Vi bodde nær hverandre, sønn sto opp her og gikk til far og spiste frokost. Far kjørte til skole. Så hjem fra skolen og til far, middag hos far og far kjører på trening. Jeg hentet på trening. Det ble stabilt og forutsigbart for alle. Anonymkode: 8cd92...0f0
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #15 Skrevet 11. januar 2021 16 hours ago, Anonym bruker said: Barnet vårt er 7år og bor 50/50, dvs annenhver uke hos meg og far. Hun strever mer og mer med overgangene. Dypt fortvilet og sier selv at hun ikke orker å leve sånn. Far krever 50%. Jeg prøver å se muligheter. Noen som har en annen løsning som funker? Anonymkode: f022e...b70 Da får dere finne en annen løsning, barnet bør komme med hva hun ønsker, og så får dere som voksne gjøre det best mulig for henne Anonymkode: 7a4a9...8ac
Syngensang Skrevet 11. januar 2021 #16 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Far har store personlige problemer. Han er veldig opptatt av smerter, sykdom og problemer. Han klarer ikke la være å gi barnet en viss innsikt i feks økonomiske problemer. Barnet vil til far, men jeg frykter at det er for å passe på ham. Jeg vil gjøre det som er best for mitt barn, men ikke for at ungen skal passe på sin far. Veldig vanskelig situasjon. Anonymkode: f022e...b70 Då bør du kanskje prøve å få meir omsorg sjølv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå